Grzechu65 Opublikowano 16 Stycznia 2020 Opublikowano 16 Stycznia 2020 Witam, jestem nowym posiadaczem Audi a4 b8 2.0 tdi CR oznaczenie caga w automacie mój problem polega na tym że auto za pierwszym razem po dłuższym postoju długo kręci jak by paliwo się cofalo czy coś i teraz tak ostatnio wymieniłem Olej w silniku i wszystkie filtry Filtr paliwa (nie odpowietrzalem) ale na starym to samo zaczął robić Świece żarowe Patrzyłem czy są opiłki w pompie (nie ma) Zero błędów Raz przekręcić z 5-10s odpali i potem już za kazdym razem odpala ładnie. Jakieś pomysły? Nie słyszę wstępnej pompki paliwa nie wiem czy ją słychać i czy to by miało takie działanie że długo by kręcił?
zyznos321 Opublikowano 16 Stycznia 2020 Opublikowano 16 Stycznia 2020 Mam to samo u siebie. Jak potrzymam dłużej na zapłonie, to odpala od strzała. Czyli przy włączonym zapłonie musi działać pompka w zbiorniku. Przy filtrze znajduje się druga pompka, ale ona uruchamia się dopiero, gdy kręci się rozrusznikiem. Moja teoria jest taka, że gdyby któraś z pompek uruchamiała się przed włączenim zapłonu (np. po otwarciu drzwi kierowcy), samochód odpalałby bez problemu. Niestety nie wiem jak powinno to działać, gdy samochód jest nowy, ponieważ nie posiadam go od nowości.
Grzechu65 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2020 Spróbuję go odpowietrzyć w niedzielę, ale dziwne że trochę ludzi z tym problem ma, a nikt nie wie co. Doczytałem że przekaźnik i bezpiecznik ma ta pompka pod podłoga pasażera
RALF76 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Opublikowano 17 Stycznia 2020 jeśli zapali i jedziesz 10-20km to raczej jest odpowietrzony
Grzechu65 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2020 Jeszcze jest jedna sprawa pompki przed filtrem, a mianowicie nie słychać aby chodziła i czy auto odpalilo by bez niej
zyznos321 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Tak, jest bezpiecznik i przekaźnik od pompki przy filtrze. Znajdują sie w skrzynce w podszybiu, pod zbiornikiem spryskiwaczy. U mnie pompka włącza się dopiero podczas kręcania rozrusznikiem. Samochód odpala bez niej, ponieważ podczas sprawdzania miałem podpiętą zamiast pompki żarówkę
zyznos321 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Opublikowano 17 Stycznia 2020 (edytowane) Sprawdzałem u siebie przekaźniki i są sprawne. Z ciekawszych rzeczy zauważyłem, że przekaźniki od pompek dostają napięcie sterujące (około 9v) podczas otwarcia drzwi kierowcy, ale prąd jest najprawdopodibniej bardzo mały i nie dochodzi do załączenia przekaźnika i w rezultacie pompki. Gdyby ktoś potwierdził, że gdy samochód był nowy to pompka właczała się przy otwarciu drzwi, można byłoby szukać problemu w sterowaniu przekaźnikiem przez ECU. Jeśli jednak pompka nie powinna się właczać po otwarciu drzwi, to wszystko wygląda OK. Edytowane 17 Stycznia 2020 przez zyznos321
Grzechu65 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2020 (edytowane) A jest możliwość że cofa się paliwo? A jak sprawdziłes przekaźniki? Edytowane 17 Stycznia 2020 przez Grzechu65 Poprawka
zyznos321 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Opublikowano 17 Stycznia 2020 (edytowane) Wyciągnąłem obydwa i sprawdziłem, czy po wysterowaniu cewki, zaczynają przewodzić prąd na stykach. Edytowane 17 Stycznia 2020 przez zyznos321
Grzechu65 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2020 (edytowane) Nie mam pomysłu już co może być, czujnik zmiennych faz rozrządu odpada bo tylko za pierwszym razem tak robi. Chodzi bez zarzutu moc ma. Ktoś może jakieś pomysły jeszcze? Sprawdziłem i mam jak kolega wyżej czyli kluczyk do stacyjki z 15s na zapłonie, odpalam i odrazu bierze. Czyli tak jakby pompki nie pompowaly na czas Edytowane 17 Stycznia 2020 przez Grzechu65 Dodanie informacji
zyznos321 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Możesz jeszcze zaparkować samochodem tak aby tył był w górze, a przód w dole. U mnie jeśli zostawię tak zaparkowany, to później odpala od strzała. Czyli wychodzi na to, że problemem jest cofające się paliwo. Nie wiem tylko gdzie szukać przyczyny. Czy jest to spowodowane nieszczelnościami w układzie, czy może pompka powinna włączać się podczas otwarcia drzwi i podgonić trochę paliwo tak aby nie było problemu z dłuższym kręceniem.
Grzechu65 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2020 Spróbuję wstawić zaworek zwrotny między pompka a filtrem tam jest miejsce
RALF76 Opublikowano 20 Stycznia 2020 Opublikowano 20 Stycznia 2020 W dniu 17.01.2020 o 14:05, Grzechu65 napisał: Spróbuję wstawić zaworek zwrotny między pompka a filtrem tam jest miejsce udało się?
Grzechu65 Opublikowano 20 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2020 Jeszcze nie miałem czasu założyć dopiero gdzieś w granicach 26 stycznia będę miał możliwość. Ale na zimnym wystarczy potrzymać z 5-10 sekund na zapłonie i odpala normalnie
zyznos321 Opublikowano 23 Stycznia 2020 Opublikowano 23 Stycznia 2020 Wpiąłem się z manometrem w miejsce czujnika temperatury paliwa i sprawa wygląda tak, że paliwo nie jest wcale tłoczone podczas włączonego zapłonu. Czyli wygląda na to, że problem nie jest związany z cofającym się paliwem. Dlaczego więc przytrzymanie samochodu dodatkowe 5 sekund na zapłonie niweluje problem dłuższego odpalania? Co jeszcze może być przyczyną?
Grzechu65 Opublikowano 23 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2020 U mnie z problem ustał jak narazie. Mi się wydaje że problem nie leży po stronie paliwa, a świec żarowych i za krótkim czasie do po grzania. Dziś auto odpaliłem odrazu bez czekania ale sam z siebie samochód chwilę czekał aż świece się podgrzeją i odrazu odpalił bez problemu i za jęknięcia. A taki wniosek podrzucił mi mechanik bo jak by paliwa brakowało to by odpalał nie równo i kulał chwilę
zyznos321 Opublikowano 23 Stycznia 2020 Opublikowano 23 Stycznia 2020 Wymieniałeś już u siebie świece żarowe?
Grzechu65 Opublikowano 23 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2020 Właśnie z 3 dni temu wymieniłem świece. Raz dłużej kręcił ale błąd nie był usunięty od świec
Grzechu65 Opublikowano 23 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2020 Tak pierwsze dwóch, a potem wszystkich czterech
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się