Jump to content
IGNORED

[ALL B7] Jaki silnik wybrac do mocy ok 200 KM w 2.0 TDI


Recommended Posts

Posted

Mam takie pytanko do nadwornych tunerow i osob ograniajacych temat.

Jak sie tylko uporam z moim parchem to bede chcial sie go jak najszybciej pozbyc :sick3:

Mialem w planach nowe B8 2.0 TDI ( 170KM ) Q ale kryzys tez odbil sie na mnie + pare dodatkowych czynnikow ktore mi w B8 nie za bardzo podeszlo stwerdzilem ze zostane jedak przy B7.

Bede chcial kupic BRD koniecznie Q z jakis mlodych rocznikow 07, 08 jednak o takie auto w takej konfiguracji jest u mnie niezmiernie ciezko ,pojawiaja sie moze ze dwa trzy ale czasme bardziej na polnoc wiec 1500 km nie bede jechal.

Jest za to calkiem sporo zwyklych 2.0 tdi Q wiec zastanawiam sie tez na takim i zrobiemiem takiego updatu jak jaro4444 ty czyli dodatkowy IC i tubro od BRD + program

Jest tylko jeden problem nie wiem jakiego silnika szukac tak aby wszystko bylo plug & play i aby byl na tyle trwaly i rozwojowy na powiedzmy teo ok 200 KM i 400 Nm.

Martwi mnie jedna sprawa ze tu u mnie na lokalnym rynku jest zdecydowanie wiecje aut z silnikami BPW czyli tych z jednym wlakiem.Jak on sie ma do takiej modyfikacji.Czy zdecydowanie lepiej szukac BRE.

Kolejne pytanko to czym tak na prawde za wyjatkiem innego Turbo i dodatkowego IC roznie sei BRD od BRE ?

Dzieki za wszystkie sugestie.

Pozdrawiam.

Posted

No dobra więc robimy przesłuchanie :cool1:

Ile masz przebiegu w swoim samochodzie?

Ile rocznie robisz km?

Czy wchodzą w grę silniki o większej pojemności?

Gdzie samochód będzie zarejestrowany?

Czy norki bardzo rygorystycznie i podchodzą do norm ochrony środowiska, czy pilnują kompletacji DPF, ...

Czy wóz ma byc na gwarancji?

Jak długo chcesz nim jeździć?

Posted
Ile masz przebiegu w swoim samochodzie?

52 tys - sam silnik 12 tys

Ile rocznie robisz km?

20-30 tys

Czy wchodzą w grę silniki o większej pojemności?

nie moze byc tylko i wylacznie 2.0 TDI i obowiazkowo Q

Gdzie samochód będzie zarejestrowany?

w NO

Czy norki bardzo rygorystycznie i podchodzą do norm ochrony środowiska, czy pilnują kompletacji DPF, ...

raczej tak

Czy wóz ma byc na gwarancji?

po takim modzie raczej nie - jak znajde BRD to bede ja chcail zachowac na czas jej trwania

Jak długo chcesz nim jeździć?

Jak nic nie bedzie sie dzialo to min. 3 lata a nawet 5 - z moja obecna B7 zrobilem podstawowy blad ( czyli nie szukalem auta z Q ) i gdybym sie do niego nie zrazil przez moje problemy ( nie do modelu jako takiego tylko konkretnie do mojego egzemp. ) to ogoleni jestm bardzo zadowolony z B7 i chce dalej w nim pozostac.

Twoja konwersja ( bo tak ja trzeba nazwac ) ma jeszcze jedna zalete.Uzywa tylko i wylacznie farbycznych elm. czyli tubro orurowanie IC i co tam potrzebne wice w razie czego nikt specjalnie nie powienien sie czepac o jakies niehomologowane pierdoly.

Posted

Więc ja bym sobie zostawił Twój samochód i zrobił mu moda - ale to ja.

Jak chesz nie zmieniać nic w normach emisji i żeby wyglądało to w miare na oryginał to masz kilka opcji:

- wybierasz 2.0 16V bez DPF i robisz dokładnie to co ja -wynik znasz,

- wybierasz BRD albo 2.0 16V 140 KM z DPF i dodajesz mu drugi IC i turbinę + program - realnie pewnie uzyskasz ok 190 KM.

- bierzesz 2.0 8V BPW z DPF + turbo BRD + IC + mod - uzyskujesz z DPF pewnie ok 180-185 KM (nie wiem jaka jest wydajność pompek w BPW), masz mocną gowicę ale nadal zabierak pompy oleju :kwasny:

30.03 kolega z tego forum montuje drugi IC do 1.9 TDI B7 więc robota ta sama co w BPW - przetestujemy to dosłownie lada dzień.

- kupujesz B8 143 KM Q, wkładasz turbinę CAHA + mod - zamkniesz pewnie ponad 200 KM - lada dzień taki mod zrobi Rogal, bo odkupił ode mnie praktycznie nową turbinę CAHA w takim celu.

Zawsze istnieje opcja wywalenia DPF, mocy będzie więcej, kłopotów technicznych mniej, więcej problemów z ASO i Policją jakby co. BRD jest na pompkach Siemensa i strowniku Siemensa - jest wredniejszy do tuningu jak Bosch.

Przy Twoich przebiegach kupiłbym 2.0 TFSI Q + mod. Mocy od groma, problemów zero...

Wybór należy do Ciebie.

Posted
- kupujesz B8 143 KM Q, wkładasz turbinę CAHA + mod - zamkniesz pewnie ponad 200 KM - lada dzień taki mod zrobi Rogal, bo

to odpada na wstepie raz cena - nie che brac kredyu a dwa wkurza mnie ze nie moge wylaczyc calkiem ESP

Więc ja bym sobie zostawił Twój samochód i zrobił mu moda - ale to ja.

moze i byla by to najrozsadniejsza opcja ale auto jest dla mnie pechowe i chce miec quattro wiec raczej odpada

Przy Twoich przebiegach kupiłbym 2.0 TFSI Q + mod. Mocy od groma, problemów zero...

ta opcja tez odpada-jest ich jeszcze mniej sa drazsze w zakupie niz BRD i przede wszystkim nie che miec na razie auta palacego w miescie wiecej niz 13L bez wzgledu na to czy robie 5 czy 50 tys w roku.

a powedz mi czym tak na prawde rozni sie kontrukcja BRD od BRE za wyjatkiem turbo + 2 coolerow ?

BRD jest mocniejszy ma kute graty inne pompki ?

Posted

Nie wiem kolega, dlaczego koniecznie chcesz 2.0. Gdybyś wybrał 3.0 TDi spalanie bys miał większe około 1-2 litra(w zależności od stylu jazdy) ale za to 3.0 zawsze ma quattro, bez żadnych modów masz 205-235 HP. pyzatym silnik jest bardziej elastyczny mniej wyżyłowany, wszystkie normy spalania są.

Posted

zieluch 3.0 TDI odpada i nawet nie dla tego ze jak dla mnie ten silnik jest za ciezki jescze bardziej uwydatniajac juz i tak zle rozlozenie masy w B7 a z racji ceny.

Tu gdzie mieszkam za 3.0 TDI z lat 2005-2006 moge miec nowe B8 2.0TDI ( 170 ) Q , i to nie golasa tylko takie na pelnym S-linie wiec to auto jest automatycznie skreslone.

Posted

Turdzi powiem Ci tak - z g... bata nie ukręcisz. Chcesz mieć odłączany ESP i jeździć bokami, a nie akceptujesz wysokiego spalania. Diesel nie jest silnikiem nadającym się latania bokami. Osobiście uważam, że jak czegoś do ślizgów to kup sobie (tak jak zresztą chyba mialeś) Imprezę. A jak wóz ma być do bezpiecznej i nawet szybkiej jazdy z punktu A do B to wówczas diesla.

BRD ma inne pomki, inny sterownik, turbinę. Mechanicznie musisz przeanalizować ETKĘ.

Wiem na 100%, że diesle 170 KM ale poprzeczne mają tłoki bez podcięć na zawory, głębiej wpuszczone w głowicę zawory, inne głowice, inne wałki rozrządu, inne pompowtryski, wał korbowy kuty tylko z 4 przeciwciężarami.

Posted

jaro4444 to nie tak.... Audi nigdy niebedzie do latania bokami a przez wylaczenie ESP mialem na mysli odlaczenie go np: na sniegu.Zimy tu mamy ze hoho i czasem mozna sobie troszke zamaszysciej pojechac tu i tam.

Nie mam nic przeciw ESP pod warunkiem ze moge go sobieodlaczyc kiedy chce.Z zalozenia podchodze to tematu .... to jak tu kieruje i ja tu za to place wiec ja bede decydowal kiedy chce aby mi cos pomagalo a kiedy nie ....... :tongue4:

A wracajac do tematu masz moze jakas liste co dokaldnie bylo potrzebne to tekiej konwesji jak wykonales ?

[br]Dopisany: 18 Marzec 2009, 18:00_________________________________________________Z etki wynika ze BRE i BRD maja taki sam blok , tloki , wal , glowice inne walki i PD

Posted

Wykaz już był na forum:

- turbina 03G 145 702 H,

- intercooler - 8E0 145 806 Q,

- kierownicę powietrza 8E0 117 336 J dla zwykłego zderzaka, albo N dla S-Line,

- wspornik IC nr 059 145 814 B,

- tuleja gumowa 050129669 1 szt,

- tuleja gumowa 058145824A - 2 szt,

- wąż 8E0 145 708 M,

- wąż 8E0 145 790 N,

- śruba N10192402 - 3 szt,

- belka Intercoolera (wzmocnienie dolne pasa przedniego) od 170 KM TDI - nie znam nr :embarrassed:.

Posted

jaro4444 dzieki wypas :cool1:[br]Dopisany: 19 Marzec 2009, 08:08_________________________________________________Czyli co suma sumarum jak juz kupowac 140 to raczej szukac motoru BRE i to najlepiej bez PDF ?

Posted

Czyli co suma sumarum jak juz kupowac 140 to raczej szukac motoru BRE i to najlepiej bez PDF ?

Jak jest z wałkami na zębatkach to ja bym tak zrobił. Dlatego osobiście szukałem BLB, nie znając wówczas jeszcze problemu z wałkami. Dziś zrobiłbym to samo, ale dawcą słupka uczyniłbym silnik BMN :decayed:

Posted

OK dzieki serdeczne jaro4444 teraz juz cos wiecej wiem.

Pozostaje jeszcze jedna kwestia , mianowicie jak w BRD ma sie sprawa z hamulcami czy jest tam taki sam zacisk i tarcza jak w zwyklym TDI ( 140KM ) czy moze cos wiekszego a`la 3.0 TDI lub 2.0 TFSI ?

Sprawa oczywiscie rozchodzi sie o finanse bo aby urzezbic cos a`la BRD to bedzie trzeba tez troche czasu u gotowki zainwestowac ( z czym oczywiscie sie licze ) aby to jechalo do przodu i oczywiscie adekwatnie do mocy hamowalo.

na plus za 140 stami Q przemawia przemawia fakt ze trafiaja sie auta z przebiegami 10-15 tys wiec prawie nowki sztuki.BRD raczej nikt tak szybko i chetnie nie sprzedaje.

Posted

W BRD są hamulce standardowe czyli 288x25 przód i 245x10 tył.

Posted

Czyli problem pozostaje :disgust:

Posted

Czyli problem pozostaje :disgust:

Jaki problem? Zaciski z 500 - 600 zł, klocki z 250 zł, tarcze zależy jakie od 600 zł w górę i masz przód gotowy.

Posted

Czyli problem pozostaje :disgust:

Jaki problem? Zaciski z 500 - 600 zł, klocki z 250 zł, tarcze zależy jakie od 600 zł w górę i masz przód gotowy.

W sumie to z 2,5 tysiaka na heble do przodu i tyłu trzeba liczyć.

Posted
Jaki problem? Zaciski z 500 - 600 zł, klocki z 250 zł, tarcze zależy jakie od 600 zł w górę i masz przód gotowy.

Wiesz jak bym mieszkal na stale w PL to by nie bylo problemu ale ze mnieszkam tu gdzie mieszkam to takie kompletowanie zaczyna robic sie operacja skomplkowana logistycznie.

Od biedy mozna kupic caly zestaw zaciskow w ASO od 2.0 TFSI + nowe klocki wiec w sumie jak tylko jest to P&P to jest to chybanajmniejszy problem

turdzi, wracaj do jedynej sensownej marki kup legacy w dyszlu

jozin kiedys pewnie tak ale raczej w benzynie i z zylionem koni ........na razie jednak pozostale w Audi , jak to sie mowi d*pa do luksusu se szybko przyzwyczaja....... :wink4:

[br]Dopisany: 19 Marzec 2009, 19:34_________________________________________________OK zrobiłem male rozpoznanko i tak sie składa ze zaraz kolo mojej pracy staje jedno takie Q z BRD.Auto jest na 17 calowych alu ( opony zimowe ) i tam tarcza z zaciskiem wypełnia cale kolo.

U mnie i w paru innych 2.0TDI Q jakie widzialem po drodze tarcza i zacisk mieści sie spokojnie w 16 calowej feldze a powiedział bym nawet ze w niej ginie. Wychodzi wiec na to ze jednak BRD ma wiesze hamulce.

Czy jest to ktoś w stanie zweryfikować np: Etka ?

Jeśli macie jeszcze jakieś sugestie dotyczące wyboru silnika chetnie wezmę je pod uwagę :)

Posted

jaro4444 czy belka Intercoolera (wzmocnienie dolne pasa przedniego) od 170 KM TDI może występować kilku rodzajach czy porostu jak sprzedają od 170 to brać ?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...