Jacktdi99 Opublikowano 10 Listopada 2019 Opublikowano 10 Listopada 2019 Witam panowie planuje przerobic swoja turbinke w caha celem kolejnego etapu stage 2+ czy demontaz jej jest do ogarniecia w warunkach nie warsztatowych ? sa jakies wieksze trudnosci ?prosze o podzielenie sie inf moze juz był taki watek lub ktoś demontował ? pozdrwaiam
Dev Opublikowano 10 Listopada 2019 Opublikowano 10 Listopada 2019 troche roboty z dołu i troche z góry jak masz kanał to bez problemu
Jacktdi99 Opublikowano 10 Listopada 2019 Autor Opublikowano 10 Listopada 2019 (edytowane) ile Ci zajęło czasu wyjecie suszarki? jakieś specjalne zmodyfikowane narzedzia beda potrzebne? Edytowane 10 Listopada 2019 przez Jacktdi99
corradoowner Opublikowano 12 Listopada 2019 Opublikowano 12 Listopada 2019 W dniu 10.11.2019 o 23:25, Jacktdi99 napisał: ile Ci zajęło czasu wyjecie suszarki? jakieś specjalne zmodyfikowane narzedzia beda potrzebne? Zmieniałem nie dawno u siebie na hybryde. Robiłem to pierwszy raz. Dostęp z góry wystarczy. Nie wiem do czego jest lepszy dostęp z dołu. Na spokojnie zajęło mi to do 2h. Teraz zrobiłbym to szybciej. Musisz wyciągnąć dolot z filtrem i masz dostęp do turbo i dpf. Demotujesz rurę od filtra do turbo. Za tą rurą znajdziesz zbiorniczek poscisnienia. Po jego demontażu masz miejsce żeby włożyć rękę z kluczem i odkręcić 2 nakręteki łączące turbo z kolektorem wydechowym. Są z tyłu kolektora, między silnikiem a kolektorem, trzecia nakrętka jest z przodu nad turbo. Zostaw ja na sam koniec, niech turbo na niej wisi. Odkrecasz spływ oleju od turbiny, może w tym przypadku dostęp z dołu byłby lepszy ale z góry masz wystarczająco miejsca żeby to zrobić. Odkrecasz smarowanie turbiny, dostęp z góry. Odkrecasz nakrętki łączące turbo z dpf. Do 2 jest dostęp bez problemu. 3 od strony silnika jest bardziej kłopotliwa. Długie szpilki i mały ruch kluczem. Na grzechotke nie ma miejsca więc trzeba się pomeczyc płaskim kluczem. Na końcu odkrecasz wspornik od turbo. Jest przykreconay do turbo i do bloku silnika. U mnie śruba przy turbo była zapieczona więc odkrecilem od bloku. Dostęp z góry bez problemu. Wyciągnąłem turbo razem ze wspornikiem. Montaż w odwrotnej kolejności. Jak nie będziesz miał zapieczonych śrub to powinno pójść całkiem sprawnie. Komplet podstawowych kluczy powinien wystarczyć. 1
Jacktdi99 Opublikowano 13 Listopada 2019 Autor Opublikowano 13 Listopada 2019 Świetnie dziekuje za informacje nie spodziewałem sie tak szczegółowego opisu, jak znajde chwile to sie za to wezme jak nie to zlece mechaniowi, tak czy inaczej szacun Kolego jestem dłużnikiem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się