morenos Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 Witam kolegów Panowie, jeżdzę tym autkiem już kilka lat i ogólnie jestem zadowolony ale zastanawia mnie jedna przypadlość. Właśnie zaczął się okres chłodniejszych dni i co zauważyłem po raz kolejny jak każdej jesieni czy zimy ze kiedy temperatura otoczenia jest gdzieś poniżej 18C auto jak by odżywa, dostaje kopa i ma wiecej mocy, jak bym wsiadł do innego auta i tak moge jeździć pół dnia z bananem na twarzy , zaś kiedy temp otoczenia podskoczy powyżej powiedzmy 20C ( nieważne ile może to być 25 a moze i 33) auto sprawia wrazenie jak by ciągnęło za sobą przyczepe z jachtem, wkreca się na obroty na biegu jałowym zupełnie normalnie zaś na obciązeniu czy to pierszy czy 2 czy 3 bieg wkreca się tak pomału jak by bmu ciężko było. Od czego jest zależna tak diametralnie odczuwalna zwinność silnika że w chłodniejsze dni jeździ się jak bym autem zjechał z chiptuningu a jak jest cieplej to jak bym czołg ciągnął ? ? Mam dostep do VCDSa wiec jesli potrzeba jakieś logi z konkretnych kanałów to proszę o podpowiedź z których a sprawdze i podam.
cysiek18 Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 19 minut temu, morenos napisał: Witam kolegów Panowie, jeżdzę tym autkiem już kilka lat i ogólnie jestem zadowolony ale zastanawia mnie jedna przypadlość. Właśnie zaczął się okres chłodniejszych dni i co zauważyłem po raz kolejny jak każdej jesieni czy zimy ze kiedy temperatura otoczenia jest gdzieś poniżej 18C auto jak by odżywa, dostaje kopa i ma wiecej mocy, jak bym wsiadł do innego auta i tak moge jeździć pół dnia z bananem na twarzy , zaś kiedy temp otoczenia podskoczy powyżej powiedzmy 20C ( nieważne ile może to być 25 a moze i 33) auto sprawia wrazenie jak by ciągnęło za sobą przyczepe z jachtem, wkreca się na obroty na biegu jałowym zupełnie normalnie zaś na obciązeniu czy to pierszy czy 2 czy 3 bieg wkreca się tak pomału jak by bmu ciężko było. Od czego jest zależna tak diametralnie odczuwalna zwinność silnika że w chłodniejsze dni jeździ się jak bym autem zjechał z chiptuningu a jak jest cieplej to jak bym czołg ciągnął ? ? Mam dostep do VCDSa wiec jesli potrzeba jakieś logi z konkretnych kanałów to proszę o podpowiedź z których a sprawdze i podam. Normalna sprawa. U mnie też czuć różnicę, może nie taką dużą ale jest wyczuwalna. Zimne powietrze zajmuje mniejsza objętość i trafia go więcej do silnika
przem8 Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 Bez przesady żeby aż taka różnica była i to w silniku wolnossacym. Widzę, że jest lpg więc pytanie czy tak samo jest na obu paliwach? Logi jak chcesz robić to chyba 2+7 na pb i lpg po skasowaniu korekt.
morenos Opublikowano 20 Września 2019 Autor Opublikowano 20 Września 2019 (edytowane) Tak auto lpg ale nie ma różnicy, na pb moze ciut lepiej idzie ale ogół jest taki sam, zimno super, ciepło muł. Piszesz "po skasowaniu korekt" , jak to zrobić? Edytowane 20 Września 2019 przez morenos
przem8 Opublikowano 20 Września 2019 Opublikowano 20 Września 2019 W starych sterownikach trzeba odłączyć aku, przynajmniej w 1.8t, bo w nowszych to wystarczy skasować błędy i to zeruje korekty. Nie wiem jak w 2.8 ale jeśli jest tak samo jak w pierwszych 1.8t to korekty długie powinny być w gr.8 i najlepiej je wyzerowac przed logami. W innym przypadku szukaj po kanałach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się