Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padnięta pompa AdBlue w A4 B9 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Membrama ta przepuszcza wilgoć w jedną stronę. Ma za zadanie odprowadzić wigoć, która na skutek różnicy temperatur zbiera się w sterowniku. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Gdzie ten sterownik jest umieszczony ?? Chcę wiedzieć na przyszłość :) 

Opublikowano

Na youtubie gosciu na kanale" piter zrob to sam " ma patent na padniete adblue

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, nnand napisał:

Na youtubie gosciu na kanale" piter zrob to sam " ma patent na padniete adblue

Dobry mi patent. Nazwyklejsze druciarstwo. Nie sztuka wyprogramować elementy, które mają usterkę. Znaleźć przyczynę i naprawić już nie potrafił. Fuszera jakich mało.  Jak cię palec zaboli też utnij rękę i po kłopocie. Nie wspominając już o utracie homologacji. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
W dniu 27.11.2019 o 08:41, wrclaguna napisał:

widze ze pompa jest zintegrenowana ze zbiornikiem

Pasuje tylko uzywke jaką znalezc i poprzekldac jak sie da

Na chwile obecną zajmuje się Pan usuwaniem adblue? 

Opublikowano
W dniu 29.08.2020 o 17:23, Macieks91 napisał:

Mnie udało się to wczoraj zrobić wiem jak wiec jakby ktoś potrzebował to pisać auto jeździ hula i skacze

Witam podpowiesz co ja ogarneles to adblue? 

Opublikowano
W dniu 24.08.2021 o 19:56, przemo_c napisał:

Było dokładnie tak jak powiedział @Muskel1, sterownik zalany i po wymianie wszystko śmiga.

Objawy:

1) Błąd AdBlue brak możliwości uruchomienia za 1000km

2) Błąd przez jakiś czas znikał i się pojawiał (czasem nawet kilka razy na krótkim dystansie) - ikonka check engine pomarańczowa świeciła się cały czas)

3) Po tygodniu już faktycznie zaczęło się odliczanie i błąd już się nie kasował

Teraz koszty:

1) Sterownik 900 PLN brutto oryginał nowy - ma jedna firma z Warszawy, sprzedają normalnie na fakturę

2) Koszt wymiany 300 PLN

Ciekawostka w serwisie podobno koszt samego sterownika około 3000 PLN.

 

Poniżej zdjęcia starego sterownika, który przy użyciu wkrętarki, dwóch solinych śrubokrętów i użyciu odrobiny siły udało mi się otworzyć (jest na 4 śruby oraz zaklejony):

1) Sterownik (na tym zdjęciu już trochę oczyszczony) generalnie był cały w błocie. W czerwonym kółku oznaczyłem chyba odpowietrznik (właśnie od środka jest on zabezpieczony wspomnianą przez @Muskel1 membranką) - przed oczyszczeniem nie było go kompletnie widać:

Sterownik.jpg

2) Sterownik po rozkręceniu.  Dokładnie tam gdzie jest otwór widzimy ślady zalania:

Po rozkręceniu.jpg

3) Dwa zdjęcia owej membranki, która jest od wewnątrz obudowy, również widać ślady zalania na drugim zdjęciu jak się odkleiła od obudowy:

 

Membrana_1.jpg

 

Membrana_2.jpg

Wnioski są następujące:

1) Sterownik jest umieszczony w fatalnym miejscu (był cały obłocony, co w szczególności w wersji Allroad raczej często się zdarza)

2) Membrana - jeżeli można to tak nazwać - raczej nie ma szans na wytrzymanie ogromnych przebiegów

3) Zgodnie z tym co napisał wcześniej @Muskel1 trzeba jedynie wymienić sterownik, nie trzeba go kodować - co ciekawe sprzedawca sterownika udzielił mi błędnej informacji, że trzeba

Myślę, że patrząc na konstrukcję (sama płytka) w obudowie w dodatku ze źle zaprojektowaną "membraną" cena jest mówiąc bardzo delikatnie mocno wygórowana :). Mam nadzieję, że takie podsumowanie może się komuś przydać, aczkolwiek nikomu nie życzę podobnych problemów.

Pozdrawiam

 

 

 

Witam serdecznie..mam podobny problem i chciałem zapytać odnośnie tego modułu...w mojej a4 b9 2.0tdi mam moduł adblue taki jak na zdjęciu i chciałbym najpierw zaczac od niego..I na necie widzialem ze są takie same ale z oznaczenie na końcu B,chyba C i D..to nie ma różnicy którego wezme ?pozdro

20211007_182505.jpg

Opublikowano
14 minut temu, walus348 napisał:

Witam serdecznie..mam podobny problem i chciałem zapytać odnośnie tego modułu...w mojej a4 b9 2.0tdi mam moduł adblue taki jak na zdjęciu i chciałbym najpierw zaczac od niego..I na necie widzialem ze są takie same ale z oznaczenie na końcu B,chyba C i D..to nie ma różnicy którego wezme ?pozdro

20211007_182505.jpg

https://a4-klub.pl/topic/455335-problem-z-adblue-padnieta-pompa/?do=findComment&comment=5639311

Opublikowano
1 minutę temu, walus348 napisał:

Czyli smialo tego D kupowac ? ;D.. dzieki bardzo.. kurde nie dojrzalem tego komentarza

Tak.

Opublikowano
Teraz, Muskel1 napisał:

Tak.

A mam jeszcze jedno pytanko do Ciebie...ogolnie to swieci mi taki blad: P20E8 00 zbyt niskie cisnienie.

Czy ten modul moze byc tego winny?

Opublikowano
14 minut temu, walus348 napisał:

A mam jeszcze jedno pytanko do Ciebie...ogolnie to swieci mi taki blad: P20E8 00 zbyt niskie cisnienie.

Czy ten modul moze byc tego winny?

Trudno powiedzieć. Może mieć kilka przyczyn, usterka pompy, dysza wtryskująca przytkana lub uszkodzona, lub węże z pompy do dyszy przytkane lub uszkodzone...

Opublikowano
2 minuty temu, Muskel1 napisał:

Trudno powiedzieć. Może mieć kilka przyczyn, usterka pompy, dysza wtryskująca przytkana lub uszkodzona, lub węże z pompy do dyszy przytkane lub uszkodzone...

Czyli najlepiej zbiornik z pompa + sterownik wymienic i wtedy powinno być git?

Opublikowano
49 minut temu, walus348 napisał:

Czyli najlepiej zbiornik z pompa + sterownik wymienic i wtedy powinno być git?

Koszt za duzy by wszystko wymieniac. Nalezy znalezc przyczyne i wymienic uszkodzone elementy.

Opublikowano
12 minut temu, Muskel1 napisał:

Koszt za duzy by wszystko wymieniac. Nalezy znalezc przyczyne i wymienic uszkodzone elementy.

Kurde problem w tym ze siedze za granica i wolalbym tu do mechanika nie jechac:\...i myslalem o czesciach uzywanych z allegro..co o tym myslisz? Mam dostep do podnosnika i myslalem zeby to samemu wymienic..

 

Opublikowano

Od czego najlepiej zaczac i czy obejdzie sie bez kompa??

Opublikowano

Bez kompa przeprowadzenie poprawnej diagnozy raczej nie.

 

Opublikowano
W dniu 8.10.2021 o 12:13, Muskel1 napisał:

Bez kompa przeprowadzenie poprawnej diagnozy raczej nie.

 

P20BCbłąd ogólnyReductant Heater "A" Control Circuit High - ten blad pokazalo jak byla na blacie kontrolka Adblue-usterka.silnik zostanie zatrzymany za 1000km..z czego dodam ze juz raz tak mialem tydzien temu i zgaslo tylko zostal check engine...I pojawil sie wczoraj znow ten komunikat ale nie odlicza w dol i jest caly czas 1000km...oprocz tego bledu jest jeszcze P20E8- Reductant pressure-pressure too low

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...