Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 km/h w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z przykroscia musze stwierdzic ze wczoraj "polatalem" troszeczke po autostradzie...i zadowolony jestem srednio. Jak na poczatku wydawalo sie ze wsio jest ok tak teraz nie jestem do konca pewny. Tyle ze to nie sama kierownica drga co wydaje mi sie ze cala buda jakby tak dziwnie drga :-/

Bede musial zaczac poszukiwania problemu na powaznie !

Przy jakiej prędkości masz ten problem? Bardzo dziwne w końcu masz 2010r.

U mnie pojawia sie w okolicy 140-160 km/h :/

Szczerze jestem w szoku ze w aucie za taaaka kase (i w roczniku 11.2010 :/ ) sa tak upierdliwe drgania :/

Opublikowano
Panowie czy takie wahacze są już poprawione? 8k0407696E

Zczytywałeś z prawego?

To srednica tuleji 65mm.

Opublikowano

A co Wy na to (może to coś by pomogło) :

Najczęściej w tym modelu wymienia sie sworzeń wahacza.

Wymienne są też tuleje.

Zawieszenie_przod.jpg

Opublikowano

To nie o te wahacze chodzi Szymon. Chodzi o tuleje wahacza tego banana:wink:

Opublikowano
To nie o te wahacze chodzi Szymon. Chodzi o tuleje wahacza tego banana:wink:

o numer 8 ???

Opublikowano

Dokładnie to chodzi o nr7.

Opublikowano

czyli praktycznie caly wahacz (7) :(

Sama tuleja (8) jest niewymienna ??

image.jpg

Opublikowano

Jest wymienna ale mogę się mylić ale raczej nie pasuje do starego wahacza tuleja z lifta.

Ps. U ciebie szukał bym innego powodu ty masz raczej te nowe wahacze z tulejką 75mm

Opublikowano

Mam nadzieje.

Musze do "prostowania felg" podjechac - niestety wiaze sie to z jakims urlopem bo typek jeden z drugim pracuja do 16 :/

Chyba ze dopadne gdzie kogoś zyczliwego kto mi na chwile "użyczy" swoje kółka zeby wykluczyć jedno z wielu.... :/

Oooo :)

Na miejscu mam gościa mającego w zakresie swoich usług :

"Komputerowa (3d)regulacja geometrii kół(zbieżność) na rewelacyjnym urządzeniu marki Hunter.Komputerowe wyważanie kół(z wydrukiem stanu opony wymaganym w wypadku reklamacji) w teście drogowym z optymalizacją i ułożeniem kół w pojeździe ze względu na ściąganie i drgania, na innowacyjnej maszynie: System Kontroli Wibracji Hunter GSP 9722,(wyważenie na zwykłej wyważarce nie zawsze likwiduje drgania lub ściąganie pojazdu)obsługujemy również felgi nieprzelotowe(np.występujące w citroen,peugeot)."

Chyba udam się do niego :)

Opublikowano

Marek ten nr wahacza zczytywales z prawej strony? Ja mam takie same tylki 695E to lewa strona. To sa tuleje 65mm i co najlepsze wedlug sprawdzenia po nr vin to nie powinny sie znajdowac w moim autku, a nikt tam nic nie grzebał .

Opublikowano

"Wielowahaczowe zawieszenie sprzyja dobremu prowadzeniu się auta na zakrętach, ale polskie drogi obchodzą się z nim dość brutalnie – warto regularnie sprawdzać stan przednich wahaczy. Drgania wyczuwalne przy wyższych prędkościach to nie wina źle wyważonych kół czy pokrzywionych tarcz hamulcowych, ale najczęściej objawy luzów w przekładni kierowniczej. Z drobnych niedociągnięć warto wymienić trzeszczące plastiki wewnątrz słupków. Lista usterek jest krótka, bo to przecież bardzo młode auto."

Wyczytałem na :

Kupujemy Audi A4 B8 Ť AUTOKULT.pl

Opublikowano
Marek ten nr wahacza zczytywales z prawej strony? Ja mam takie same tylki 695E to lewa strona. To sa tuleje 65mm i co najlepsze wedlug sprawdzenia po nr vin to nie powinny sie znajdowac w moim autku, a nikt tam nic nie grzebał .

To nr jaki dostałem od jednego sprzedawcy

Opublikowano

Kolego wymienny sworzeń wahacza dotyczy wahacza prostego, a nie tego w kształcie banana.

---------- Post dopisany at 09:26 ---------- Poprzedni post napisany at 09:24 ----------

Sama tuleja JEST wymienna, ale ma inną średnicę, więc w praktyce musisz wymienić cały wahacz (z tuleją).

---------- Post dopisany at 09:27 ---------- Poprzedni post napisany at 09:26 ----------

W 2010 roku były montowane również wahacze z tulejami 65mm, więc nie dałbym głowy, że Kolega simon__75 ma tuleje 75mm.

---------- Post dopisany at 09:30 ---------- Poprzedni post napisany at 09:27 ----------

Ja też robiłem wyważanie na Hunterze i nic nie dało... Wiem Kolego, że wymiana wahaczy, to ostatnia rzecz, jaką człowiek chce w takiej sytuacji robić, ale uwierz mi, że w moim przypadku jedynie to pomogło. A walczyłem długo i zawzięcie :)

---------- Post dopisany at 09:41 ---------- Poprzedni post napisany at 09:30 ----------

Jasne... jakbym czytał artykuł o A4 B5... Z doświadczenia wiem, że od B6 w górę wahacze wcale nie są już tak słabe i wytrzymują naprawdę długo. Nie będę się rozpisywał, bo to nie wątek wytrzymałości wahaczy.

Opublikowano
"Wielowahaczowe zawieszenie sprzyja dobremu prowadzeniu się auta na zakrętach, ale polskie drogi obchodzą się z nim dość brutalnie – warto regularnie sprawdzać stan przednich wahaczy. Drgania wyczuwalne przy wyższych prędkościach to nie wina źle wyważonych kół czy pokrzywionych tarcz hamulcowych, ale najczęściej objawy luzów w przekładni kierowniczej. Z drobnych niedociągnięć warto wymienić trzeszczące plastiki wewnątrz słupków. Lista usterek jest krótka, bo to przecież bardzo młode auto."

Wyczytałem na :

Kupujemy Audi A4 B8 Ť AUTOKULT.pl

Jak byś dokładnie prześledził wątek, to już była o tym mowa. Ale nic

konkretnego. Sam pisałem że to może tu jest problem, ale coraz więcej

osób pisze o wymianie wahacza. Znajomy w a5 też miał problem i po wym

bananów z tulejami 75mm pomogło

Opublikowano

Sledze watek ale wrzucam co znajde - moze komus cos pomoze.

Opublikowano
Sledze watek ale wrzucam co znajde - moze komus cos pomoze.

:thumbup1:

Opublikowano

Panowie macie jakieś namiary gdzie kupić te wahacze 75mm?

Opublikowano
Panowie macie jakieś namiary gdzie kupić te wahacze 75mm?

Może inaczej.

Czy istnieje zamiennik wahacza z tuleją gumowo -olejową godny polecenia?

Czy zamiana wahacza z tuleją jest pług&play (ktoś pisał że są różne rozmiary jakiś śrub)?

Jaki jest numer wahacza z tuleją gumowo - olejową?

Opublikowano
Panowie macie jakieś namiary gdzie kupić te wahacze 75mm?

Może inaczej.

Czy istnieje zamiennik wahacza z tuleją gumowo -olejową godny polecenia?

Czy zamiana wahacza z tuleją jest pług&play (ktoś pisał że są różne rozmiary jakiś śrub)?

Jaki jest numer wahacza z tuleją gumowo - olejową?

8ko407693N metalowo gumowa, 8k0407693R gumowo hydrauliczna, oczywiście różnią się ostatnią cyfrą w zależności czy prawy czy lewy bananek.

thomas pisze że znalazł jakiś zamiennik "Meyle (jedyny dostępny zamiennik z tulejami o średnicy 75mm)” ale nie pytałem w sklepie o tą firmę bo sprawdzałem zanim jeszcze napisał o tym thomas. w serwisie 940zł za wahacz + 115zł tuleja olejguma - rabacik. :facepalm:

Opublikowano

Ja też zauważyłem ten problem u siebie, wiec jak zwykle A4 klub i widzę że jest on powrzechny. Auto ma 91 tys przebiegu rok 2009. Nie mam pojęcia czy wystepowalo to u mnie od poczatku uzytkowania auta, bo dopiero w tym roku robię trasy tym autkiem, wcześniej być może nie zauważyłem. Nie jest to tak bardzo uciązliwe zjewisko jak opisują to pozostali forumowicze ale jednak delikatnie kierownica czasami wpada w drgania pomiedzy 110-140, felgi AEZ 18". Wszytsko wygląda na to że to jednak wada konstrukcyjna wachaczów. Ja jednak póki nie trzeba nie bede ich raczej wymienial bo jakos bardzo to uciążliwe nie jest w moim przypadku żeby warte byłoby ładowania nie małej kasy....:) Zastanawia mnie tylko jak to może sie zdarzyć w takiej klasie auta i czy inne marki też mają problemy z takim niby "drobnostkami" które jednak nie powinny mieć miejsca.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...