NikOTG Opublikowano 25 Listopada 2019 Opublikowano 25 Listopada 2019 Sz. Forumowicze. Mój przypadek to pobór prądu w stanie spoczynku. Po zdjęciu obudów od oświetlenia wnętrza okazało się że powyjmowane są wszystkie zarówki/LEDy. Prawdopodobnie dlatego żeby w ten sposób zlikwidować złodzieja prądu. Mierząc miernikiem napięcie na wtykach przy otwartych drzwiach jest 12V, po zamknięciu spada do 0,1V, po czym wzrasta po wygaśnięciu trujkąta czyli w stanie spoczynku do 0.5 i 0,6V. I faluje cyklicznie co 1Hz od 0,5 do 0,6V. Mierzone dwoma miernikami. Sprawnymi. Dodam że moduł komfortu jest zmieniany. Ta sama sytuacja na obydwu. I to na Orginale AR i innym wymontowanym z innego wariantu z końcówka BD. Ma ktoś pomysł dlaczego może się tak dziać?
Lukasz_mk2 Opublikowano 26 Listopada 2019 Opublikowano 26 Listopada 2019 (edytowane) Kolego pobór prądu mierzy się w A (amper) a nie V (volt). To normalna sprawa, że występuje tam napięcie - jak wyjmiesz żarówkę to w gnieździe też będzie napięcie, ale że nie ma odbiornika, czyli żarówki to poboru nie będzie żadnego. Do sprawdzenia poboru prądu w spoczynku używa się amperomierza, nie woltomierza. Na youtube jest pełno filmów obrazujących pomiar poboru prądu w spoczynku. W A4 B6 po zamknięciu auta pobór wynosi mniej więcej 0,15A, a po uśpieniu modułów (około 15min po zamknięciu) pobór powinien spaść mniej więcej do 0,02 - 0,01A W profilu piszesz, że jesteś z Krakowa - wpadnij dziś na spota do galerii Kazimierz godz. 20.00 to sprawdzę Ci ten pobór Edytowane 26 Listopada 2019 przez Lukasz_mk2
KINIAM Opublikowano 26 Listopada 2019 Opublikowano 26 Listopada 2019 Godzinę temu, Lukasz_mk2 napisał: W profilu piszesz, że jesteś z Krakowa - wpadnij dziś na spota do galerii Kazimierz godz. 20.00 to sprawdzę Ci ten pobór I to jest to co cenię. Wyrazy szacunku i pozdrawiam. A Kolega co zapodał temat zyska nowych przyjaciół, pasjonatów.
NikOTG Opublikowano 29 Listopada 2019 Autor Opublikowano 29 Listopada 2019 Cześć. Łukasz_mk2, bardzo dziękuję za chęć pomocy i zainteresowanie tematem. Nie zobaczyłem posta na czas. Ale i tak bym nie podjechał bo nie sprawdzilibyśmy poboru przy prądzie zwarciowym. Szkoda ryzykować. Tak "a priori' pisząc o napięciu w układzie w czasie uśpienia/spoczynku bez zamontowanych odbiorników w domyśle jest ze po ich zamontowaniu popłynie prąd. Ale będę dokładniejszy. Parametry w czasie od załączenia klemy bez odbiorników: 1. Pierwsze 20 sekund: 0,75 A 2. Od 20 do 60 sekundy 0.10 A 3. Następnie przez 5 min 0,03 A dłużej nie sprawdzałem. Ale wsiadam do auta, zdejmuje osłony świateł oświetlenia wnętrza. i mierze napięcie. pierwsze sekundy, po minucie po kilkunastu minutach. Dodam ze zablokowany zamek drzwi i auto zatknięte centralką. No i napięcie cały czas to samo. 12,72 V. No i żeby nie było zmierzyłem pobór prądu. 16.9 A ! Dla tego układu to prąd zwarciowy. Nawet jeśli byłyby tam diody to na pewno jest prąd większy niż wzbudzenia elementów Dlatego napisałem że nie zmierzylibyśmy poboru przy tym obciążeniu bo po 1 sekundzie przewody miernika były gorące. Zauważyłem na szybie ślad po montażu kamery. Więc jest prawdopodobne że ktoś coś pokiełbasił. Miał ktoś kiedyś taki problem? Może dysponujecie jakimiś układami elektryki do tego modelu. Opisami kostek chociaż. Sposobami jak szukać usterki.
pila24 Opublikowano 29 Listopada 2019 Opublikowano 29 Listopada 2019 Zaopatrz się w amperomierz który wytrzymuje 20A i podczas pomiaru prądu w spoczynku (zabkolowany zamek drzwi i zamknięte z centralki auto) wyciągaj po kolei bezpieczniki i obserwuj pobór prądu. Możliwe ze w obwodach lampki podsufitki było grzebane skoro piszesz ze kamerka była,zdejmij lampkę i sprawdź okablowanie.
NikOTG Opublikowano 1 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2019 Ale tam jest bezpiecznik 15 A. Jest połączenie układu z modułem komfortu. Jak przytrzymam takim takim amperomierzem to zjaram układ albo moduł. Założyłem żarówki chcąc sprawdzić pobór mocy przez małą chwile.. Zjarało bezpiecznik nr 38. Powyjmowałem żarówki i teraz pali bezpiecznik nawet bez nich. Na forum są schematy elektryki. Ale nie potrafię ich odczytać. W jednym PDFie jets kilkanaście obwodów. Czy wie ktos który jest do modułu i jak sprawdzić poprawność działania np. mierząc na wyjściach we wtykach?
NikOTG Opublikowano 1 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2019 Jeszcze Nie podgrzewa lusterek. A podświetlenie zapalniczki mruga.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się