julekF1 Opublikowano 29 Grudnia 2019 Opublikowano 29 Grudnia 2019 Hej Jak w temacie. Przyszedł czas na zamówienie nowego auta. Wybór padł na a4b9lift. Konfiguracja gotowa, została tylko kwestia napędu. Chciałbym motor 2.0 TFSi dostępny jednak tylko z napędem ultra Z klasycznym quattro występuje tylko 2.0TDI Na temat quattro ultra przeczytałem wszystkie materiały promocyjne :) Niestety nie znalazłem konkretnej opinii od osoby , która w miarę dynamicznie korzysta z takiego napędu. Pomoże ktoś? Wolałbym 250KM w benzynie niż 190KM w dieslu jednak nie mam pojęcia jak jedzie to quattro ultra ;)
Talpa Opublikowano 29 Grudnia 2019 Opublikowano 29 Grudnia 2019 Każdy układ darzący do większego skomplikowania, jest bardziej podatny na awarie, każdy układ mechaniczny, jest mniej zawodny od elektronicznego, Ciekawe co się stanie, jak padnie jakiś czujnik, skończy się sprzęgło, mojej opinii, "Ultra", nie ma prawa nazywać się "Quattro", to zwykłe sprzęgło, z dodaną elektroniką (która ma jakieś opóźnienie, w reakcji), dołączającą tylną oś. Reasumując, to takie Quattro, jak TD nie biorący oleju. Moja opinia jest całkowicie subiektywna, niepoparta dowodami, czy testami awaryjności, oraz tym, że jestem, użytkownikiem Subaru i za nic w świecie, nie przesiadł bym się na Haldexa, czy inne sprzęgło.
vvalery Opublikowano 29 Grudnia 2019 Opublikowano 29 Grudnia 2019 245 KM jak już. 252 KM mają quattro ze stałym napędem, a nie ultra dziwoląg z filtrem GPF. ?
julekF1 Opublikowano 29 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2019 16 minut temu, vvalery napisał: 245 KM jak już. 252 KM mają quattro ze stałym napędem, a nie ultra dziwoląg z filtrem GPF. ? moje niedopatrzenie, polift faktycznie 245KM
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2019 Opublikowano 29 Grudnia 2019 3 godziny temu, Talpa napisał: Każdy układ darzący do większego skomplikowania, jest bardziej podatny na awarie, każdy układ mechaniczny, jest mniej zawodny od elektronicznego, Ciekawe co się stanie, jak padnie jakiś czujnik, skończy się sprzęgło, mojej opinii, "Ultra", nie ma prawa nazywać się "Quattro", to zwykłe sprzęgło, z dodaną elektroniką (która ma jakieś opóźnienie, w reakcji), dołączającą tylną oś. Reasumując, to takie Quattro, jak TD nie biorący oleju. Moja opinia jest całkowicie subiektywna, niepoparta dowodami, czy testami awaryjności, oraz tym, że jestem, użytkownikiem Subaru i za nic w świecie, nie przesiadł bym się na Haldexa, czy inne sprzęgło. "Quattro" to nazwa handlowa, każde audi z napędem na dwie osie ma taką nazwę bez względu na to czy ma silnik wzdłuż czy w poprzek. Historia "Quattro" rozpoczęła się od dnia kiedy powstało pierwsze audi 4x4, w tym przypadku rajdowa wersja. Co się tyczy Subaru to tutaj nie ma żadnego zachwytu, przeniesienie napędu na wiskozie, dopiero po dolożeniu elektroniki wzrosła zdolność terenowa.
Talpa Opublikowano 29 Grudnia 2019 Opublikowano 29 Grudnia 2019 35 minut temu, Dev napisał: "Quattro" to nazwa handlowa, każde audi z napędem na dwie osie ma taką nazwę bez względu na to czy ma silnik wzdłuż czy w poprzek. Historia "Quattro" rozpoczęła się od dnia kiedy powstało pierwsze audi 4x4, w tym przypadku rajdowa wersja. Co się tyczy Subaru to tutaj nie ma żadnego zachwytu, przeniesienie napędu na wiskozie, dopiero po dolożeniu elektroniki wzrosła zdolność terenowa. Wiem że to nazwa handlowa, co nie zmienia faktu, że Quattro powinno być mechaniczne. Co do Subaru, to nie wiem jak w najnowszych, ale w Imprezie mam centralny mechanizm różnicowy, z przekładnia planetarną, plus szpera, automaty mają sprzęgło wielotarczkowe, ale mogę się mylić. Zachwyt jest bo w mojej opinii, żadne Quattro nie da rady S-AWD, chyba że pierwsze modele.
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2019 Opublikowano 29 Grudnia 2019 41 minut temu, Talpa napisał: Zachwyt jest bo w mojej opinii, żadne Quattro nie da rady S-AWD, chyba że pierwsze modele.
Talpa Opublikowano 29 Grudnia 2019 Opublikowano 29 Grudnia 2019 (edytowane) 2 godziny temu, Dev napisał: nie wiem co jest w tym zabawnego, raczej oczywistą sprawą jest to, że skrzynia położona po środku auta, dość nisko(wiem że to duże uogólnienie, ogólnie cały układ napędowy jest lustrzanym odbiciem - symetryczny), wpływa na poprawę prowadzenia i nikt nie powie mi, że Audi jest jakimś wybitnie prowadzącym się autem, bo wrażenia z jazdy Imprezą mogę porównać do MX5, czy gokarta, a żadnej Audi w podobnej cenie, z podobnym prowadzeniem, nie jestem w stanie kupić. Edytowane 29 Grudnia 2019 przez Talpa
Norbas Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 Prawidziwe quattro skonczylo sie na modelu B4/C4.... 2
Norbas Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 18 godzin temu, julekF1 napisał: Hej Jak w temacie. Przyszedł czas na zamówienie nowego auta. Wybór padł na a4b9lift. Konfiguracja gotowa, została tylko kwestia napędu. Chciałbym motor 2.0 TFSi dostępny jednak tylko z napędem ultra Z klasycznym quattro występuje tylko 2.0TDI Na temat quattro ultra przeczytałem wszystkie materiały promocyjne Niestety nie znalazłem konkretnej opinii od osoby , która w miarę dynamicznie korzysta z takiego napędu. Pomoże ktoś? Wolałbym 250KM w benzynie niż 190KM w dieslu jednak nie mam pojęcia jak jedzie to quattro ultra Nikt Ci nie chce udostępnić auta na dłuższy czas ?? Wypożycz sobie na kilka dni auto... skoro jestes zdecydowany na zakup auta to niech dealer sie wykazuje...
Talpa Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 20 godzin temu, julekF1 napisał: Hej Jak w temacie. Przyszedł czas na zamówienie nowego auta. Wybór padł na a4b9lift. Konfiguracja gotowa, została tylko kwestia napędu. Chciałbym motor 2.0 TFSi dostępny jednak tylko z napędem ultra Z klasycznym quattro występuje tylko 2.0TDI Na temat quattro ultra przeczytałem wszystkie materiały promocyjne Niestety nie znalazłem konkretnej opinii od osoby , która w miarę dynamicznie korzysta z takiego napędu. Pomoże ktoś? Wolałbym 250KM w benzynie niż 190KM w dieslu jednak nie mam pojęcia jak jedzie to quattro ultra Sporo nt. Można znaleźć, na anglojęzycznych stronach, jest porównanie torsena do tego ultra, polecam amerykańskie fora allroad, albo jakiś serii Q.
Talpa Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 1 godzinę temu, Norbas napisał: Prawidziwe quattro skonczylo sie na modelu B4/C4.... Głos rozsądku
tass Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 18 godzin temu, Talpa napisał: Wiem że to nazwa handlowa, co nie zmienia faktu, że Quattro powinno być mechaniczne. Co do Subaru, to nie wiem jak w najnowszych, ale w Imprezie mam centralny mechanizm różnicowy, z przekładnia planetarną, plus szpera, automaty mają sprzęgło wielotarczkowe, ale mogę się mylić. Zachwyt jest bo w mojej opinii, żadne Quattro nie da rady S-AWD, chyba że pierwsze modele. Sory za off top, quattro było stworzone z myślą do jazdy po drogach publicznych i żeby było komfortowe, bezobsługowe na ile to możliwe i nieskomplikowane jak S-AWD w subaru. Wracając do tematu stały napęd na śliskim będzie bardziej przewidywalny, jak haldex itp. Doktoryzować się który napęd lepszy można bardzo długo, w codziennej jeździe powinno być komfortowo i przewidywalnie w prowadzeniu, różnica w spalaniu jak dla mnie do pominięcia. Wieczne nic nie będzie i upalane na torze "ultra" za długo może nie wytrzymać, ale w normalnej jeździe nawet dynamicznej powinno swoje wytrzymać. Torsena zabijają normy emisji spalin i duża część kupujących patrzy na spalanie, które z torsenem na podkładzie będzie wyższe.
julekF1 Opublikowano 30 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2019 5 godzin temu, Norbas napisał: Nikt Ci nie chce udostępnić auta na dłuższy czas ?? Wypożycz sobie na kilka dni auto... skoro jestes zdecydowany na zakup auta to niech dealer sie wykazuje... nie mam w okolicy żadnej testówki z tym napędem. Koniec roku :/
Dev Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 7 godzin temu, Norbas napisał: Prawidziwe quattro skonczylo sie na modelu B4/C4.... Czym się różni od B5/C5 ?
Dev Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 (edytowane) 5 godzin temu, Talpa napisał: Sporo nt. Można znaleźć, na anglojęzycznych stronach, jest porównanie torsena do tego ultra, polecam amerykańskie fora allroad, albo jakiś serii Q. Torsena ? Przecież w B8 go nie ma Edytowane 30 Grudnia 2019 przez Dev
vvalery Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 2 godziny temu, tass napisał: ...... Torsena zabijają normy emisji spalin i duża część kupujących patrzy na spalanie, które z torsenem na podkładzie będzie wyższe. Tu chyba trochę przesadziłeś. Gość chce kupić auto za Ok 250 tyś zł i różnica między ultra a stałym napędem to nie więcej niż 1litr na 100km. Waląc tyle kasy na auto na pewno priorytetem jest mniejsze spalanie ...???
julekF1 Opublikowano 30 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2019 2 godziny temu, vvalery napisał: Tu chyba trochę przesadziłeś. Gość chce kupić auto za Ok 250 tyś zł i różnica między ultra a stałym napędem to nie więcej niż 1litr na 100km. Waląc tyle kasy na auto na pewno priorytetem jest mniejsze spalanie ...??? +1
Norbas Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 3 godziny temu, Dev napisał: Czym się różni od B5/C5 ? Od 95 blokowanie za pomocą eds.
tass Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 4 godziny temu, vvalery napisał: Tu chyba trochę przesadziłeś. Gość chce kupić auto za Ok 250 tyś zł i różnica między ultra a stałym napędem to nie więcej niż 1litr na 100km. Waląc tyle kasy na auto na pewno priorytetem jest mniejsze spalanie ...??? Tak patrzy na spalanie za te 250k plnów (obstawiam większość ludzi spojrzy, że w quattro ultra jest niższe spalanie nie zagłębi się dokładnie czemu tak jest, a hiper ultra mega super quattro to i lepsze pewnie) , taki co kupuje za około 500k pln + to na nim taka różnica nie zrobi wrażenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się