Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Druga para świateł stop


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!

Dzisiaj chciałem podzielić się modyfikacją którą obmyśliłem kiedyś w domowym zaciszu i postanowiłem zrealizować.

Modyfikacja polega na dołożeniu sobie drugiej pary świateł stop w górnej części lamp, gdzie znajduje się światło przeciwmgielne (które pozostaje nadal w pełni funkcjonalne).
Opis dotyczy nadwozia B6 w wersji Avant, ale pewnie w B7 oraz sedanie da się go zaadaptować - mechanizm działania będzie taki sam.
Modyfikacja nie powoduje błędów, testowana z MCE z numerem o końcówce F.

Modyfikację dopiero testuję i chciałbym na wstępie zaznaczyć, że warto byłoby zaopatrzyć się w czerwone żarówki LED dla nowych stopów jak i tych z których pobierzemy prąd.
Uchroni nas to przed ewentualnym przeciążaniem instalacji samochodu dodatkowymi watami.

Wszystkie czynności opisane w poniższym artykule wykonujesz całkowicie na własną odpowiedzialność!!!

Fotka.png

Ostrzegłem, a więc do dzieła:

Co potrzebujemy:

  • wkład lampy prawej z anglika LUB wolna blaszka stykowa
    Angliki posiadają światło przeciwmgielne w prawej lampie i są wyposażone w blaszkę stykową dla jego żarówki. Potrzebujemy więc albo cały wkład albo samą blaszkę. Możliwe że przypasuje z rozbiórki innej europejskiej lampy np. ze wstecznego lub kierunku. Z moich informacji wynika, że wkład anglik/europa dzierży ten sam numer części: 8E9 945 258.
Spoiler

styk.jpg

  • 2 szt. diód prostowniczych
    Do uzyskania określonego kierunku w którym popłynie prąd. Nadadzą się diody wzbudzające z alternatora.
  • lutownica z akcesoriami
    Żeby połapać nowe połączenia.
  • odrobina izolowanego przewodu
    Do wykonania niezbędnych mostków i połączeń. Wystarczy 15cm.
  • Dremel z tarczą tnącą lub coś w tym stylu
    Potrzebny będzie do przecięcia jednej ścieżki we wkładzie lewej lampy.
  • kombinerki tnące lub nożyk do tapet
    Do usunięcia zaślepki w kloszu prawej lampy.
  • Żarówka P21W
    Do naszego nowego stopu w prawej lampie.
  • Taśma izolacyjna
    Przyda się do zabezpieczenia nowych połączeń

Co robimy:

1. Zabawę zaczynamy od wkładu lampy prawej. Zakładamy że wkład jest przygotowany - tj. mamy wkład z anglika lub włożyliśmy blaszkę do europejskiego.
Lutujemy kawałek przewodu tworząc mostek pomiędzy zaznaczonymi niżej na fotografii ścieżkami. Miejsce lutowania do ścieżki jest dowolne, natomiast ścieżkę trzeba trochę pogrzać żeby złapała się jej cyna.
Warto również zadbać o to, by dokładane elementy nie odstawały zbytnio od płytki. Wtedy nie będzie problemów ze złożeniem wszystkiego do kupy.
OK, połączyliśmy nowy stop do fabrycznego z dołu lampy. 
UWAGA: W tej lampie ścieżka zasilająca stop jest inna niż w drugiej.
INFO: Światło przeciwmgielne tego klosza nie jest podłączone do instalacji samochodu. Mimo obecności pinu we wtyku wiązki nowe światło przeciwmgielne nie zapali się razem z fabrycznym, lewym.

To wszystko jeśli chodzi o ten wkład, przechodzimy do drugiego.

Spoiler

połączenia_P.jpg

2. Teraz wkład lampy lewej, tutaj jest więcej roboty. Zaczynamy od zrobienia sobie miejsca do pracy. Odchylamy ścieżkę biegnącą najbliżej światła przeciwmgielnego do góry (zaznaczona na zdjęciu). Nie polecam odcinać zgrzewów ją trzymających. Lepiej je nadtopić i wysunąć metal by potem można było znowu tworzywo zagrzać i zalać nim ścieżkę.

Spoiler

wkład_L1.jpg

3. Za pomocą naszej miniszlifierki z tarczą tnącą usuwamy fragment ścieżki zaznaczony na zdjęciu poniżej. Tutaj przyda się tarczka o niewielkiej średnicy by nie uszkodzić oprawki.

Spoiler

wkład_L2.jpg

4. Teraz czas na lutowanie diód wg. schematu. Poniżej krótki opis roli, jaką pełnią w zmodyfikowanych lampach.
Paski na obu diodach (oznaczające katody) powinny znajdować się od strony styku plusowego żarówki przeciwmgielnej.

  • Połączenie niebieskie doprowadzi nam sygnał stopu do żarówki światła przeciwmgielnego, dioda przepuszczając prąd w jedną stronę zablokuje świecenie hamulca po włączeniu przeciwmgielnego.
    W celu połączenia przeciągnąłem kawałek przewodu pod górnymi ścieżkami i przylutowałem anodę diody do środkowej ścieżki mniej więcej w połowie wysokości wkładu.
    UWAGA: W tej lampie ścieżka zasilająca stop jest inna niż w lampie prawej.
  • Połączenie żółte połączy na nowo fragment usuniętej przed chwilą ścieżki. Dioda ma za zadanie zablokować przejście prądu do włącznika świateł przez obwód światła przeciwmgielnego gdy naciskamy hamulec. Bez niej przy każdym hamowaniu mogłaby migać lampa na włączniku świateł sygnalizująca włączenie światła przeciwmgielnego. Tutaj wykorzystałem samą diodę, wyprowadzenia wpasowały się doskonale w punkty lutowania.
Spoiler

połączenia_L.jpg

5. Odchyloną w punkcie 2 ścieżkę przywracamy do pierwotnej pozycji, możemy użyć lutownicy by uformować zgrzewy które trzymały ją na miejscu. Nie jest to jednak konieczne, bo ścieżki są wystarczająco sztywne.

6. Sprawdzamy czy gdzieś nie zrobiliśmy zwarcia podczas lutowania, newralgiczne miejsca izolujemy na wszelki wypadek.

7. Bierzemy w obroty klosz prawej lampy i usuwamy z niej plastikową zaślepkę światła przeciwmgielnego przecinając dwie wypustki. To miejsce na nową żarówkę.

Spoiler

lampa.jpg

8. Montujemy żarówki, instalujemy wkłady, składamy na aucie i gotowe.

Powodzenia!

Edytowane przez innotic
Opublikowano

A w jakiej wersji masz MCE, bo nie do końca jestem przekonany, że to może działać z modułem MCE wersji high. Ale być może się mylę.

Opublikowano

A dlaczego miałoby nie działać? MCE high.

Opublikowano (edytowane)

A jak błędy? 
MCE nie zgłasza w momencie gdy świecą obie żarówki, zwiększonego poboru prądu (korozja, słaby styk..etc)?

Edytowane przez GreGoriO
Opublikowano (edytowane)

Jak narazie nie podpinałem VCDSa.

EDIT: Żadnych błędów w MCE.

Edytowane przez innotic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...