Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy warto wymienic termostat?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Może wydziwiam.. ale jako, że podobno nie ma głupich pytań to zapytam.. 

Nawet po 50km jazdy wskaźnik temp  mam w tym miejscu.. Czy to norma, czy warto wymienić termostat? 

Z tego co wiem, jak silnik jest niedogrzany - utrzymuje temp poniżej 90C to tez może palic więcej.. czy w tym przypadku tez czy nie zwracać na to uwagi?

Pozdrawiam

IMG_20191204_144051.jpg

Edytowane przez Emines
Opublikowano

Tobie chodzi chyba o temp.płynu chłodzącego a nie o temp. oleju.

Opublikowano

Racja :decayed:

Opublikowano

To jak masz temp.pod 90°C i utrzymuje się cały czas to jest ok.

Opublikowano
Godzinę temu, Emines napisał:

Witam,

Może wydziwiam.. ale jako, że podobno nie ma głupich pytań to zapytam.. 

Nawet po 50km jazdy wskaźnik temp  mam w tym miejscu.. Czy to norma, czy warto wymienić termostat? 

Z tego co wiem, jak silnik jest niedogrzany - utrzymuje temp poniżej 90C to tez może palic więcej.. czy w tym przypadku tez czy nie zwracać na to uwagi?

Pozdrawiam

IMG_20191204_144051.jpg

Miałem też  silnik CAHA, wskazówka zawsze była dokładnie na 90

Opublikowano

Jak po 50 km wskazówka jest tak jak na zdjęciu to na pewno nie jest ok, termostat prawdopodobnie do wymiany, ewentualnie czujnik temperatury świruje

Opublikowano

No nie wiem. Ja ma 3 a4 b8 2.0 tdi i przy temperaturach koło 0° też mam minimalnie poniżej 90° jak jadę spokojnie i chyba tak poprostu jest.

Opublikowano (edytowane)

tu masz wszystko opisane

 

Edytowane przez dennis_ilawa
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

A właśnie miałem zacząć wątek na ten temat. U mnie po 15 minutach jazdy (w tym jakieś 6 km autostradą tak ok 120-130 km/h, a potem powolutku 50 km/h jakieś 4 km przez miasto) w temperaturach -3 do +5 temperatura utrzymuje się na tej środkowej kresce między 50 a 90. Wygląda na to że ten typ tak ma. Jeździć, obserwować?

Opublikowano

Panowie, wypowiem się o silniku CAHA po raz drugi. W zimę do -10 temperatura bez problemu wskazuje na liczniku 90°C

A jaką macie temperaturę oleju?

Opublikowano

Nie sprawdzałem temp. oleju. Ale to nie tak że zawsze nie dojdzie do 90°, wszystko zależy od stylu jazdy czy jedziesz 80km/h czy 150 i we wszystkich 3 miałem identycznie więc albo wszystkie 3 termostaty identycznie nie domagały:) albo ten typ tak ma:)

Opublikowano
16 minut temu, krecikj5 napisał:

Nie sprawdzałem temp. oleju. Ale to nie tak że zawsze nie dojdzie do 90°, wszystko zależy od stylu jazdy czy jedziesz 80km/h czy 150 i we wszystkich 3 miałem identycznie więc albo wszystkie 3 termostaty identycznie nie domagały:) albo ten typ tak ma:)

Nieważne z jaką prędkością jechałem, jak wskazówka doszła do 90 to tak trzymała. 

Opublikowano

nie powiem, ze nigdy nie widziałem jej na równo 90, ale wiekszosc czasu jest nieco poniżej jak na zdjęciu, często tez wydaje mi się ze jadac ciagle nawet zmniejsza się do tego poziomu by potem dobic 90 i znow.. 

Opublikowano

podrzucicie przykład właściwego termostatu do a4 b8 CAHA z alledrogo? 

 

Opublikowano

Warto wymienić. Ja też miałem czasem trochę poniżej, czasami dlugo się nagrzewal. Generalnie po wrzuceniu termostatu Vernet (Behra nie mogłem dorwac) jest ideolo. Niektórzy twierdzą, że nie ma sensu, a koszt jest nieduży i może pomóc. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...