Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z obrotami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, 

 

Nie wiem czy już jest taki temat czy nie, szukalem ale nie znalazłem. 

 

Mam pewien problem z obrotami w mojej A4 B7, przy odpalaniu silnika obroty spadają na moment do ok 500-600 po czym od razu stabilizują się na ok 900, raz zdarzyło się, że zaczęły falować na ok. 1100-1200 ale to był jednorazowy przypadek w ciągu ostatniego tygodnia, znajomy powiedział, że problem może leżeć w mieszance paliwa i że odma do wymiany. 

Miał ktoś może podobny problem i co się za tym kryło? 

 

Opublikowano

podpiąć pod kompa trzeba zobaczyć czy nie ma błędów na sam początek przyczyn może być wiele nieszczelność układu moze coś z przepustnicą moze trzeba adaptacje zrobić może sonda moze przepływka 

Opublikowano

Komp podpięty, wyskakuje problem z mieszanką paliwa

Opublikowano

Wracając do tematu, po błędzie z sondą, zaczął wyświetlać błąd całego układu, wyczyściłem przepustnice i przez godzinę samochód odpalał normalnie, gdy znowu zaczął świrować komputer wskazał na sondę 1 

Opublikowano

A te obroty to spadają po odpaleniu na zimnym czy na ciepłym silniku, bo mam podobnie ale u mnie spadają tylko na rozgrzanym, na ssaniu jest ok. 

I jeszcze 1 pytanie tak z ciekawości- pobiera ci olej ?

Opublikowano

Na ssaniu jest w porządku, potem jak sie odpala na ciepłym obroty spadają i wracają, najlepiej to widać jak zostawi się samochód na trochę dłuższa chwilę, wtedy widać na kompie jak obroty z 780 spadają na ok 690-700, przy ruszaniu na rozgrzanym też jest to samo, olej mi brał jak była nieszczelność, która już wyeliminowałem, na razie jest w porządku, zauważyłem też, że jednemu z cylindrów spada napięcie, a i najważniejsze jak obroty spadają na biegu jałowym to sonda spada do ujemnych wartości 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

A co to za nieszczelność była? Czyli olej ci po prostu wyciekal? Ja mam tak samo z tymi obrotami, podobno pomaga komputerowe podwyższenie obrotów biegu jałowego. Poszukaj na forum jest gdzieś o tym. Ja się do tego przyzwyczaiłem i tak jeżdżę.

Opublikowano

Tak olej było widać wszędzie, wymieniłem dzisiaj sondę 1 i jak na razie działa wszystko, ruszam na samym sprzęgle, wcześniej zaczynało go dusić, zobaczymy jak będzie na dłuższą metę 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Tak,ma ruszać na lekko popuszczanym (włączanym) sprzęgle i "brać"(ruszać do przodu),oczywiście jak najniżej,czyli najlepiej od razu.Sondy lambda są dwie (regulacyjna i diagnostyczna) Grzejnik w sondzie musi być sprawny tzn.oporność mierzona na wtyczce może mieć wartość 5 do 8 omów.Jeśli jest > 30om to wymienić,jeśli przerwa,oczywiście też.Druga para przewodów skrajnych P i C (umownie) czyli czarny (sygnał+) i szary ("masa").Napięcie między nimi może,a nawet musi(tak), wahać się od 0,2 do 0,8 V (optymalnie 0,1-0,9V).Inaczej sonda powinna być wymieniona.Jeśli napięcie <0,4V to mieszanka jest uboga, jeśli nap.>0.5V bogata.Jak kiedyś wyczytałem sonda mierzy ilość tlenu i dąży  do idealnej tzw mieszanki stechiometrycznej,gdzie na 1kg paliwa przypada 14,7kg powietrza (ok.15tys.litrów).Tyle teorii garażowej,ale sprawne sondy lambda szczególnie regulacyjna, przed katalizatorem,ma wpływ na prawidłową i równą, pracę silnika i osiągi autka.teraz mozna kupić uniwersalną sondę np.0 258 986 507,wytrzymuje do wymiany 160tys km.Diagnostyczna-wtyka brąz,regulacyjna -wtyka czarna.Sonda ori to japońska NTK: 06B906256A i 06B906256B.

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...