Jump to content
1 1
Arturq66

1.8T po wymianie katalizatora na nowy wywala blad 16804

Recommended Posts

Witam,

Podczas ostatniego przegladu gazu (robie co 10 tys) uslyszlalem od gazownika ze nalezalo by juz wymienic katalizator gdyz oryginalny juz jest zuzyty (przebieg 310 tys). Wymienilem katalizator (zamiennik podobno lepszy kosztowal 800zl plus robocizna) jednak pare dni po wymianie zaswiecil mi sie check engine. Podejchalem do warsztatu gdzie wymienialem katalizator i dowiedzialem sie ze jest to blad 16804 pierwszej sondy (tej przed katalizatorem) i ze jest to wina tego ze stary katalizator z racji tego ze byl zapchany nie wywalalo bledu na LPG a na nowym juz wywala (dokladnie tak uslyszalem). I jako rade uslyszalem zeby zalozyc taka tuleje dystansujaca (emulator) na pierwsza sonde. Ale nigdzie na necie nie ma takich tuleji dla pierwszej sondy a nie chce wymieniac sondy na nowa bo nie mam gwarancji ze nadal blad nie bedzie sie pojawiac. Najgorsze jest to ze wszystkie tematy jakie znajduje o tym bledzie dotycza juz starych i zuzytych katalizatorow, a czy ktos mial ten blad po wymianie kata na nowy? Czy ktos mial ten blad sondy pierwszej zalozyl emulator na druga sonde i pomoglo? Ktos cos? ?

Audi A4B6 1.8T BEX 2004

Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi,
Artur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pierwszą sondę sterująco nie zakłada się żadnego emulatora. Na drugą owszem jeżeli katalizator niesprawny lub już pusty to może pomóc taka tuleja. Zaczął bym od ustawienia porządnie LPG. Katalizator pewnie zamiennik?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, wrestling1000 napisał:

Na pierwszą sondę sterująco nie zakłada się żadnego emulatora. Na drugą owszem jeżeli katalizator niesprawny lub już pusty to może pomóc taka tuleja. Zaczął bym od ustawienia porządnie LPG. Katalizator pewnie zamiennik?

U gazownika bylem dwukrotnie w czasie od wymiany katalizatora do zdiagnozowania bledu. Gaz jest ustawiony dobrze bo po pierwsze auto jezdzi dokladnie tak samo jak zawsze (a moze i lepiej sie zbiera po wymianie kata) a po drugie serwisuje w tym samym miejscu instalacje od kiedy mam auto (1.5 roku) i nigdy nie mialem zadnych problemow z niczym (zrobilem ponad 30 tys km).
Kat zamiennik dokladnie, warsztat w ktorym mi go wymieniali ma dobre opinie i patrzac po cenach na allegro faktycznie nie jest to najtanszy zamiennik ale oczywiscie pewnosci miec nie moge.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

He he,od tego dobrego zakładu dostałeś radę żeby założyć tuleję na pierwszą sondę????????

Zapytaj Ich tak z ciekawości do czego służy pierwsza a do czego druga sonda?

Edited by JarekST202

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, JarekST202 napisał:

He he,od tego dobrego zakładu dostałeś radę żeby założyć tuleję na pierwszą sondę????????

Tak dokladnie :) Dlatego dopiero jak zaczalem szperac po internecie odkrylem ze nikt na pierwsza nie zakladal tej tuleji :)
I teraz pytanie co z tym zrobic no bo skoro sonda nagle zaczela wywalac blad po wymiania katalizatora, nie chce mi sie wierzyc ze nagle sie popsula i nalezy ja wymieniac. Bo co jesli wymienie na nowa ktora bedzie dzialala tak samo i blad nadal bedzie wystepowal. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety prawda jest taka że te nowe zamienniki kata się nie sprawdzają w 1.8t i wyrzucać bedzie bład kata. Rozwiązaniem moze byc tulejka na drugą sonde, błędy też bedą sie pojawiać ale inne, plus że nie powinno być checka. Drugim rozwiązniem jest montaż org kata ale sprawnego, czyli bedzię trudno taki znaleść, no i 3 rozwiąznie chyba najbardziej optymalne wyłączyć błąd kata lub obsługę drugiej sondy w ecu i zostać na tym zamienniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Łukasz13 napisał:

Niestety prawda jest taka że te nowe zamienniki kata się nie sprawdzają w 1.8t i wyrzucać bedzie bład kata. Rozwiązaniem moze byc tulejka na drugą sonde, błędy też bedą sie pojawiać ale inne, plus że nie powinno być checka. Drugim rozwiązniem jest montaż org kata ale sprawnego, czyli bedzię trudno taki znaleść, no i 3 rozwiąznie chyba najbardziej optymalne wyłączyć błąd kata lub obsługę drugiej sondy w ecu i zostać na tym zamienniku.

Hmm rozumiem. Myslisz ze dobrym pomyslem bedzie najpier zalozenie tej tulejki i jezeli blad powroci wtedy wylaczenie bledu kata lub obsluge drugiej sondy w ecu? Bo raczej nie chce sie bawic teraz w jakies zamienniki kata skoro ten kosztowal mnie tyle hajsu.
A wiesz moze czy taki zabieg jak wlasnie wylaczenie tego bledu kata w komputerze zrobi mi kto kolwiek, w sensie nie jest to jakies nie wiadomo jak skomplikowane i nie bede musial szukac serwisu na drugim koncu Polski? :) Czy takie wylaczenie tego bledu badz obslugi drugiej sondy bedzie mialo jeszcze jakies skutki uboczne? No i pytanie ostatnie, czemu gosc mi mowil ze blad dotyczy pierwszej sondy a to widze wszystko tyczy sie drugiej? Serio moze byc az tak nie ogarniety? ?

Dzieki wielkie za odpowiedzi i pomoc!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serio tak jest nieogarniety i to bardzo, błąd tyczy niskiej wydajności kata, nie ma nic wspólnego z sondami, obie są sprawne, gdyby nie były sprawne nie mogły by zdiagnozować katalizatora. Co to tulejki to najtansze rozwiązanie, może się udać, zamiast błedu kata bedziesz miał błędy drugiej sondy ale nie będa wywoływać szreka lub będzie się zaświecał rzadziej. Co do wyłączenia w ecu to żadnych skutków ubocznych nie ma, co do skomplikowania i czy każdy to zrobi to już dłuższa historia, napewno lepiej dać to komuś kto zrobi to dobrze, bo jak ktoś ma zrobić to na odwal się i pokasuje całą diagnostykę to juz lepiej założyć tulejkę...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Łukasz13 napisał:

Serio tak jest nieogarniety i to bardzo, błąd tyczy niskiej wydajności kata, nie ma nic wspólnego z sondami, obie są sprawne, gdyby nie były sprawne nie mogły by zdiagnozować katalizatora. Co to tulejki to najtansze rozwiązanie, może się udać, zamiast błedu kata bedziesz miał błędy drugiej sondy ale nie będa wywoływać szreka lub będzie się zaświecał rzadziej. Co do wyłączenia w ecu to żadnych skutków ubocznych nie ma, co do skomplikowania i czy każdy to zrobi to już dłuższa historia, napewno lepiej dać to komuś kto zrobi to dobrze, bo jak ktoś ma zrobić to na odwal się i pokasuje całą diagnostykę to juz lepiej założyć tulejkę...

Hmm w takim razie juz przynajmniej wiem ze nie warto do niego zawozic wiecej auta i na pewno nie pojade do niego z tym wiecej plus zostawie odpowiedni feedback w komentarzach google.
Oki zrobie wiec tak ze zamowie sobie ta tulejke i zaraz jak zaswieci sie blad ponownie skasuje go i zaloze ja na druga sonde. Jesli nadal za chwile blad sie wyswietli bede szukal kogos zeby wylaczyc to programowo.

Ostatnie pytanko do Ciebie, myslisz ze ta tuleka bedzie odpowiednia? Pytam o jej dlugosc i nie wiem na co wiecej zwracac uwage, gwint juz dzwonioem do sprzedawcy i ma pasowac. Widze ze jestes dobrze zorientowany w temacie :)
 

EMULATOR-SONDY-KROTKI-PROSTY-34MM-FI-2-A
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 9 zł - EMULATOR SONDY KRÓTKI PROSTY 34MM FI 2 AUDI OPEL (7374808679). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo...

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszukaj tulejki kątowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, Łukasz13 napisał:

Poszukaj tulejki kątowej.

A wiec takiej?

EMULATOR-2-SONDY-LAMBDA-VW-OPEL-BMW-AUDI
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 20 zł - EMULATOR 2 SONDY LAMBDA VW OPEL BMW AUDI SEAT FIAT (7972581887). Allegro.pl - Radość zakupów i...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, grubcio1980 napisał:

Tak. Pod lepiej się sprawdzają te kątowe 

Oki, zamowie i sprawdze czy blad bedzie nadal wystepowal. Dzieki za pomoc! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,
Troszkę czasu minęło od ostatniego posta jednak chciałbym odświeżyć temat.
Po drobnych przygodach nie związanych z silnikiem w zeszłym tygodniu wreszcie udało mi się założyć kupiona kątową tulejkę dystansująca.
Blad został skasowany, przejechałem w ciągu 1.5 tyg blisko 700 km i właśnie wyświetlił się znowu check... :facepalm: Tym razem błąd jest inny: P0141- sprawdzone za pomocą kostki OBD i smartfona.

Czy to oznacza ze jedynym ratunkiem jest jest teraz wyłączenie tego błędu na stale w ECU? Czy może to oznaczać jeszcze coś innego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyłącz to u tunera i z głowy. Błąd od drugiej sondy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oki czyli muszę znaleźć jakiegoś dobrego elektromechanika który mi to wyłączy. Tak przy okazji, poleci ktoś dobrego fachowca na Podkarpaciu? Ktos jest z Rzeszowa bądź okolic Sanoka?

Pytanie zasadnicze czy takie wyłączenie błędu na stale będzie miało jakieś inne konsekwencje? Na czym ono polega? Czy na okresowych przeglądach u gazownika gdy podpina mi komputer i sprawdza mapę będzie coś nie tak? W końcu to gazownik mi zdiagnozował ze katalizator był już do wymiany wiec chyba sprawdza odczyty z tych sond.
I jeszcze jedno pytanie, czy ten emulator teraz wykręcić? Czy już go tam pozostawić? W końcu kod błędu z założonym emulatorem jest inny a i check zaświeca się już nie co 50km a teraz po przejechaniu blisko 700km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na nic to nie wpływa. Sam tak jeżdżę i żadnych skutków ubocznych nie ma. Szukaj jakiegoś tunera, a nie za***istych elektromechaników, bo oni raczej nie mają o tym pojęcia. Z tamtych okolic to kojarzę gregora ale pewnie i w Rzeszowie takich speców nie brakuje. Ewentualnie ogarnij jak się zgrywa wsad ecu i z forum chłopaki ogarną Ci to zdalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem, Gregora kojarzę bo dużo o nim dobrego w internetach piszą. Sam się za to raczej nie wezmę bo nie mam o tym bladego pojęcia a nie chce zepsuć swojego jedynego auta. Dzis skasowałem ten błąd kostka i jak pojawi się ponownie to spróbuje się skontaktować z Gregorem, podjechać to żaden problem, tak przy okazji możne zapytam o jakiś mały chip tuning chociaż przy moim przebiegu 320 tys km chyba nie ma co nic kombinować... Ewentualnie będę szukał kogoś w Rzeszowie ale to popytam znajomych, poczytam opinie w internecie. W sumie tam gdzie zmieniali mi katalizator i zakładali emulator zajmują się tez chip tuningiem wiec może ich zapytam.
Pocieszyłeś mnie ze na nic to nie wpływa negatywnie i może jak zrobię to programowo będę miał już spokój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...