Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju w skrzyni biegów S-Tronic w A4 B9


piieczar

Rekomendowane odpowiedzi

Różnicę widać na zdjęciach, stare filtry czyste nie są. Sama wymiana oleju bez filtrów, to moim zdaniem, proszenie się o kłopoty. Olej był czysty, na magnesach w misce śladowe ilości sreberka. Mój przebieg, to głównie trasy, tak 90%, nie wiem jak jeździł poprzedni właściciel, kupiłem z przebiegiem 32000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, firefighter79 napisał:

O kurła u mnie 150 nalatane a filtry jeszcze stare juz widzę w jakim są stanie:doh:

W ASO Ci wymienią, ale całą skrzynię, bo wg Nich się filtrów nie wymienia :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, zdjęcia mnie zmotywowały do umówienia terminu wymiany. Mam 181kkm, bez wymian z filtrami :| Jak się uda poproszę o fotki dla potomnych :P

Edytowane przez M4R1O
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, pelonek1 napisał:

W ASO Ci wymienią, ale całą skrzynię, bo wg Nich się filtrów nie wymienia :polew:

No tak, ASO najgorsze na świecie, lepiej jechać do szopy, w której Mietek obieca wymianę wszystkiego, a po wymianie skrzynia się będzie nadawała do remontu bo coś źle poskładał.

Potem od Mietka do jakiegoś youtubera który nagra filmik obwiniając ASO, które nie miało nic z tym wspólnego. 

Jak będzie terminowo wymieniał i normalnie jeździł to pewnie bez problemu zrobisz 200-300 kkm.

Jak upalasz i regularnie używasz LC albo poprzedni właściciel  używał to żebyś zmieniał co 5kkm ci nic nie pomoże. 

 

Ciekawe który magik mi zagwarantuje, że po jego rozłożeniu i złożeniu skrzyni nie dojdzie do skrócenia jej żywotności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, wampir napisał:

No tak, ASO najgorsze na świecie

Nie napisałem, że najgorsze, tylko że nie wymieniają filtrów a sam olej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dziś olej i filtry. Mechaników prosiłem o pozostawienie filtrów do sekcji zwłok. :)
Tak wygląda temat po 182kkm wymian oleju bez filtrów. Sekcja nie wykazała żadnych większych luźnych sreberek.
Pierwsze wrażenia z pracy skrzyni? Bardziej gładko zmienia biegi, w szczególności 1->2 i 2->3. Wcześniej były zacznie bardziej odczuwalne kopnięcia w fotel.
Mogę już spać spokojnie, zrobiłem co w mojej mocy, aby przeżyła dłużej niż krócej. :P

 

IMG_20220204_192503.jpg

IMG_20220204_193303.jpg

IMG_20220204_193321.jpg

IMG_20220204_193549.jpg

IMG_20220204_193556.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, M4R1O napisał:

Wymieniłem dziś olej i filtry. Mechaników prosiłem o pozostawienie filtrów do sekcji zwłok. :)
Tak wygląda temat po 182kkm wymian oleju bez filtrów. Sekcja nie wykazała żadnych większych luźnych sreberek.
Pierwsze wrażenia z pracy skrzyni? Bardziej gładko zmienia biegi, w szczególności 1->2 i 2->3. Wcześniej były zacznie bardziej odczuwalne kopnięcia w fotel.
Mogę już spać spokojnie, zrobiłem co w mojej mocy, aby przeżyła dłużej niż krócej. :P

 

IMG_20220204_192503.jpg

IMG_20220204_193303.jpg

IMG_20220204_193321.jpg

IMG_20220204_193549.jpg

IMG_20220204_193556.jpg

Wymianiałeś uszczelki te z dziurkami na mechatronice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.02.2022 o 09:41, kristof91 napisał:

Wymianiałeś uszczelki te z dziurkami na mechatronice?

Szczerze to nie wiem. Dostałem rzeczy po wymianie, filtry i taką cienką uszczelkę, podejrzewam że z miski. Także chyba nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zabieram się do kompleksowej wymiany oleju i filtrów w mojej skrzyni. Czy ktoś z Was byłby w stanie powiedzieć jaki zestaw olei i filtrów byłby mi potrzebny? 

Vin: WAUZZZF40HA174844

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Szukam speca którzy wymieni mi oleje wraz z filtrami w skrzyni s-tronic ,pacjent Audi A4 B9 2016r . 

Kontakt przez prv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam,

Również podzielę się swoimi doświadczeniami. Ostatnio (01.2022) wymieniłem olej w skrzyni przy przebiegu 188 000 km. Okazało, że wszystkie filtry są oryginalne, mimo że auto było serwisowane w ASO (było po 2-ch wymianach). Kolega, który mi wymieniał olej twierdzi, że serwisy nie wymieniają ani filtrów ani oleju w drugiej komorze, bo taka wymiana wiąże się z otwarciem skrzyni. Mówił, że olej w drugiej komorze był już brudny. Powiedział też, że poziom oleju AFT trzeba sprawdzać przy temp 35 - 45 oC, a całą procedurę wymiany przeprowadził z podpięciem pod komputer. To ważna informacja dla osób, które same wymieniają sobie olej.

Jak przymierzałem się do wymiany i zbierałem oferty, to też wiele serwisów twierdziło, że tych filtrów nie trzeba wymieniać. Kupiłem 7l oleju + wszystkie uszczelki i filtry (niby 6l wystarczy a ten 1l był w razie "w"). Kupiłem taki zestaw + dodatkowy litr. 

ALLEGRO.PL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, szuwi3 napisał:

 

Witam,

Również podzielę się swoimi doświadczeniami. Ostatnio (01.2022) wymieniłem olej w skrzyni przy przebiegu 188 000 km. Okazało, że wszystkie filtry są oryginalne, mimo że auto było serwisowane w ASO (było po 2-ch wymianach). Kolega, który mi wymieniał olej twierdzi, że serwisy nie wymieniają ani filtrów ani oleju w drugiej komorze, bo taka wymiana wiąże się z otwarciem skrzyni. Mówił, że olej w drugiej komorze był już brudny. Powiedział też, że poziom oleju AFT trzeba sprawdzać przy temp 35 - 45 oC, a całą procedurę wymiany przeprowadził z podpięciem pod komputer. To ważna informacja dla osób, które same wymieniają sobie olej.

Jak przymierzałem się do wymiany i zbierałem oferty, to też wiele serwisów twierdziło, że tych filtrów nie trzeba wymieniać. Kupiłem 7l oleju + wszystkie uszczelki i filtry (niby 6l wystarczy a ten 1l był w razie "w"). Kupiłem taki zestaw + dodatkowy litr. 

ALLEGRO.PL

 

Ja wymieniałem dwa razy olej w ASO, Oczywiście filtrów nei wymieniają. Jak one wyglądały w Twoim przypadku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mi powiedzieć w jakim były stanie bo nie widziałem osobiście. Kolega przesłał mi zdjęcia jak niżej. Olej był wymieniany w ASO w Niemczech przy 70tyś a następnie przy 135tyś km. 

img-20220110-wa0006.jpg

img-20220110-wa0003.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak u Ciebie @szuwi3 odczucia z pracy skrzyni po takim kompletnym serwisie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczucia po wymianie pozytywne. Skrzynia bardzo płynnie zmienia biegi, przy przyspieszaniu nie ma najmniejszych szarpnięć (jak silnik jest rozgrzany, bo na zimnym delikatnie czuć zmianę). No i po wymianie zniwelowało się szarpnięcie, które u mnie występuje przy zmianach 2 -> 3 i 3-> 2. Dzieje się tak przy pokonywaniu zakrętów 90 stopni, kiedy skrzynia kombinuje czy dać 2 czy 3 :)Nie jest to jakieś duże szarpnięcie, i nie zawsze występuje, i da się go uniknąć stylem jazdy. Jutro mam wizytę u tunera (mod silnika i skrzyni) i poproszę go, aby zestroił skrzynię tak, aby na biegach 3-7 silnik nie pracował poniżej 1350 rpm. Mam nadzieję, że to wykonalne i że wówczas skrzynia nie będzie miała dylematu na zakrętach.

Po wymianie oleju zmniejszyło się również takie "buczenie/ huczenie" które mam przy manewrach parkingowych (przy mocno skręconych kołach i obciążeniu napędu).

No i przede wszystkim ten psychiczny komfort, że wszystko jest kompleksowo zrobione u zaufanego mechanika, z dokumentacją zdjęciową - bezcenne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na tych zdjęciach nie widzę aby coś tam było nienaturalnie brudne. Płyn jest ciemny.

Nie chcę siać w Tobie niepewności bo teraz już to się stało, ale ja bym się 10x zastanowił zanim był rozebrał skrzynie na mak i potem poskładał. 

Mimo wszystko szansa, że coś się zepsuje też jakaś jest. Może dlatego, że z natury jestem bardzo nieufny do obcych mechaników i przekonuje się do nich dłużej niż do kobiet :)

Swoją drogą poprzednik miał u Ciebie ciekawe podejście. Miał zmienić po 60tys to zmienił przy 70, a potem przy 135. Jakby mógł to by jeszcze urwał parę tysięcy.

Ja u siebie mam teraz 93tys i pewnie przy 100tys zmienię w ASO. Tylko, że ja nie jeżdżę dużo. Auto wyjeżdża co kilka dni i wtedy robi kilkadziesiąt kilometrów na raz.

Mam je 10 miesięcy i dopiero 4 tyś przejechałem nim.

 

Wcześniej miałem zmieniony przy 60tys w ASO.

Edytowane przez wampir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam auto poleasingowe, facet który go miał oczywiście dużo jeździł i nie zawsze mu pasowało, aby akurat przy konkretnym przebiegu podjechać na serwis. Nie chodziło o jakieś oszczędności. Zresztą, przebieg autostradowy nie jest dla podzespołów tak uciążliwy jak jazda po mieście. Bo chyba każdy się zgodzi, że skrzynia która przepracuje 60 tyś km po mieście bardziej oberwie niż taka, która zrobi 60 tyś km po autostradzie.

Co do rozebrania skrzyni - na mak to ona raczej rozebrana nie była. A ja wolę filtry wymienić - w końcu rolą filtra jest zbieranie jakichś zanieczyszczeń i prędzej czy później się zapcha. Bardzo mnie też zdziwił fakt, że ASO nie wymienia oleju w tej drugiej komorze.

W mojej ocenie to twierdzenie ASO, że tych filtrów się nie wymienia to element jakiejś polityki leasingowej - aby koszty serwisowania były niskie do klasycznego przebiegu 180-210 tyś km. Tak robią np. z rozrządem i wymianą oleju w silniku, poprzez wprowadzenie olei "long life", czyli wymiana oleju w silniku co 30tyś km.

Ale oczywiście każdy robi jak uważa - nasze auta, nasze pieniądze, nasze decyzje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.03.2022 o 08:46, szuwi3 napisał:

Odczucia po wymianie pozytywne. Skrzynia bardzo płynnie zmienia biegi, przy przyspieszaniu nie ma najmniejszych szarpnięć (jak silnik jest rozgrzany, bo na zimnym delikatnie czuć zmianę). No i po wymianie zniwelowało się szarpnięcie, które u mnie występuje przy zmianach 2 -> 3 i 3-> 2. Dzieje się tak przy pokonywaniu zakrętów 90 stopni, kiedy skrzynia kombinuje czy dać 2 czy 3 :)Nie jest to jakieś duże szarpnięcie, i nie zawsze występuje, i da się go uniknąć stylem jazdy. Jutro mam wizytę u tunera (mod silnika i skrzyni) i poproszę go, aby zestroił skrzynię tak, aby na biegach 3-7 silnik nie pracował poniżej 1350 rpm. Mam nadzieję, że to wykonalne i że wówczas skrzynia nie będzie miała dylematu na zakrętach.

Po wymianie oleju zmniejszyło się również takie "buczenie/ huczenie" które mam przy manewrach parkingowych (przy mocno skręconych kołach i obciążeniu napędu).

No i przede wszystkim ten psychiczny komfort, że wszystko jest kompleksowo zrobione u zaufanego mechanika, z dokumentacją zdjęciową - bezcenne.

 

Dzięki za opinie :hi:

Jesteś kolejną osobą, która potwierdza , że wymiana filtrów skrzyni daje pozytywny rezultat przy różnych przebiegach.  Dlaczego serwis nie przewiduje wymiany filtrów?

Za wysokie koszty serwisu czy ryzyko uszkodzenia drogich podzespołów?Czy po prostu skrócenia żywotności skrzyni..

Swoją drogą czy w silniku ktoś wymienia sam olej bez filtra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...