puczyl1990 Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca (edytowane) Dopadło i mnie więc podpinam się do tematu. Otóż dwa razy wyskoczył check- usunąłem, za trzecim razem chceck i komunikat "awaria adblue 1000km....". Wlałem z bańki 10l, VCDS pokazuje 31,9% poziomu czynnika (już coś nie tak), dziś dolałem z dystrybutora, weszło kolejne 10l, a VCDS dalej pokazuje 31,9%. Mam też apke carscanner, tam pokazuje w ogóle 4% a zawsze pokrywalo się z tym co w VCDS. Problem nagli bo obecnie zostało do przejechania 950 km, to u mnie jakieś 3 tyg jazdy i auto uziemione. Mieszkam w niemczech a do PL wybieram się akurat za 3 tyg ale do tego czasu nie mogę uziemic auta i będę próbował coś samemu zdziałać, bo tutaj wiadomo jak to wygląda, wszystko do wymiany na nowe, a i okres czekania na termin u mechanika to też pewnie z tydz lub dwa, a auto potrzebuje codziennie na dojazdy. Błąd w silniku powraca po każdym usunięciu a w AC-Kontrola reduktora błąd nie daje się usunąć. Jak mogę zdiagnozować czy to sterownik czy może pompa? Jakieś testy w VCDS? Log-WAUZZZF49HA040186-215705km adblue.txt Edytowane 2 Marca przez puczyl1990
puczyl1990 Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca 4 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Wrzuć pełny auto-scan. Już edytowałem, pisałem z tel wcześniej.
puczyl1990 Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca A jakiś test pompy da się zrobić żeby ją wykluczyć? Sterownik uszczelniałem jakoś dwa lata temu według Twojej instrukcji.
Muskel1 Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca (edytowane) Przyjrzyj się błędowi w sterowniku AdBlue. Nie masz tam zasilania więc pompy nie uruchomisz. Napiêcie zacisku 30A: 0.00 V Napiêcie zacisku 30B: 15.01 V Napiêcie zasilania zewnêtrznych elementów: 4.99 V Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: napiêcie zacisku 31: 0.00 V Pompa œrodka redukuj¹cego: prêdkoœæ obrotowa: 0 /min Pompa œrodka redukuj¹cego: pr¹d: 0.00 A Pompa œrodka redukuj¹cego: tryb pracy: OFF Pompa czynnika redukuj¹cego: sterowanie: 0.00 % Pompa œrodka redukuj¹cego: status: sterowanie koñcówki mocy: nieaktywne Pompa œrodka redukuj¹cego: temperatura koñcówek mocy: 11 °C Obwód grzejny 1 uk³.dozowania œr.redukuj¹cego: temp.koñc.mocy: 6 °C Czujnik temperatury zbiornika z czynnikiem redukuj¹cym: temperatura: 8 °C Czujnik ciœnienia œrodka redukuj¹cego: napiêcie: 0.70 V Czujnik poziomu œrodka redukuj¹cego: wysokoœæ nape³nienia: 65515 mm Czujnik jakoœci œrodka redukuj¹cego: stê¿enie mocznika: 107.00 % Czujnik 2 temperatury œrodka redukuj¹cego: wartoœæ rzeczywista: -45.00 °C Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W Obwód grzejny 1 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 142 W Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: wartoœæ wymagana mocy: 0 W Obwód grzejny 3 œrodka redukuj¹cego: ograniczenie mocy: 59 W Obwód grzejny 2 uk³adu dozowania œrodka redukuj¹cego: moc: 0 W Obwód grzejny 2 uk³.dozow.czynnika redukuj¹cego: sterowanie: nieaktywne Naklejanie membrany jest czynnością profilaktyczną. Być może sterownik miał już wcześniej problemy z wtargnięciem wilgotności. Być może membrama przepuściła wilgoć. Trudno powiedzieć. Moim zdaniem jednak, błąd leży po stronie sterownika. Możesz jeszcze sprawdzić bezpieczniki. Jeżeli bezpieczniki całe, sprawdzić dalej przy kostce sterownika AdBlue czy dochodzi napięcie zacisku 30. Jeżeli tak, to sterownik padł. Edytowane 2 Marca przez Muskel1
puczyl1990 Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca A ten błąd odczytu poziomu czynnika również jest spowodowany przez wadliwy sterownik?
Muskel1 Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca Skoro sterownik nie ma zasilania to jak ma czujnik być zasilony?
puczyl1990 Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca (edytowane) Ok, a sprawdziłem bezpiecznik, wyżej pisałeś że za adblue odpowiadają te w lewym boczku bagażnika, panel E bezpiecznik nr 3 i 11, ale u mnie ich w ogóle nie ma, czy liczymy od dołu? Ale wszystkie są ok. Edytowane 2 Marca przez puczyl1990
Muskel1 Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca 10 minut temu, puczyl1990 napisał(a): czy liczymy od dołu? Tak. Masz te bezpieczniki.
puczyl1990 Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca (edytowane) Kostka sprawdzona, napięcie dochodzi, w takim razie szukam drugiego sterownika. A co do membrany to wygląda ok po dwóch latach. Edytowane 2 Marca przez puczyl1990
puczyl1990 Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca Możliwe, bo trafiały się jakieś sporadyczne błędy od adblue aż w końcu padło całkowicie.
puczyl1990 Opublikowano Piątek o 08:41 Opublikowano Piątek o 08:41 Sterownik wymieniony, odliczanie się skonczyło, check engine zgasł ale został jeden błąd którego nie mogę usunąć Adres AC: Kontrola reduktora (J880) Plik etykiet: 4M0-907-355.clb Oznaczenie elementu SW: 4M0 907 355 D HW: 4M0 907 355 B Komponent: SCR-Stg-G3H05 0006 Zbiór danych ASAM: EV_RDCMINERGAU736 005012 ROD: EV_RDCMINERGAU736_AU49.rod VCID: 326BAFCF652F681D44-8066 Znaleziono 1 błąd: 66848 - Moduł sprawdzania jakości środka redukującego U02A2 00 [013] - brak komunikacji [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.] Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 53 Przebieg: 215944 km Data: 2025.03.06 Czas: 14:10:43 Napięcie zacisku 30A: 11.85 V Napięcie zacisku 30B: 11.89 V Napięcie zasilania zewnętrznych elementów: 4.99 V Czujnik jakości środka redukującego: napięcie zacisku 31: 0.00 V Pompa środka redukującego: prędkość obrotowa: 0 /min Pompa środka redukującego: prąd: 0.00 A Pompa środka redukującego: tryb pracy: OFF Pompa czynnika redukującego: sterowanie: 0.00 % Pompa środka redukującego: status: sterowanie końcówki mocy: nieaktywne Pompa środka redukującego: temperatura końcówek mocy: 16 °C Obwód grzejny 1 ukł.dozowania śr.redukującego: temp.końc.mocy: 11 °C Czujnik temperatury zbiornika z czynnikiem redukującym: temperatura: 9 °C Czujnik ciśnienia środka redukującego: napięcie: 0.71 V Czujnik poziomu środka redukującego: wysokość napełnienia: 234 mm Czujnik jakości środka redukującego: stężenie mocznika: 107.00 % Czujnik 2 temperatury środka redukującego: wartość rzeczywista: 82.00 °C Obwód grzejny 1 środka redukującego: moc: 0 W Obwód grzejny 1 środka redukującego: wartość wymagana mocy: 0 W Obwód grzejny 1 środka redukującego: ograniczenie mocy: 130 W Obwód grzejny 3 środka redukującego: moc: 0 W Obwód grzejny 3 środka redukującego: wartość wymagana mocy: 0 W Obwód grzejny 3 środka redukującego: ograniczenie mocy: 78 W Obwód grzejny 2 układu dozowania środka redukującego: moc: 0 W Obwód grzejny 2 ukł.dozow.czynnika redukującego: sterowanie: nieaktywne Dataset_Elements: F41049
Muskel1 Opublikowano Piątek o 09:43 Opublikowano Piątek o 09:43 Spróbuj wgrać downgrade na SW: 4M0 907 355 B
puczyl1990 Opublikowano Piątek o 13:36 Opublikowano Piątek o 13:36 ok, podpytam swojego tunera czy to ogarnie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się