Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padnięta pompa AdBlue w Audi A4 B9 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam sterownik z literka D (4M0907355D) w Allroad. Czy moge wymienic go na sterownik bez literek tj. 4M0907355 ?? Znalazlem od Q7 ktory wyglada ładnie na pierwszy rzut oka.

Opublikowano

Myślę że tak . Powinien podejść o ile  jest sprawny . Z wcześniejszych wątków idzie wywnioskować że do przed lifta podchodzą sterowniki do indeksu D  . Po liftowe sterowniki z indeksem powyżej D niestety nie podejdą . Ja w swoim Audi miałem indeks B . Mam Audi A4 z 2017 roku . Kupiłem sterownik z tym samym indeksem od Audi SQ7 z 2016 roku z Holandii . Sterownik wyglądał jak nowy . Po założeniu sterownika problem z komunikatem Brak możliwości  rozruchu za 1000 kilometrów sam zniknął . Przeprowadziłem skan vcdesem zero błędów w silniku . Jak narazie problem zażegnany . Załączam zdjęcia starego sterownika do jakiego stanu może się zużyć . Żeby nie bezpieczniki pewnie auto by się zjarało . IMG_3275.thumb.jpeg.99d0c02d9570f3527563f8ebca5beb9a.jpegIMG_3276.thumb.jpeg.ed3ad7d928df23521133fee15c1aa665.jpegIMG_3274.thumb.jpeg.72dbcd63c8df519baaf4dbf321196073.jpegIMG_3273.thumb.jpeg.7c27ba49c6915ff914ae20f45469c941.jpeg

Opublikowano

ale ro***erducha 

Opublikowano

Musiało byc konkret zwarcie , zapewne przez wilgoć.

Opublikowano

właśnie nie wygląda na wilgoć...

Nie zaczeło się od miejsca gdzie jest membrana , nie wygląda jak by korodowło .

 

Opublikowano

Tutaj powodem była raczej wysoka rezystancja przejścia i powstała z wzwiązku z tym wysoka temperatura.

Opublikowano

Panowie kod błędu P204F00 Reductant System Performance Bank 1. Komunikat pojawił się przy mocniejszym hamowaniu na autostradzie. Dolałem z baniaka 10l i na słuch jeszcze odrobina by weszła. Od tego czasu przejechałem około 60 kilometrów ale drogami lokalnymi więc bez mocniejszego dogrzania silnika. Czy to też może być wadliwy sterownik czy szukać problemu gdzieś indziej? Czy przejechanie około 100 kilometrów utrzymując powyżej 2000 obrotów może pomóc aby system wszystko przeliczył?(tak podpowiadają na niemieckim forum)

Opublikowano

Wrzuć pełny auto-scan. 

Opublikowano

Niestety nie mam takiej możliwości w tej chwili. Tylko tyle uzyskałem od znajomego który sczytał dla mnie błąd.

Opublikowano

U kolegi wywaliło komunikat o usterce AdBlue :(
Błędy jakie ma to :
 

Adres 01: Silnik (J623-DETA)       Plik etykiet:. 04L-907-309-V1.clb
   Oznaczenie elementu SW: 04L 906 026 AG    HW: 04L 907 309 L
   Komponent: R4 2.0l TDI   H35 9970  


4 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
21378 - Jednostka dozowania czynnika redukującego
              P20FE 00 [01100000] - nieprawidłowe działanie
              Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów

9583 - Czujnik 1 NOx; zespół 1
             P2200 00 [01100000] - usterka elektryczna
             Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów

9643 - Czynnik redukujący
             P20E8 00 [01100000] - ciśnienie za niskie
             Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów

28653 - Układ czynnika redukującego; zespół 1
               P204F 00 [11101101] - wadliwy
               MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
                Ramka zamrożona:
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 258515 km
                    Data: 2024.05.24
                    Czas: 06:19:22

                    Prędkość obrotowa silnika: 1109.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
                    Prędkość pojazdu: 82 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 80 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 56 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.320 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Masa powietrza na przepływomierzu powietrza 1: 11.5 kg/h
                    Czujnik temp.zewn. 1 rząd 1: wartość nieprzetworzona: 11.0 °C
                    Zawór recyrk.spalin:1 rząd 2: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz.: 99.69 %
                    Nastaw.klapy spalin 1:rz.1: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz.: 99.30 %
                    Czujnik NOx przed katalizatorem SCR: emisja NOx: 58 ppm
                    Czujnik NOx przed katalizat.SCR: współczynnik korekty offset: 0 ppm
                    Średnia temperatura katalizatora SCR: 308.3 °C

 

Opublikowano

Sprawdź szczelność układu od zbiornika po katalizator 

Opublikowano (edytowane)

Witam mam problem z adblue.

Zacząłem od wymiany sterownika, bo to najprostsza czynność, a po przeczytaniu tematu w bardzo wielu przypadkach przyczyna problemu. Jednak niestety nie w moim przypadku. Oby dwa sterowniki wskazują ten sam błąd, co wyklucza sterownik. Wszystko wskazuje na padniętą pompkę w zbiorniku. Z tego co czytałem to do wymiany jest cały zbiornik, bo samej pompy nie da rady. Proszę o pomoc osoby, które przerabiały temat czy dużo jest zabawy, rozbierania w celu wymiany zbiornika i jak się zabrać za temat. Poniżej wrzucam skan  VCDS z prośbą o potwierdzenie diagnozy.

 

 Adres AC: Kontrola reduktora       Plik etykiet: 4M0-907-355.clb
Oznaczenie elementu: 4M0 907 355 D    HW: 4M0 907 355 B
  Komponent i/lub wersja: SCR-Stg-G3H04 0006
           Kodowanie: 
           Kod serwisu:   
              Zbiór danych ASAM: EV_RDCMINERGAU736 005012 (AU49)
                       ROD: EV_RDCMINERGAU736_AU49.rod
                      VCID: 3260C14765119A030D-8066
Znaleziono 1 błąd:

196611 - Sterowanie pompy 1 czynnika redukującego 
          P208A 00 [013] - przerwa
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 209
                    Przebieg: 245553 km
                    Data: 2024.11.26
                    Czas: 18:59:56

                    Napięcie zacisku 30A: 14.93 V
                    Napięcie zacisku 30B: 14.96 V
                    Napięcie zasilania zewnętrznych elementów: 5.00 V
                    Czujnik jakości środka redukującego: napięcie zacisku 31: 0.00 V
                    Pompa środka redukującego: prędkość obrotowa: 0 /min
                    Pompa środka redukującego: prąd: 0.00 A
                    Pompa środka redukującego: tryb pracy: OFF
                    Pompa czynnika redukującego: sterowanie: 0.00 %
                    Pompa środka redukującego: status: sterowanie końcówki mocy: nieaktywne
                    Pompa środka redukującego: temperatura końcówek mocy: 14 °C
                    Obwód grzejny 1 ukł.dozowania śr.redukującego: temp.końc.mocy: 8 °C
                    Czujnik temperatury zbiornika z czynnikiem redukującym: temperatura: 10 °C
                    Czujnik ciśnienia środka redukującego: napięcie: 0.71 V
                    Czujnik poziomu środka redukującego: wysokość napełnienia: 234 mm
                    Czujnik jakości środka redukującego: stężenie mocznika: 106.50 %
                    Czujnik 2 temperatury środka redukującego: wartość rzeczywista: 82.00 °C
                    Obwód grzejny 1 środka redukującego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 1 środka redukującego: wartość wymagana mocy: 0 W
                    Obwód grzejny 1 środka redukującego: ograniczenie mocy: 130 W
                    Obwód grzejny 3 środka redukującego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 3 środka redukującego: wartość wymagana mocy: 0 W
                    Obwód grzejny 3 środka redukującego: ograniczenie mocy: 78 W
                    Obwód grzejny 2 układu dozowania środka redukującego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 2 ukł.dozow.czynnika redukującego: sterowanie: nieaktywne
                    Dataset_Elements: F41049
 

Edytowane przez arturek986
Opublikowano (edytowane)

Jeżeli jesteś pewny że to sterownik....to chyba b8 możliwe że jest identycznie .

Wygląda na to że lepiej zaopatrzyć się w nową "zakrętkę"

 

Edytowane przez Lukaa5
Opublikowano

To B8 w B9 temat adblue wygląda inaczej z tego co patrzyłem. Nie ma takiej nakrętki i pompa jest połączona raczej na stałe ze zbiornikiem. Właśnie pytanie jest do tych co przerabiali temat czy jest możliwość wymiany pompy bez zrzucania całego zbiornika adblue. Czy pompę można zdemontować od zbiornika?

Opublikowano (edytowane)

prośba w diagnozie usterki za niskiego cisnienia. wrzucam skan. dodam, ze auto kupilem na pocz tego roku i nie wiem jaki byl stan czynnika adblue i nie dolewalem. Widzę, że usterka adblue spada co jakiś czas i znowu mi wskakuje na 1000km, ale check pozostaje.

edit: dobra teraz wszystko znikło. 😛

Log-WAUZZZF5XHA018755-101192km.txt

Edytowane przez Arogio
Opublikowano
2 godziny temu, Arogio napisał(a):

Heja , nie chciałem robić off top .

Czy ty masz te zegray retrofited ?

Ze skanu wnika że są z benzyny . Obrotomierz pokazuje do 6k ? Jakiej wielkości masz ekran ?

pozdro

Opublikowano
15 godzin temu, Arogio napisał(a):

prośba w diagnozie usterki za niskiego cisnienia. wrzucam skan. dodam, ze auto kupilem na pocz tego roku i nie wiem jaki byl stan czynnika adblue i nie dolewalem. Widzę, że usterka adblue spada co jakiś czas i znowu mi wskakuje na 1000km, ale check pozostaje.

edit: dobra teraz wszystko znikło. 😛

Log-WAUZZZF5XHA018755-101192km.txt 27.76 kB · 2 pobrania

Na scanie widoczne są wartości ciśnienia czynnika redukującego rzędu 509 hPa oraz 2266 hPa przy prędkości obrotowej pompy 2948 oraz 2912 i przy wysterowaniu pompy 50%. Ciśnienie jest w obu przypadkach za niskie, gdyż powinno ono wynosić stałe ok. 5 Bar. Z jakiegoś powodu pompa pomimo tego, że pracowała nie nabiła ciśnienia. Sprawdź w blokach pomiarowych stan/ilość czynnika. Być może jest go za mało.

 

Opublikowano
6 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Na scanie widoczne są wartości ciśnienia czynnika redukującego rzędu 509 hPa oraz 2266 hPa przy prędkości obrotowej pompy 2948 oraz 2912 i przy wysterowaniu pompy 50%. Ciśnienie jest w obu przypadkach za niskie, gdyż powinno ono wynosić stałe ok. 5 Bar. Z jakiegoś powodu pompa pomimo tego, że pracowała nie nabiła ciśnienia. Sprawdź w blokach pomiarowych stan/ilość czynnika. Być może jest go za mało.

 

a gdzie dokladnie to trzeba wejsc zeby sprawdzic w vcdsie?

Opublikowano

W rozszerzonych blokach pomiarowych.

Opublikowano
W dniu 27.11.2024 o 12:22, arturek986 napisał(a):

To B8 w B9 temat adblue wygląda inaczej z tego co patrzyłem. Nie ma takiej nakrętki i pompa jest połączona raczej na stałe ze zbiornikiem. Właśnie pytanie jest do tych co przerabiali temat czy jest możliwość wymiany pompy bez zrzucania całego zbiornika adblue. Czy pompę można zdemontować od zbiornika?

Pompa jest wbudowana na stale wraz ze zbiornikiem. Nie jest to trudne do ogarnięcia ale koszt samego zbiornika jest duzy. Chyba ze uzywka to trochę taniej. Jak chcesz to podeślę Ci filmik z niemieckiego YT jak gosc odkręca i wymienia ten zbiornik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...