wrhz Opublikowano 5 Grudnia 2019 Opublikowano 5 Grudnia 2019 (edytowane) Witam potrezbuje porady, odszkodowanie będzie z ubezpieczenia OC sprawcy. Czy zgłaszać sprawę w swojejubezpieczealni LINK4 czy bezpośrednio u sprawcy Proama? Jeśli można prosić o wstępną wycene na ile moge liczyć ( wiem, że pod spodem będą "kwiatki" jak ślizg itp..) Audi A4 B8 13r lift... Mam wrażenie, że momentami serwo kręcąc kierownicą przeskakuje ale to może nie ma związku ze zdarzeniem (ciężko może byćto udowodnić).. Z góry wielkie dzięki za sugestie i porady.. Edytowane 6 Grudnia 2019 przez wrhz
hak64 Opublikowano 5 Grudnia 2019 Opublikowano 5 Grudnia 2019 Błotnik kwalifikuje się do wymiany, zatem koszt nowego błotnika, lakierowanie błotnika i zderzaka, plus odnowa lakieru (cieniowanie) drzwi p. lewych. Masz szkodę powyżej 3 tys zł. Powinieneś sprawdzić mocowanie reflektora, nadkole, nakładkę zderzaka i jego elementy mocujące, oraz geometrię zawieszenia. We wróża się nie bawię, ale po ujawnieniu dalszych uszkodzeń ta szkoda może zostać oszacowana na ponad 6 tys zł.
wrhz Opublikowano 6 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2019 Bardzo dziękuje za wskazówki czekam na telefon od rzeczoznawcy i umówienie oględzin..
hak64 Opublikowano 12 Grudnia 2019 Opublikowano 12 Grudnia 2019 Uwagi do kosztorysu: - kalkulacja nie uwzględnia wszystkich operacji koniecznych do dokonania naprawy (pominięto cieniowanie /odnowa lakieru/ elementów sąsiadujących /drzwi p. lewe/ z lakierowanymi, sprawdzenia geometrii przedniego zawieszenia, oraz lakierowania uszkodzonej felgi), - zastosowana stawka rbg jest rażąco niska (52 zł), podczas gdy średnia w warsztatach naprawczych wynosi 110, a w ASO powyżej 150 zł, - części zamienne zakwalifikowane do wymiany, to tanie zamienniki w dodatku niedostępne w podanych cenach (zastosowano rabat 20%). - koszt materiału lakierniczego zaniżono poprzez zastosowanie współczynnika odchylenia (55%), - naliczono rabat także od całości kosztów naprawy (10%), Kolego, ta szkoda powinna zostać oszacowana na kwotę powyżej 6 tys zł i to przy założeniu, że w trakcie naprawy nie ujawnią się inne uszkodzenia, przez co zakres prac nie ulegnie zmianie. Koniecznie zdejm zderzak i sprawdź czy nie ma ułamanych zaczepów (wtedy cały element /nakładka zderzaka/ kwalifikuje się do wymiany). Sprawdzić należy także zbieżność kół i stan przedniego zawieszenia. Zasadne jest sporządzenie odwołania od wyceny ubezpieczyciela, wytknięcie mu zauważonych błędów, oraz sporządzenie skargi do rzecznika finansowego w związku z rażącym naruszeniem praw poszkodowanego. Obowiązek naprawienia szkody przez wypłatę odpowiedniej sumy pieniężnej, powstaje z chwilą wyrządzenia szkody i nie jest uzależniony od tego, czy poszkodowany dokonał naprawy rzeczy i czy w ogóle zamierza ją naprawiać. Mając powyższe na uwadze wszelkie zastosowane w wycenie ubezpieczyciela rabaty, są bezprawne. Wskazanie przez likwidatora szkody warsztatów partnerskich, gotowych do wykonania usługi w podanych przez likwidatora szkody kwotach, jest co najwyżej pobożnym życzeniem ubezpieczyciela. Poszkodowany ma prawo do samodzielnego wyboru warsztatu naprawczego, a wybór warsztatu współpracującego z ubezpieczycielem, niesie ryzyko, że to interes partnera biznesowego, a nie poszkodowanego będzie dla nich ważniejszy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się