Makaveli7 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Witam szanowne grono. Szukając w internetach odpowiedzi na pytanie jakie powinno być ciśnienie doładowania w silniku 1.8T AJL 180KM znalazłem wiele opinii, jedni twierdzili że 0,7 Bar inni że 0,8 Bar jeszcze inni że 0,9 Bar a znaleźli się i tacy, którzy twierdzą, że niewiele większe od wersji 150-konnych... Żadnych konkretnych informacji. Zatem pytanie jakie rzeczywiście ma być to ciśnienie doładowania? To ważne dla mnie ponieważ mam Turbo na stole, klapka od WG nie była domknięta ponieważ przy schodzeniu z obrotów słychać było w turbinie efekt grzechotki. Chcę teraz wyregulowac WG, ale nie wiem przy jakim ciśnieniu ma się zacząć uchyla klapka od WG. Wiem że w przypadku 1.8T 150KM ciśnienie doładowania mamy w peaku 0,6 Bar, więc trzeba tak wyregulowac aby zaczęła się otwierać przy 0,55 Bar. U mnie w ogóle ruch sztangi od WG zaczynał się przy 0.2 Bar, po naciagnieciu sztangi na max zaczyna otwierać przy 0.4 Bar i już dalej kręcić się nie da bo brakuje gwintu. W owej sytuacji czy WG jest uszkodzony i nadaje się do wymiany? Pozdrawiam serdecznie i oczekuję na szybką odpowiedź.
Dev Opublikowano 19 Stycznia 2020 Opublikowano 19 Stycznia 2020 0.3 Bara powinna się otwierac klapą. AJL ma zakres doładowania od 0.75 do 0.9, wszystko zależy od temperatury powietrza które zasysa silnik. Tam nie ma mapsensora dlatego taka rozbieżność w wynikach.
Makaveli7 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2020 (edytowane) Czyli rozumiem, że jak ciśnienie na WG osiągnie 0.3 Bar to klapka ma się dopiero zacząć otwierać tak? Wczesniej czytałem wątek-tutorial napisany chyba przez Nex na podstawie regulacji w AEB i z niego zrozumiałem że ma zacząć się uchylac przy 0.55 Bar. Chyba że źle zrozumiałem opis. Edytowane 19 Stycznia 2020 przez Makaveli7
Dev Opublikowano 19 Stycznia 2020 Opublikowano 19 Stycznia 2020 (edytowane) Cisnienie 0.3 bara pozwala otwórzyc WG ale w.momencie gdy zostanie osiągnięte Maxymalne ciśnienie doładowania, czyli jakieś 0.8 A że nie ma mapsensora sygnał do N75 idzie z przepływomierza. Oczywiście ważna jest jeszcze sonda lambda, czujnik temperatury w dolocie, czujnik wody i barosensor Niech mnie ktoś poprawi jak o czymś zapomnialem Edytowane 19 Stycznia 2020 przez Dev
Makaveli7 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2020 Mam to na stole. Do aktuatora wpiąłem wężyk nak tórym jest trójnik. Z trójnika jeden przewód idzie do manometr A drugi do wielkiej strzykawy która służy mi jako kompresor. Więc mam ustawić to tak żeby przy ciśnieniu 0,3 Bar zadanym na aktuator klapka zaczynała się otwierać??? I wtedy będzie ustawione jak należy i można śmiało ładować do auta bez obaw? Wszystkie czujniki mam sprawne bo żadnych błędów na VAGu nie było.
Dev Opublikowano 19 Stycznia 2020 Opublikowano 19 Stycznia 2020 musisz jeszcze sprawdzic czy N75 jest szczelny, sprawdz tez DVkę
Makaveli7 Opublikowano 20 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2020 Turbo poszło do regeneracji. Strona gorąca popękana... Standard. Jak sprawdzić tego n75? DV ogólnie chce sprawdzić bo mam wszystko wyciągnięte. Jak się sprawdza działanie DV? Podcisnienie idzie od góry i rozumiem, że ma się ruszać tloczek ale nie może puszczać powietrza a z boku ciśnienie podaję i ma być tak samo?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się