bodas Opublikowano 11 Lipca 2017 Opublikowano 11 Lipca 2017 Ja mam auto z listopada 2011, czyli banany polifty i dopadły mnie wibracje od 100km/h-160km/h. Tragedia, nie wiem nawet gdzie szukać
komoornik Opublikowano 11 Lipca 2017 Opublikowano 11 Lipca 2017 A ja wiem. Może to nie przyczyna, a niwelowanie skutków - ale świeże opony/felgi porządnie wyważone, bez żadnych dystansów (nie jakieś używki czy zamienniki ze 20") to podstawa sukcesu.
bodas Opublikowano 12 Lipca 2017 Opublikowano 12 Lipca 2017 9 godzin temu, komoornik napisał: A ja wiem. Może to nie przyczyna, a niwelowanie skutków - ale świeże opony/felgi porządnie wyważone, bez żadnych dystansów (nie jakieś używki czy zamienniki ze 20") to podstawa sukcesu. Pomogłeś. Nie ma co...
komoornik Opublikowano 12 Lipca 2017 Opublikowano 12 Lipca 2017 Ale takie są fakty. Po zakupie miałem jakieś tam dziwne objawy których nie dało się usunąć profesjonalnym wyważaniem - po zakupie nowych ori felg i nowych opon wszystko ustało.
st4yKool Opublikowano 12 Lipca 2017 Opublikowano 12 Lipca 2017 Moze to sie wam wyda smieszne.. ale u mnie na poziom wibracji mialo to ze wyjalem te "niepotrzebna" srube trzymajaca tarcze... i to ze zalozylem 3 zlodziejki zamiast 1... (nie pytajcie dlaczego :))..
bodas Opublikowano 12 Lipca 2017 Opublikowano 12 Lipca 2017 Masz rację to ma wpływ, ale ja wszystko co zbędne zdjąłem. Felgi nowe, opony 8 miesięczne, też kupiłem jako nowe. Kółka skręcone na oryginalnych śrubach. Zauważyłem jednak dosłownie 5min temu jak odkręciłem koło z przodu żeby jeszcze raz dla pewności zmierzyć "banana", że prawdopodobnie wylały mi amorki z przodu. Myślicie że to może być to?
MarcinOslo Opublikowano 13 Lipca 2017 Opublikowano 13 Lipca 2017 Ja jestem juz po wymianie wyhaczy ,zrobilem z 500km i jest o niebo lepiej ,nie wazne czy jedziemy 100 ,150 czy 200km/h. Wszystkie dziwne drgania karoserii zginely w zasadzie do zera ,wczesniej wibrowalo mi rowniez troche przy hamowaniu wiec podejrzewalem tez krzywe tarcze (w sumie moze i sa) ,a teraz nawet tego prawie nie odczuwam. Podejrzewam ze gdybym zalozyl jeszcze nowe klocki i tarcze to byloby wrecz idealnie. A jeszcze tylko dodam ze jezdze na kolach 265/30/20
vex87 Opublikowano 14 Lipca 2017 Opublikowano 14 Lipca 2017 Dnia 12.07.2017 o 10:23, st4yKool napisał: Moze to sie wam wyda smieszne.. ale u mnie na poziom wibracji mialo to ze wyjalem te "niepotrzebna" srube trzymajaca tarcze... i to ze zalozylem 3 zlodziejki zamiast 1... (nie pytajcie dlaczego :)).. Cześć, Co masz na myśli mówiąc złodziejki? i gdzie jest ta śruba?
quadral20004 Opublikowano 25 Lipca 2017 Opublikowano 25 Lipca 2017 Dnia 14.07.2017 o 16:28, vex87 napisał: Cześć, Co masz na myśli mówiąc złodziejki? i gdzie jest ta śruba?
Mad_Mac Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 (edytowane) Panowie. Wymienilem tuleje na poliuretany na przodzie I nareszcie wibracje na kierownicy sie skonczyly! Niestety dalej trzepie cala buda od okolo 125km/h (wczesniej tez to mialem plus do tego trzepalo kierownica od 105km/h). Czy to samo tyczy sie tylu? Czy moge zmienic tuleje z tylu? Jak juz pisalem mieszkam w Anglii wiec o zmianie wachaczow czy szukaniu tokarza nie ma mowy. Edytowane 1 Sierpnia 2017 przez Mad_Mac
st4yKool Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Dnia 8/1/2017 o 23:37, Mad_Mac napisał: Panowie. Wymienilem tuleje na poliuretany na przodzie I nareszcie wibracje na kierownicy sie skonczyly! Niestety dalej trzepie cala buda od okolo 125km/h (wczesniej tez to mialem plus do tego trzepalo kierownica od 105km/h). Czy to samo tyczy sie tylu? Czy moge zmienic tuleje z tylu? Jak juz pisalem mieszkam w Anglii wiec o zmianie wachaczow czy szukaniu tokarza nie ma mowy. Mozesz wrzucic Meyle HD te ktore podalem... pasuja do przedliftow i maja tuleje 75mm.. jesli dalej ci drga, moze to byc wszystko od lozysk, piasty, tarcze, felgi, opony..itp... powodzenia
bodas Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Polecam wszystkim zmierzyć dokładnie średnice kołnierzy na piastach. Felga centruje się jedynie na wypuście szerokości wykałaczki i lubią nie trzymać wymiaru. Zademonstruję jak leży założony na piastę dystans o otworze 66.5, a później jak leży w feldze. Skoro między dystansem, a kołnierzem jest luz to między felgą również wystąpi. Przy zakładaniu samej felgi nie idzie tego wyczuć, bo luz jest za mały, żeby wyczuć go ciężkim kołem podczas montażu.
bodas Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Dnia 10.08.2017 o 09:59, st4yKool napisał: wywal dystanse i sprawdz.. To do mnie?
st4yKool Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Opublikowano 11 Sierpnia 2017 7 minut temu, bodas napisał: To do mnie? do krissumax1
lukasz_szymanski Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 ja mam dystanse 1,5cm(front) i 2cm(tył) i też miałem spore wibracje między 110-140. Felgi ori 18cali ze standardowym et, idealnie proste z nowymi oponami. Po zdemontowaniu dystansów wibracje zmniejszyły się o ok. 70%, ale nadal delikatne są, najczęściej przy 115-125km/h. W skali 1-10 czuje je na 3. Przy dystansach było 7/10. Dziwne to, szczególnie że dystanse nówki z RRcustoms... W przyszłym tyg daję auto do mechanika na wymianę łożysk kulkowych i stożkowych plus kapa dociskająca wał wchodzący do skrzyni bo tam też jest mały luz. Będę robił lewą i prawą stronę półosi od razu. Jestem ciekaw czy ten luz na półosiach może powoduje te delikatne wibracje. Od razu powiem mechanikowi żeby wymienił te tuleje na bananie z obu stron. Pytanie do Was jeszcze w kwestii tych tulei(bo nowych wahaczy nie będę montował, bo nie są ujęte w budżecie na tą naprawę niestety). Chce sprawdzić czy wymiana sama tulei pomoże chociaż zmniejszyć problem do minimum... Czy wg Was dawać oryginalne tuleje metalowo gumowe czy może iśc w kierunku poliuretanów? Sporo słyszałem komentarzy, że wymiana właśnie na poliuretany dawała radę i pomagała. Czy ktoś z Was mógłby potwierdzić lub zaprzeczyć? Jeśli tak to też jaka twardość bo są 3(75, 85 i 90 ShA: http://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Tuleja-wahacza-przedniego-dolnego-tylnego-AUDI-SKODA-SEAT-VW-1szt./23110345)?
tomek2111 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Nie polecam wymiany na nowe gumy metalowo gumowe bo sam tak zrobiłem i nic nie ustało z wibracji tylko szkoda kasy na gumy i robotę za mechanika,tylko i wyłącznie wymiana bananów na polift z hydrotuleją i stożkiem m14,sam tego doświadczyłem i teraz nie mam żadnych wibracji,banany kupiłem za 350zł komplet (używki) tutaj z forum a mechanik mi wytoczył mi tulejki ze stożkiem bez problemu,więc cała operacja kosztowała mnie 500zł.Dopiero po wymianie odczułem że mam porządne auto marki Audi. Natomiast co do polibuszy (też miałem je w planach założyć) to po sprawdzeniu lektury na tym forum sobie odpuściłem,nawet mój mechanik mówił że to nie dobry kierunek bo są to gumy za twarde na to zawieszenie i z czasem mogą zacząć skrzypieć,więc nic dobrego to nie wróżyło i sobie odpuściłem
st4yKool Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Opublikowano 17 Sierpnia 2017 21 godzin temu, lukasz_szymanski napisał: ja mam dystanse 1,5cm(front) i 2cm(tył) i też miałem spore wibracje między 110-140. Felgi ori 18cali ze standardowym et, idealnie proste z nowymi oponami. Po zdemontowaniu dystansów wibracje zmniejszyły się o ok. 70%, ale nadal delikatne są, najczęściej przy 115-125km/h. W skali 1-10 czuje je na 3. Przy dystansach było 7/10. Dziwne to, szczególnie że dystanse nówki z RRcustoms... Sprawdz cisnienie w oponach.. czy jest rowne i czy nie za niskie.. ja te "koncowke" wibrajci po wymianie polowy auta zlikwidowalem wlasnie tak
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się