Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S4b6 nie idzie z dołu


Bonieksi0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie posiadający bądź znający się na 4.2V8. 

Kupiłem niedawno S4b6 i wydaje mi się, że auto nie ciągnie od dołu tak jak powinno. Przy wyższych obrotach owszem radzi sobie ale z dołu niema tej mocy albo porostu oczekiwałem czegoś więcej. 

Poradzicie na co zwrócić uwagę i co może być powodem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw diagnostyka i logi. 

Warto też zrzucić kolektor ssacy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a klapki w kolektorze sprawne? może zablokowane w pozycji otwartej albo wywalone bo pękły... rozrząd jaki rozjazd ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzałem ponieważ dopiero co nabyłem te auto dlatego pytam od czego tu zacząć żeby nie robić nie potrzebnych ruchów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc zacznę od kolektora ssacego, zdejme i zobaczę Te klapki. Pojadę też nią na hamowanie zobaczymy co pokaże. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie najlepiej uszczelki założyć pod kolektor i te klapki? Gdzie je dostane bo w inter carsie nie mają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2020 o 12:56, Bonieksi0 napisał:

A jakie najlepiej uszczelki założyć pod kolektor i te klapki? Gdzie je dostane bo w inter carsie nie mają. 

Pod kolektor są bez problemu dostępne. Między połowki kolektora nie ma uszczelek nawet oryginalnych, musisz delikatnie rozpołowić kolektor i tam jest taka cienka silikonowa uszczelka, jak cała to zakładasz z powrotem i już... moja była zmęczona i spłaszczona więc dąłem cieniutko reinzosilu na nią i też trybiła ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wejdź sobie na audizine, tam jest mnóstwo wiedzy na temat utrzymania i typowych usterek tego silnika (BBK bodajże). Sam poczytasz to najlepiej się wiedza utrwali :)

Oczywiście pomijając to, że tutaj też trochę informacji jest w tematach wyżej.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niema ktoś z kolegów sprężyne zawieszenia do tyłu prawa strona? Chciałbym ori założyć a jest peknieta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz w złym dziale, najlepiej załóż sobie osobny temat z tym co potrzebujesz w dziale kupię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie sprawdzalem eske i pokazała mi 301koni i z wykresu wyszło że powyżej 5tys jakby już nie szła.. Teraz czeka na operację odnośnie otwarcia kolektora dolotowego i wymian uszczelniacz pod pokrywam. Macie jakiś dostęp do sklepu gdzie dostanę uszczelki pod kolektor dolotowy te termoizolujące?? I powiedzcie mi sieszcze jakim olejem zalewaliscie swoje Eski?? Dzięki za info.. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://sidmotorsport.pl/pl/silnik/1967-podkladki-termiczne-rs4-b7.html

Kojarzycie może te źródło i czy te uszczelki będą okey? Noi cena czy jest dekwatnA? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, te podkładki działają tylko przy małych prędkościach i w korkach. Założyliśmy u kolegi w S4, na postoju temperatura mniejsza może o 5 stopni (ale z tego co pamiętam jest to dalej ponad 40 stopni) a przy jeździe 100 km/h mam u siebie w A6C6 te same temperatury, które już zbliżają się do temp. otoczenia.

Jeszcze co do podkładek, te z SIDa mają tylko 5mm grubości, są jeszcze od JHM i mają 8mm, co powinno dać trochę lepszy rezultat ale tych nie testowałem.

https://jhmotorsports.com/products/engine-performance/jhm-intake-spacers-8mm-thick-for-b6-b7-s4-c5-a6-s6-and-c5-allroad-40v-v8.html

 

Nigdzie nie piszesz w jakim stanie jest rozrząd (ile kilometrów i jak jest przesunięty) i fazatory ani żadnych logów, tak jak pisał Dev.

Nic nie powiedziałeś o świecach i cewkach.

Następna sprawa to taka, że te auta po wyjeździe z salonu nie trzymały serii na hamowni z powodu temperatury powietrza dolotowego. Tutaj trzeba dać zaje*iście wydajny wentylator żeby nadążał pompować tyle chłodnego powietrza i najlepiej hamować przy minimum -10*C :)

Edytowane przez Meister
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie cewki, świece wymienione. Rozebrany kolektor dolotowy okazało się, że klapka stoi w pozycji przymknietej, więc przy większych obrotach najwyraźniej nie dostawała odpowiedniej dawki powietrza. Druga sprawa okazalo sie.,ze jest pełno oleju w kolektorze?tak więc wszystkie uszczelki, uszczelniacze itp idą nowe. Nie ukrywam, że nie chciałbym ruszać rozrządu gdyż widzę po wypowiedziach, że są to duże koszta. Ale czy jeżeli na rozrządzie byłaby przedstawiona to nie wyrzucaloby błędów? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a przerabiał ktoś temat z klapką w kolektorze ssacym i usunol ja całkiem? U mnie ona chodzi bardzo ciężko więc nie chodzi jak należy a boję się wyciągać ten wałek na siłę żeby nic nie pękło i tak myślę jakby wyjol sama klapkę a wałek zostawić żeby żadne błędy nie wyskakiwaly.. Jak myślicie będzie silnik wariowal coś od braku danej klapki? Jest ktoś kto może się wypowiedzieć na ten temat? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, wyszukaj, 5 minut szukania w googlach Cie nie zbawi a doedukujesz się w związku z Twoim samochodem. Temat wałkowany i rozwiązanie padło już dawno, a posiadając S4 chcąc nie chcąc musisz sie znać na tym wozie, w innym przypadku go sprzedaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Langista nie jestem długo użytkownikiem tego forum tak więc nie sledzilem wszystkich wątków.. Czytam w wolnej chwili powiązane wątki większość kolegów zakłada klapkę karbonowa.. Ja rozważam dwie opcje albo karbon jeżeli wałek się obluzuje na tyle żeby chodził swobodnie albo usunę klapkę a zostawię sam wałek i właśnie z tą drugą opcja nie spotkałem się żeby ktoś się wypowiadał, że zrobił taka akcje i było wszystko okey dlatego też pytam.. I liczę na bardziej pomocne odpowiedzi niż typu poszukaj se 5 minut cię nie zbawi?właśnie nie bardzo mam czas na grzebanie w necie a tu w wolnej chwili mogę zajrzeć i przeczytać mądre odpowiedzi ludzi którzy przerabiał ten temat.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jestem ciekaw jak czytałeś, bo w tym samym temacie było napisane, że wywalenie klapek całkowicie znacznie osłabi silnik i najlepszym rozwiązaniem jest właśnie karbon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy ma czas na przesiadywanie godzinami w telefonie bądź innych komunikatorach.. Dzieki za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...