patrykt25 Opublikowano 21 Października 2019 Opublikowano 21 Października 2019 Witam wszystkich ! Mam problem ze spalaniem stukowym w moim Audi a4 b6 1,8t bex, poniżej wrzucam logi dynamiczne. Ogólnie to tak na benzynie cofanie zapłonu jest tragicznie duże a według korekt grupy 33 skład mieszanki jest ok korekta na poziomie -0.8 tylko i tu pytanie napięcie sondy przy około 6k obr/min wynosi jedynie 0,2V co według mnie oznacza że jest strasznie bogato wiec to powinno eliminować stukowe, dobrze myślę ? Silnik nie bierze praktycznie oleju. Po przełączeniu na LPG, ale mocno przelane lpg (korekty na poziomie -20) cofa o wiele mniej (3-4,5) i bardzo rzadko(ale tutaj też liczba oktanowa o wiele wyższa), wiec wygląda że wtryski beny, tylko według sondy mieszanka na benzynie jest ok .... Co zostało zmienione: Świece zimniejsze : NGK IRIDIUM BKR7EIX 2667 Cewki zapłonowe : 3.0 TFSI LOG 1 LOG 2 Proszę o pomoc i pozdrawiam !
przem8 Opublikowano 21 Października 2019 Opublikowano 21 Października 2019 Masz program więc może tu jest problem. Daj loga 2+33 na pb.
patrykt25 Opublikowano 21 Października 2019 Autor Opublikowano 21 Października 2019 (edytowane) Jutro dopiero zrobię, na serii też cofa troszeczkę mniej ale praktycznie to samo... już nie mam pomysłów. Edytowane 21 Października 2019 przez patrykt25
przem8 Opublikowano 21 Października 2019 Opublikowano 21 Października 2019 Jak masz kata to zacznij od jego wywalenia i zmierz kompresję wcześniej. Nie znam tych świec ale do tego silnika z zimniejszych to zalecane są ngk pfr7q. Benzyna 98 lana?
patrykt25 Opublikowano 21 Października 2019 Autor Opublikowano 21 Października 2019 Komprsja sprawdzona wyszło praktycznie bez różnic na poszczególnych cyl co do wartości dokładnie ciężko powiedzieć nabiło do 11 bar ale mam oszukany tester bez zaworka na końcu rurki także przypuszczam że troszeczkę zaniżył. Tak 98 zalane. Katalizator mówisz może takie jazdy robić ? właśnie w 2 logu sprawdzałem temp na pierwszej sondzie i nie widać żeby temperatura jakoś drastycznie rosła także nie widać żeby kat jakoś mocno ta dławił. Ale jakoś niedługo go usunę.
przem8 Opublikowano 21 Października 2019 Opublikowano 21 Października 2019 (edytowane) Daj tego brakującego loga, a zapchany kat może tak mieszać ze stukami. Turbo też średnio wstaje więc teoria z katem nie jest zła. Edytowane 21 Października 2019 przez przem8 1
patrykt25 Opublikowano 21 Października 2019 Autor Opublikowano 21 Października 2019 W sumie może od tej bogatej mieszanki na lpg go zajechałem Jutro zrobię i wrzucę, dzięki za pomoc !
patrykt25 Opublikowano 30 Października 2019 Autor Opublikowano 30 Października 2019 Sorry, miałem małe zamieszanie... Tak wiec, kat został wywalony, turbinka wstaje ładnie, nawet przeładowuje w piku, ale to się ogarnie, natomiast co do stuków.. zmniejszyły się ale nadal są, skład mieszanki jest ok 14,7 afr do 13,2 tak jak w serii tyle że na modzie cofa o max 9 a na oryginalnej mapie coś około 4,5 co może to powodować bo mogę to zwalczyć podlewając go albo cofając zapłon ale kurde wydaje mi się że nie powinien na seryjnej mapie tak stukać... BEN 2 115 20 LPG (przelane) 2 33 20 BEN 2 115 33
przem8 Opublikowano 30 Października 2019 Opublikowano 30 Października 2019 (edytowane) Stuka, bo wtryski pętla, jest zalany. Wgraj seryjną mapę i powtórz logi. Edytowane 30 Października 2019 przez przem8
patrykt25 Opublikowano 30 Października 2019 Autor Opublikowano 30 Października 2019 na seryjnym sofcie są daleko od zapętlenia też stuka, a druga sprawa po korektach nie widać żeby paliwa brakowało, czy źle rozumiem logi, bo nie ukrywa że się uczę..
przem8 Opublikowano 30 Października 2019 Opublikowano 30 Października 2019 (edytowane) Ile na seryjnym jest wkońcu? Producent dopuszcza do 6. Wg mnie jest spaprany soft ale ja tunerem nie jestem, a korekty to nie wszystko. Edytowane 30 Października 2019 przez przem8
patrykt25 Opublikowano 30 Października 2019 Autor Opublikowano 30 Października 2019 4,5 max na seryjnym ale bardzo często, a tak przeglądając net i logi innych użytkowników widać praktycznie same zera. Mówisz że brakuje paliwa a sonda pokazuje że jest nawet ciut za bogato, czy ja źle to rozumuję (pytam bo może faktycznie jestem w błędzie) ?
przem8 Opublikowano 30 Października 2019 Opublikowano 30 Października 2019 (edytowane) Patrząc po napięciu sondy to od 5tys leje paliwem i wtryski pętlą. NIe może tak być więc jak chcesz dyskutować o poprawności tego softu to męcz się dalej z problemem Jak masz logi z serii to wklej. Edytowane 30 Października 2019 przez przem8
patrykt25 Opublikowano 30 Października 2019 Autor Opublikowano 30 Października 2019 po prostu chciałem wytłumaczenia, bo zaznaczam jeszcze raz że się uczę. Dziękuję za pomoc. Soft nie jest idealny to wiemy. Ok czyli tak jeśli zalewa go paliwem bo tak widać po napięciu sondy, to dlaczego wtedy stuka ? Niższy afr to mniejsze prawdopodobieństwo stukowego ?
patrykt25 Opublikowano 30 Października 2019 Autor Opublikowano 30 Października 2019 BEN Ser <--- log z serii
przem8 Opublikowano 30 Października 2019 Opublikowano 30 Października 2019 Na serii jest ok i bym się tego nie czepiał. Wgraj serię albo jedź do kogoś ogarniętego żeby poprawił soft.
patrykt25 Opublikowano 30 Października 2019 Autor Opublikowano 30 Października 2019 Ehhhhhh czego ja się spodziewałem. Ale dzięki za pomoc, pomęczę się sam z softem i tym stukowym.
soul87 Opublikowano 31 Października 2019 Opublikowano 31 Października 2019 (edytowane) Dostaleś juz odpowiedz w tym wątku, problemem może byc przypchany stary katalizator................. jak jest gdzieś problem tego typu to nawet jakbyś wlał tam 100litrów paliwa to stuków to nie naprawi. Edytowane 31 Października 2019 przez soul87
patrykt25 Opublikowano 31 Października 2019 Autor Opublikowano 31 Października 2019 (edytowane) Cześć, Katalizator został wycięty, downpipe 2.75" wyżej gdzieś tam pisałem o tym, no zobaczę spróbuję zapłonem zejść trochę, zobaczymy . Edytowane 31 Października 2019 przez patrykt25
soul87 Opublikowano 31 Października 2019 Opublikowano 31 Października 2019 w ekstremalnych przypadkach nagar na tłokach...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się