Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej najlepszy do 1.9 TDI 115km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, tak jak w temacie jaki najlepszy olej będzie spełniał swoją rolę w Audi A4 B5 1.9 TDI 115km pompowtrysk,pieniądze nie grają roli chodzi mi o olej najlepszej jakości.Z góry dzięki! 

Opublikowano

Cokolwiek z normą 505.01

Szkoda kasy na starego grata

Opublikowano

Polecisz coś albo link podeślesz?

Opublikowano
39 minut temu, Dev napisał:

Szkoda kasy na starego grata

konkretnie i na temat.:thumbup1:

Opublikowano
16 minut temu, Mafisto napisał:

Polecisz coś albo link podeślesz?

Motul Specific 5W40 505.01 

Opublikowano

Olej musi być tłusty, jak się leje już wodnisty, to po rozgrzaniu silnika w ogóle nie ma smarowania, żaden silnik tego nie wytrzyma, nawet w nowych samochodach. Ja jeżdżę na 15w40, ewentualnie można też zalać Valvoline VR1 Racing lub inne sportowe, tylko że to drogie i się nie opłaca za bardzo, chyba że używasz auta do sportu 

Opublikowano

Do czego lejesz 15W40 ?

Do starego fiata 125 ? 

Opublikowano
Godzinę temu, Pomocny napisał:

Olej musi być tłusty, jak się leje już wodnisty, to po rozgrzaniu silnika w ogóle nie ma smarowania, żaden silnik tego nie wytrzyma, nawet w nowych samochodach. Ja jeżdżę na 15w40, ewentualnie można też zalać Valvoline VR1 Racing lub inne sportowe, tylko że to drogie i się nie opłaca za bardzo, chyba że używasz auta do sportu 

Ja leje 90W80, a pod miską olejową, mam instalacje chłodnicza, tak do -10 schładzanie. Najbardziej tłusty jest, takie masełko się robi, musi być, że najlepiej smaruje. Bo masło to nie żarty, tak smaruje, myślę czy nie mieszać go z ŁT-40, dla jeszcze lepszej tłustości. Co wy na to?

Opublikowano
W dniu 11.11.2019 o 20:53, Mafisto napisał:

Witam, tak jak w temacie jaki najlepszy olej będzie spełniał swoją rolę w Audi A4 B5 1.9 TDI 115km pompowtrysk,pieniądze nie grają roli chodzi mi o olej najlepszej jakości.Z góry dzięki! 

Liqui Moly Synthoil ja taki leję

Opublikowano
18 minut temu, Talpa napisał:

Liqui Moly Synthoil ja taki leję

Nie nadaje sie do 1.9tdi PD 

Opublikowano
1 godzinę temu, Talpa napisał:

Liqui Moly Synthoil ja taki leję

Też taki olej stosowałem zgodnie z wytycznymi firmy LM.

Ciekawe, gdzie popełniłem błąd ?.

Tak próbując to rozkminić poczytałem :https://warsztat.pl/artykuly/oleje-dla-silnikow-tdi,59392,bm9uZSE1OTM5MiEhbm93b2N6ZXNueXdhcnN6dGF0LnBsL2FydHlrdWx5LzEwLTIwMDkvb2xlamUvMw

 

Opublikowano
6 godzin temu, Dev napisał:

Nie nadaje sie do 1.9tdi PD 

Dlaczego? 

 

Opublikowano

Może dlatego, że nie ma normy VW 505.01 lub są oleje z HTHS wyższym niż 3,5 co akurat dla tego silnika jest na plus.

Opublikowano
5 minut temu, KINIAM napisał:

Może dlatego, że nie ma normy VW 505.01 lub są oleje z HTHS wyższym niż 3,5 co akurat dla tego silnika jest na plus.

Spełnia tą normę... 

Specyfikacje:

  • ACEA C3
  • API SN
  • Ford WSS-M2C 917-A
  • MB-Freigabe 229.31
  • Porsche A40
  • VW 502 00
  • VW 505 00
  • VW 505 01
Opublikowano
3 godziny temu, Talpa napisał:

Spełnia tą normę... 

Specyfikacje:

  • ACEA C3
  • API SN
  • Ford WSS-M2C 917-A
  • MB-Freigabe 229.31
  • Porsche A40
  • VW 502 00
  • VW 505 00
  • VW 505 01

To jest specyfikacja oleju LM Top Tec 4100 wykonanego w technologii syntetycznej a nie specyfikacja LM 5W40 Synthoil  syntetyku.

Opublikowano
14 godzin temu, Talpa napisał:

Liqui Moly Synthoil ja taki leję

Ten nie spełnia specyfikacji VW 505.01.

Opublikowano
5 minut temu, KINIAM napisał:

Ten nie spełnia specyfikacji VW 505.01.

Masz rację, pomyliłem się, z olejami przepraszam. Miałem na myśli TOP TEC.

Opublikowano
W dniu 23.03.2020 o 23:57, Talpa napisał:

Ja leje 90W80, a pod miską olejową, mam instalacje chłodnicza, tak do -10 schładzanie. Najbardziej tłusty jest, takie masełko się robi, musi być, że najlepiej smaruje. Bo masło to nie żarty, tak smaruje, myślę czy nie mieszać go z ŁT-40, dla jeszcze lepszej tłustości. Co wy na to?

Jesteś trochę tępy, albo nawet i mocniej, bo nawet nie masz pojęcia o silnikach spalinowych, nie obrażaj się, bo naprawdę nie wszyscy są ogarnięci w temacie, więc pewnie też należysz do tej grupy. Jak byś chciał wiedzieć to w każdym silniku występuje tarcie, i naprawdę nic nie da się z tym zrobić. Poza tym widać po tobie że wymieniasz olej co 30 tyś, pewnie tak jak piszę na opakowaniu. 

Opublikowano
W dniu 23.03.2020 o 23:57, Talpa napisał:

Ja leje 90W80, a pod miską olejową, mam instalacje chłodnicza, tak do -10 schładzanie. Najbardziej tłusty jest, takie masełko się robi, musi być, że najlepiej smaruje. Bo masło to nie żarty, tak smaruje, myślę czy nie mieszać go z ŁT-40, dla jeszcze lepszej tłustości. Co wy na to?

Jesteś niedouczony, w silniku spalinowym występuje tarcie, a oleje o niskiej klasie lepkości mają cienki filtr olejowy i nie są przystosowane do skrajnych temperatur występujących w silniku, chyba że jeździsz jak emeryt, to taki olej jest w sam raz dla Ciebie, gratulacje!!! 

Opublikowano
7 godzin temu, Pomocny napisał:

Jesteś niedouczony, w silniku spalinowym występuje tarcie, a oleje o niskiej klasie lepkości mają cienki filtr olejowy i nie są przystosowane do skrajnych temperatur występujących w silniku, chyba że jeździsz jak emeryt, to taki olej jest w sam raz dla Ciebie, gratulacje!!! 

Piszesz serio, czy to sarkazm, tak jak i mój post? Jeżeli tak, to ja nie dyskutuje z tobą, bo nie masz pojęcia czym jest klasa lepkości, a cienki filtr, to masz w majtach. Nie słyszałeś zapewne o czymś takim jak olej bazowy, dodatki do oleju, a terminy jak smarowanie elastohydrodynamiczne, oraz hydrodynamiczne, kojarzą ci się z niczym, czyli tym samym co masz w głowie, czytaj nie masz tam nic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...