Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] A4 AVANT by Leejon


Leejon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie.

Po całkiem udanym Avancie b5 przyszedł czas na zmianę i kupno jego następcy. 
Samochód kupiłem we Wrześniu br.. Przy poszukiwaniach kierowałem się głównie wyposażeniem ponieważ właśnie tego brakowało mi w poprzednich samochodach, a sami wiecie jak kosztowne potrafi być dokładanie "bajerów" na własną rękę. 

1.jpg

Dane samochodu:

Data produkcji: 2001
Przebieg: 336 000
Typ nadwozia: Avant
Silnik: 1.9 TDI - AVF
Skrzynia: Manual - 6 biegów
Lakier: LY7Q


Wyposażenie:

- NAVI RNS-E
- Skóra
- Kierownica Multi - S Line
- Tempomat
- Pełny FIS
- Xenony
- Climatronic - 2 strefowy
- Boczne Poduszki z Kurtynami
- Pełna Elektryka Foteli
- Podgrzewane Tylne Boczne Szyby
- Nagłośnienie Bose
- Sportowy Pakiet Zawieszenia
- Lusterko Wewnętrzne Przyciemniane Automatycznie
- Lusterka Zew. Podgrzewane, Ustawiane Elektrycznie
- Coming/Leaving Home
- DRL

Co udało mi się zrobić:

- Czyszczenie i uszczelnienie dolotu, wymiana oringów na metalowych łącznikach,
- Czyszczenie kolektora dolotowego,
- Czyszczenie EGR, wymiana gruszki klapy gaszacej
- Wymiana katalizatora na nowy zamiennik (stary był totalnie zatkany)
- Regeneracja Turbo
- Czyszczenie Zaworu Podciśnienia N75
- Wymiana wszystkich Klocków Hamulcowych - (TRW)
- Wymiana Oleju - (MOTUL 8100 x-clean 5W40 C3)
- Wymiana Filtrów, Oleju, Powietrza, Kabinowego - (MANN)
- Wymiana obu Końcówek Drążka Kierowniczego - (Lemforder)
- Dołożenie osłony pod Silnik i Skrzynię
- Czyszczenie Map Sensora
- Czyszczenie Przepływki - (możliwe że będzie do wymiany)
- Czyszczenie zaworu N18
- Naprawa przetartych przewodów Czujnika Temperatury Paliwa
- Wymiana Czujnika Paliwa
- Wymiana Pompy Vaccum
- Naprawa wiszącej podsufitki - (naprawiona tymczasowo, wytrzyma do lata)

Plany:
- Wymiana Mechanizmu podnoszenia szyby w drzwiach kierowcy
- Montaż Oświetlenia Klamek, Nóg
- Naprawa Schowka - ułamana prawa noga
- Zmiana okleiny decorów
- Totalny detailing i wyczyszczenie wszystkiego co się da :)
- Regeneracja/Kupno nowego tunelu bo mój jest w słabym stanie
- Cierpię na brak bluetooth - dołożenie fabrycznego lub zakup adaptera z alledrogo

Foty:

2.jpg3.jpg4.jpg

Edytowane przez Leejon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środek już w miarę fajny, to teraz czas na modzenie z zewnątrz... :)

Powodzenia i szerokości !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.09.2019 o 10:00, kamil-vag napisał:

Środek już w miarę fajny, to teraz czas na modzenie z zewnątrz... :)

Powodzenia i szerokości !

Dzięki za dobre słowo :)
Przed modzeniem z zewnątrz staram się doprowadzić mechanicznie do jak najlepszego stanu.

Właśnie się szykuje robota bo króciec na vaccum pompie jest obluzowany. Znalazłem na forum VW opcję z założeniem toczonego pierścienia z mocowaniem na śruby ale chyba nie będę ryzykował i wymienię na nówkę. W końcu to hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nooo... dobra baza :) 

Obowiązkowo dokładki zderzaków/progów w kolor. 
Koła tez bym wrzucił coś z oemów audi. 
:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Leejon napisał:

wymienię na nówkę

Nie musisz na nową, możesz kupić używkę Boscha z wkrecanym kroćcem i po problemie. Jest podwieszony temat na forum w dziale TDI B6 na temat pompy vacum. Tam znajdziesz info od jakiego nr OE były już poprawione pompy. 

Ja w swoich wcześniejszych TDI zaklepywalem i oblewalem krócieć klejem dwuskladnikowym i też zdawało to egzamin ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kamil-vag napisał:

Nie musisz na nową, możesz kupić używkę Boscha z wkrecanym kroćcem i po problemie. Jest podwieszony temat na forum w dziale TDI B6 na temat pompy vacum. Tam znajdziesz info od jakiego nr OE były już poprawione pompy. 

Dzięki za radę. Zamówiłem właśnie używaną pompę BOSH z wkręcanym króćcem. Jednak 250 zł a 800 jest różnica :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update 02.10.2019

Zamówiłem vacum pompę produkcji BOSH z wkręcanym króćcem i zabrałem się za jej wymianę.

Po drodze  wyszło kilka niespodzianek...

Urwałem plastikowy króciec przy filtrze paliwa, nie wiem dokładnie ale to chyba cześć wymienna. Jutro spróbuję to dostać w sklepie.
20191002_180743.jpg
 

Dodatkowo wąż od chłodziwa wygląda na przegrzany ponieważ jest bardzo miękki przy wejściu (spuchnięty) i posiada liczne otarcia. Zanim założę pompę postanowiłem to wymienić bo to kwestia czasu zanim puści i wywali płyn. Jeżeli ktoś wie jaki dokładnie wąż idzie w to miejsce to bardzo proszę o info. Wg moich pomiarów wewnątrz 7,5mm z zewnątrz 15mm.
20191002_180755.jpg

 

Ostatnie z czym mam problem to błąd czujnika temperatury paliwa G81 a dokładniej zwarcie do plusa. Niby sprawdzałem wtyczkę i wizualnie wygląda ok. Czyściłem też styki w samym czujniku ale błąd pozostał. Zastanawiam się nad kupnem wtyczki i przylutowaniem trochę niżej. Sam nie wiem jak to diagnozować...
20191002_181151.jpg
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Funkybela napisał:

Króciec od filtru paliwa jest kolego wymienny,ksozt ok 20zł z Bosh'a ;)

Dzięki za info :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten króciec to tzw. zawór zwrotny/podgrzewacz paliwa - numer OE 1J0127247A

Wąż gumowy jak się nie mylę to 038121473

8c5110aa4bbe92b5a62ab07d9abe

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kamil-vag napisał:

Ten króciec to tzw. zawór zwrotny/podgrzewacz paliwa - numer OE 1J0127247A

Wąż gumowy jak się nie mylę to 038121473

Zamówione, dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra...
Jestem po wymianie. Nowa (używana) pompa działa idealnie. W połączeniu z niedawno wymienionym turbo auto nareszcie jedzie tak jak powinno :)

Zabawa ze starą kostką czujnika temperatury paliwa to była droga przez mękę. Konia z rzędem temu kto ma na to patent :D Koniec końców błąd który mnie denerwował zniknął.

Zostało mi do załatwienia kilka naglących spraw ale najważniejsza na obecną chwilę to spalony żarnik D1S. Byłbym wdzięczny za polecenie sprawdzonego pojedynczego lub kompletu żarników w rozsądnej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update 05.10.2019

Wymieniłem żarnik... Dopiero teraz widać ile lepiej świeci oryginał od chińszczyzny. Na razie zmieniłem jeden w poniedziałek zamówię drugi do kompletu. 

"Naprawiłem" podsufitkę... można to uznać za naprawę tymczasową, obecnie nie mam czasu na demontaż całej podsufitki, a wisząca na głowie strasznie mnie irytowała. Docelowo mam zamiar wymienić całość na czarną podsufitkę ale to musi poczekać do lata. 
Tutaj kilka zdjęć podsufitki przed naprawą:
20191004_171049.jpg

20191004_171101.jpg


Jeżeli chodzi o sposób wykonania naprawy to aplikowałem klej natryskowo przez dziury na lampki.
Wykorzystałem do tego ropownicę, kompresor oraz rozcieńczony rozpuszczalnikiem klej Bonaterm AS. Liczyłem na odrobinę lepszy efekt oraz bardziej równomierną aplikację kleju. Niestety nie udało się pokryć całej powierzchni ale powiedzmy 80% jest, dzięki czemu całość się trzyma i jest niewiele bąbli. Nie wiem czy w miejscach, w których "nałożyło" się za dużo kleju i przesiąkł on przez tapicerkę nie zostaną plamy ale to okaże się dopiero po całkowitym wyschnięciu. Zdjęcia efektu końcowego zrobię w dziennym świetle.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłeś lepiej pineski powbijac ? szybciej by było a efekt ten sam hehe, a tak serio nie ma co rzezbic, a zerwać, zedrzec tkaninę, zdrapac biszkopt i wtedy na nowo okleic... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.10.2019 o 23:24, Leejon napisał:

W połączeniu z niedawno wymienionym turbo auto nareszcie jedzie tak jak powinno :)

Widziałem, że masz jakieś tam problemy ze spalaniem...

Wrzuć log dynamiczny 003+008+011

Statyczny 004

Statyczny 013+018+023

Statyczny 007 (najlepiej po nocy, jak nie odpalany) i potem jak na blacie 90.

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kamil-vag napisał:

Widziałem, że masz jakieś tam problemy ze spalaniem...

Wrzuć log dynamiczny 003+008+011

Statyczny 004

Statyczny 013+018+023

Statyczny 007 (najlepiej po nocy, jak nie odpalany) i potem jak na blacie 90.

 

Dzisiaj po południu dodam logi. Powiedz mi tylko czy logi dynamiczne 3, 8 i 11 robić razem czy każdy osobno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...