Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zamek klapy po podłączeniu centralnego nie zamyka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pisałem już w ogólnym temacie, ale problem jest złożony widać i nie wiem jak sobie z tym poradzić.

Zaczęło się od głupiego otwarcia bagażnika. Otwarcie spoko, zamknięcie - zapomnij. Zamek po prostu nie chce się zablokować. 

Rozebrałem poszycie, odblokowałem zamek od siłownika z zamka centralnego i normalnie rygluje. Siłownik nie reagował nic, więc wymieniłem na wersję poprawioną od @pila24 Silnik teraz działa ale jak go dołączę tym cięgnem do zamka to problem powraca. Mnie to wygląda tak, jakby silniczek miał jeszcze dalej wypuścić to cięgno, bo jak naciągam je aby je podłączyć do zamka, to zamek zostaje cały czas otwarty.

Nie wiem już co robić.. cięgno magicznie nie mogło się skrócić, a jednak jest jakby za krótkie i cały czas nie pozwala zablokować zamka. Jak tylko zdejmę cięgno i korzystam z samego kluczyka, wszystko działa prawidłowo. 

Zostaje tylko zamek do wymiany czy wina leży gdzie indziej?

Edytowane przez Langista
Opublikowano

A ręcznie jak cięgno połączone z zamkiem poruszasz to ma opory w skrajnych pozycjach ?

Opublikowano (edytowane)

Nie ma żadnych, ręcznie zamek normalnie pracuje. Jak odłączę cięgno to silniczek też normalnie pracuje, jak je podłącze to lekko ruszy, tj. cofnie się, (bo jest na otwartym) i wraca ale tylko dlatego że już sam zamek muszę praktycznie do połowy cofnąć żeby to cięgno podłączyć.

Najlepsze jest to, że stary silniczek umarł w pozycji otwartej (schowany na maksa) zaś ten silniczek jest otwarty na maksa i nadal nie jest wysunięty na tyle aby zaryglować zamek. Numery na obu silniczkach te same, tyle że mój ma na końcu B a ten co mam od Ciebie C.

Edytowane przez Langista
Opublikowano (edytowane)

Mozliwe że coś się stało z samym zamkiem,otwierałeś go kluczykiem może?  Myślę że Twój silniczek usmażył płytkę zabezpieczającą przed przeciążeniem siłownika próbując zamknąć zamek. Ten ode mnie ma poprawioną płytkę ale pewnie też można ją usmażyć :) zamek do sprawdzenia 

U siebie wymieniałem zamek,cięgno idealnie działało w pozycjach otwórz-zamknij.

Dobrze masz zaczepione te cięgno? 

Edytowane przez pila24
Opublikowano

No da się je tylko w jeden sposoby założyć, także raczej dobrze. Do tego wszystkiego rozbierałem to wszystko w zeszłym tygodniu bo wymieniałem lampkę do podświetlania tablicy i musiałem tą całą listwę wyciągnąć, a że auto stało bez prądu to kluczykiem normalnie otwierałem klapę, tak samo po poskładaniu do kupy klapa zamknęła się bez problemu. Po dwóch dniach dosłownie od poskładania brat otworzył klapę i już nie dało się jej zamknąć.

Chyba nie zostaje mi nic innego jak zamek wymienić, może jest tam coś w środku co się zepsuło/przestawiło i przez to nie może się zaryglować..

Wiem tylko, że jak wszystko działało, to kluczykiem musiałem ustawić zamek w konkretnej pozycji, aby działał ten z centralki, bo jak zamek był ustawiony tak, żeby dało się kluczykiem otwierać, to centralny nie działał, a jak go przekręciłem z powrotem, to już normalnie działał centralny.

Opublikowano

Tutaj jak działa siłownik po naciśnięciu przycisku na kluczyku lub w klapie.

 

Tutaj ile trzeba aby odblokować rygiel.

 

Tutaj ile brakuje aby założyć cięgno.

 

Opublikowano (edytowane)

Ciegno źle zamontowane przy silniczku. Poza tym wypadło by Ci z mocowania przy zamku bo do góry nogami wsadzone grawitacji nie oszuka.

Tak ma być jak na foto. Jak widzisz można to źle zamontować jednak ?

 

d566ade643f49ef5ddeeeac87135.jpeg.jpg

Edytowane przez pila24
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

A jednak ? końcówka w którą cięgno wchodzi była odwrócona o 180° dlatego mi nie pasowało, wychodzi na to, że problem rozwiązany ?

Opublikowano

Dobrze ze filmik wstawiłeś,wypadki i wpadki się zdarzają ?

Opublikowano

No właśnie stwierdziłem że nic lepiej nie zobrazuje problemu jak filmik ? teraz tylko do kompletu należałoby zregenerować mechanizm wycieraczki bo się zacina, wiesz może jak zdjąć końcówkę z wężyka? Ma takie jakby 4 trzpienie co wystają ale za bata nie mogę ich wcisnąć..

Opublikowano
37 minut temu, Langista napisał:

No właśnie stwierdziłem że nic lepiej nie zobrazuje problemu jak filmik ? teraz tylko do kompletu należałoby zregenerować mechanizm wycieraczki bo się zacina, wiesz może jak zdjąć końcówkę z wężyka? Ma takie jakby 4 trzpienie co wystają ale za bata nie mogę ich wcisnąć..

Wycieraczki przód czy tylna?

Opublikowano

Tylna, okazało się że siedzi na trzpieniu także luz, szkoda tylko że spadła dopiero po tym jak z szyby zrobił się pajączek :) a normalnie podważana śrubokrętem siedziała jak przyklejona.

Opublikowano
11 minut temu, Langista napisał:

Tylna, okazało się że siedzi na trzpieniu także luz, szkoda tylko że spadła dopiero po tym jak z szyby zrobił się pajączek :) a normalnie podważana śrubokrętem siedziała jak przyklejona.

Ściągacz za 20 zł uratował by szybę ☺ kup nowy silniczek i ramię,nawet zamiennik będzie lepszy niż regeneracja która wystarczy na kilka miesięcy.

Opublikowano

No właśnie nie rozumiem jakim cudem poszła szyba przy ściąganiu wycieraczki. Już nie raz mocniej dostała (nie specjalnie oczywiście) i nic jej nie było, obchodziłem się jak z jajkiem w porównaniu jak zdejmowałem ramię z poprzedniego modelu, także pierwszy raz tego nie robiłem. No nic, jak pech to pech.

Opublikowano

Ja rozwiercałem to mocowanie ramienia wycieraczki które zostało na wieloklinie silniczka,z miękkiej stali jest i wiertło wchodziło jak w masło. 5 minut i po sprawie.

Opublikowano

Tyle że ja miałem zamiar tylko rozebrać obudowę silniczka, żeby syf wyciągnąć, a że po odkręceniu wszystkich śrubek nie chciało odejść to podjąłem próbę wyjęcia całego silniczka, z pięknym efektem.. teraz tylko mieć nadzieję, że między świętami a nowym rokiem chociaż dowiem się jaka jest dostępność tej szyby bo auto na gwałt potrzebne a tu taki klops.. czytałem tylko w necie że te szyby w ASO to koszt 1000 zł ale to posty z 2010 roku były..

Opublikowano

Szybę kup używkę, u ludzi co sprzedają części zapewne wala się tego dużo.

Opublikowano (edytowane)

Jak się uda to i tak z ubezpieczenia pójdzie, ale jak nie to używka wleci, chociaż może być ciężko bo czas mam do 6 stycznia. Teoretycznie za tylną szybę mandatu nie dostanę, a za granicą już na 100% z ubezpieczenia pójdzie bo mam niemieckie OC i nie wiem jak polskie warsztaty z nimi współpracują, niby info z ubezpieczalni dostałem, że warsztat ma tylko po numerze OC sobie rachunek wystawić i oni się wszystkim zajmą.

Edytowane przez Langista
Opublikowano (edytowane)

Nie naprawiaj tego silniczka tylko kup nowy,najtańszy zamiennik posłuży kilka lat a taka naprawa wystarcza na pół roku. 3 razy naprawiałem identyczny silniczek w a3,marnowanie czasu. To samo tyczy się mechanizmu przednich wycieraczek,od razy wymienić na nowy-naprawy starego to tylko odwlekanie i stracony czas. 

Edytowane przez pila24
Opublikowano (edytowane)

Właśnie mam uraz do tanich zamienników. Do B5 kupiłem ze średniej półki i jak włączałem tylną wycieraczkę, to nie przestawała pracować, dopiero po włączeniu przednich spryskiwaczy się zatrzymywała, do tego bardzo głośno pracował mechanizm.

Stary mechanizm przeczyściłem dokładnie, nasmarowałem i bardzo cicho chodził przez ponad rok bez przecieków, wymieniłem tylko dlatego że nigdzie tej rurki do dyszy dostać nie mogłem bo stara się ukręciła i rok bez dyszy przejeździłem

 

Przy wymianie szyby tylko poproszę fachmanów aby nie montowali silniczka z powrotem, najwyżej jak później padnie to kupie nowy, jak na razie fundusz przez święta znacznie uszczuplał i szukam oszczędności tam gdzie można ?

Edytowane przez Langista

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...