Kondi67 Opublikowano 13 Października 2019 Opublikowano 13 Października 2019 (edytowane) Witam forumowicze Od niedawna borykam się z problemem wysokiego spalanie na Pb jak i LPG. Auto na obydwu paliwach chodzi równo, nie przerywa, ma swoją moc (tak uważam przynajmniej) Raz niekiedy zapali się z rana na zimnym błąd o bogatej mieszance (na PB) Podpiąłem się pod komputer, praca sondy oscyluje w wartościach od 0.1 do 0.8(na przemian) Zastanawia mnie przepływka Praca przepływomierzna jałowym wynosi prawie 4g/sek, natomiast podczas jazdy nawet przy wysokich obrotach nie przekracza 60. Teraz moje pytanie - jakie prawidłowe wartości powinien wskazywać przepływomierz w tym silniku? 1.6 alz Liczę na pomoc Edytowane 13 Października 2019 przez Kondi67
Kondi67 Opublikowano 17 Października 2019 Autor Opublikowano 17 Października 2019 (edytowane) Proszę o pomoc Dodam ze auto czasami przy ruszaniu jakby lekko przydusi Po odpięciu przepływki nie ma różnicy w pracy silnika, czy to normalne? Edytowane 17 Października 2019 przez Kondi67
maciej_m Opublikowano 18 Października 2019 Opublikowano 18 Października 2019 Jutro rzucę okiem co pokazuje moja Olimpiada i dam znać. Po odpięciu przepływomierza sterownik przechodzi na sterowanie wg. mapy/algorytmu 'awaryjnego'. Określa sobie orientacyjna mase przepływajacego powietrza na podstawie danych z innych czujników np. prędkości obrotowej czy aktualnego otwarcia przepustnicy. PozdrawiaMM
Kondi67 Opublikowano 19 Października 2019 Autor Opublikowano 19 Października 2019 14 godzin temu, maciej_m napisał: Jutro rzucę okiem co pokazuje moja Olimpiada i dam znać. Po odpięciu przepływomierza sterownik przechodzi na sterowanie wg. mapy/algorytmu 'awaryjnego'. Określa sobie orientacyjna mase przepływajacego powietrza na podstawie danych z innych czujników np. prędkości obrotowej czy aktualnego otwarcia przepustnicy. PozdrawiaMM Dziękuję za zainteresowanie Czyli mam rozumieć, że jeżeli nic się nie zmienia po odpięciu przepływomierza zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy to raczej jest do wymiany?
przem8 Opublikowano 19 Października 2019 Opublikowano 19 Października 2019 Wartości poniżej 60 to przymało. Najlepiej jakbyś wrzucił logi statyczne i dynamiczne 2+33 na benzynie.
maciej_m Opublikowano 19 Października 2019 Opublikowano 19 Października 2019 To wygląda u mnie następująco: 850 obr./min - 4,5 g 2000 obr./min. - 7,8 g 3000 obr./min. - 11 g Wartości przybliżone bo trudny utrzymać idealnie stałe obroty. Co do twojego pytania to jeżeli przed odpięciem przepływomierza nie zgłasza się jego błąd a wartości masz przybliżone do moich to raczej bym nie zakładał że przepływomierz jest uszkodzony PozdrawiaMM.
przem8 Opublikowano 19 Października 2019 Opublikowano 19 Października 2019 2 minuty temu, maciej_m napisał: Wartości przybliżone bo trudny utrzymać idealnie stałe obroty. Inne wartości przepływu będą przy utrzymywaniu stałych obrotów, a inne przy gazie w podłodze dla danych obrotów. Przepływkę się sprawdza przy pełnym bucie. Takie podawanie wartości jak Twoje nic nie wnosi.
maciej_m Opublikowano 19 Października 2019 Opublikowano 19 Października 2019 (edytowane) Jeżeli porówna się te wartości przy tych samych warunkach przeprowadzenia próby to coś się jednak można dowiedzieć. Ja podglądałem przepływ w zatrzymanym samochodzie na podjeździe przed domem. Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu. Odczekałem 1 minutę żeby obroty biegu jałowego ustabilizowały się około 850. Absolutnie się nie upieram że to najbardziej sensowny i miarodajny sposób. Swoją drogą dzięki bo dowiedziałem się czegoś nowego. Mam tylko próbę abyś doprecyzował co to masz na myśli pisząc "pełny but". Ciągniesz od zatrzymania powiedzmy do 100 km/h? Na każdym biegu trzymasz maksymalnie wciśnięty pedał gazu? Doprecyzuj coś jeśli możesz bo to jak zawsze cenna wiedza. PozdrawiaMM Edytowane 19 Października 2019 przez maciej_m
przem8 Opublikowano 19 Października 2019 Opublikowano 19 Października 2019 (edytowane) 3 bieg od 1,5 tys do oporu, czyli odcinki, albo chociaż 6tys. Poza tym temp. silnika 90stopni i wyłączone zbędne odbiorniki prądu, przed pomiarem skasowanie błędów nawet jak ich nie ma. Taka jest zasada odnośnie logów dynamicznych. Statyczne na biegu jałowym przez około minutę bez tykania gazu i czegokolwiek, z zachowaniem wspomnianych warunków odnośnie temp. i kasowania błędów. Edytowane 19 Października 2019 przez przem8
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się