Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 km/h w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak - zgadza się. Na wahaczu jest nr odlewu bez tulei. Tylko ten akurat nr nie występuje w ETCE. ETKA podaje nr kpl wahacza z tuleja lub nr samej tulei. Nie wiem jakiego wahacza szukać - jaki nr ma być na odlewie - by miał tuleję 75mm i sworzeń na nakrętkę 12mm

Opublikowano

Niestety z numerem Ci nie pomogę, natomiast rozmawiałem dziś w sprawie dokładnie takich wahaczy tj. 75/12 mm. Człowiek który handluje częściami i ma warsztat stanowczo mi odradzał szukanie na sworzniu 12, wg niego była to przejściówka i część wibracji zostaje, dopiero 75/14 mm jest ok. Ile w tym prawdy a ile szukania zbytu nie mam pojęcia, czy ktoś z was wymieniał wahacze 65mm na 75 mm na sworzniu 12 i miał wciąż wibracje?

Opublikowano

Tak informacyjnie, jeżeli ktoś zdecyduje się na zamontowanie wahaczy z tuleja 75mm i sworzniem na m14 w miejsce 65mm i sworznia m12 jest to możliwe. Najprościej, należy kupić używany wahacz wraz z tuleja np na allegro.( i tu uwaga samych tulei nie kupicie w serwisie). Stara tuleja musi być wybita z zwrotnicy a nowa tuleja musi mieć stoczoną średnicę zewnętrzną na tokarce na wymiar starej około 26mm dokładnie nie pamiętam. i wówczas mozna montować nowy wahacz m14 z tuleja 75mm.

Opublikowano

O jakiej tulei w zwrotnicy myslisz. Bo nie kojarzę.

Opublikowano

mówi chyba o tulei w zwrotnicy w którą wchodzi sworzeń wahacza. Ta tuleja jest wbijana na zwrotnicę i jeżeli kupisz wahacz 75 mm ze sworzniem14 to musisz przetoczyć sobie tulejkę w zwrotnicy żeby pasował do niej sworzeń 14 (bo obecnie masz ta tulejką przystosowana pod 12)

Opublikowano

Myślałem że zwrotnica to jeden odlew- łącznie z gniazdem na stożek sworznia.

Opublikowano (edytowane)

Tak chodzi o tuleje w zwrotnicy, w którą montowany jest dolny wahacz.

Edytowane przez kamilsmok
Opublikowano

Czyli wyciągam swoją zwrotnicę i mogę ją przystosować pod wahacz ze sworzniem 14

Opublikowano

nie musisz wycięgać zwrotnicy ten sworzeń który musisz przetoczyć można wybić mając zwrotnicę na aucie

Opublikowano

No i super , miałe sie własnie o to pytać. Bo rozbieranie całego zawieszenia to trochę tez kosztuje i kasy i czasu


nie musisz wycięgać zwrotnicy ten sworzeń który musisz przetoczyć można wybić mając zwrotnicę na aucie

Kolego , to jeszcze mi podpowiedz - czy mając zwrotnicę na sworzeń 12mm jak wybije tą tulejkę to tulejka na sworzeń 14mm będzie pasowała do mojej zwrotnicy bez toczenia. Chodzi o to , że w jednym warsztacie wyciągną tulejkę , potem trzeba pojechać do toczenia a może sie okazać że trzeba cos jeszcze poprawić. Mylę że był bym w stanie zakupić same tulejki 14 / uszkodzone zwrotnice można trafić za bezcen / - tylko czy będą pasował w miejsce 12

Opublikowano

Przejrzałem wszystkie wahacze na allegro i żaden nie ma tulei, raczej albo trzeba kupić zwrotnice uszkodzone dla samych tulei albo ew przetoczyć jakiś inny materiał u tokarza.
Przecież nie musi to być dokładnie ten sam sworzeń.
Kurcze muszę to zrobić bo szlak mnie zaraz trafi.

Opublikowano (edytowane)

każdy tokarz to zrobi. Niestety nie wiem czy sworznie 12 i 14 maja taka sama średnicę zewnętrzną a różnią się wewnętrzną czy może to całkiem inny rozmiar. Nie zmienia to faktu że tokarz spokojnie to zrobi

Edytowane przez sikszak
Opublikowano

Wiem że dla tokarza to betka. Wolałbym mieć w ręku dwie tulejki pod sworzeń 14 i oba wahacze. Wtedy wymiana by była o wiele prostsza. tylko boje sie ,że tuleja może nie pasować do mojej zwrotnicy i wtedy i tak trzeba jechać do tokarza.

Opublikowano

Chłopaki czy ktoś wie gdzie można kupić te tuleje od nowych zwrotnic?

Czy ma ktoś dostęp?

Dzięki za info.

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź ale chodzi mi o metalowe tuleje w zwrotnicach na sworzeń od wahacza tego do wymiany, który należy przetoczyć.

Nie chcę kupować tulei poliuretanowych chcę kupić nowy wahacz i przerobić zwrotnicę i mieć święty spokój na zawsze.

Opublikowano

A to faktycznie moja pomyłka. Tych tuleji nie kupisz. Trzeba szukać uszkodzonej zwrotnicy.. Mam nadzieję ,że tulea pod sworzeń 14 ma taką samą średnicę zewnętrzna jak z tulei 12 i będzie pasowała do zwrotnicy .

Opublikowano

nie ma takiej samej średnicy, trzeba ją przetoczyć - ściąć około 2mm po zewnątrz. Myślałem na początku że rozwiercę tuleję od 12mm ale niestety nie jest to możliwe. Trzeba tylko szukać wyłącznie tej z uszkodzonej zwrotnicy ale nie jest to takie proste.

Dla chętnych mam namiar na oryginalne części NOWE z demontaży, zwrotnice wahacze itp.

Kpl nowe oryginalne zwrotnice + banan na dwie strony wychodzi około 2tyś. (NOWE)

Dla mnie trochę dużo więc czekam na razie na jakąś uszkodzoną :)

Opublikowano

Czyli do pełni szczęścia jest potrzebne : - 2 wahacze ze sworzniem 14mm oraz dwie tulejki ze zwrotnicy pod wahacz 14mm.

Opublikowano

Kolego Lunatyk zgaduje że chodzi o firmę z Domaniewa? Byłem tam ostatnio i usłyszałem tą samą cenę, wahacz "nowy" audi 550zł, zestaw 2k zł. Tylko właśnie się zastanawiam jak to jest z demontażu, to czy nie jest z jakiegoś rozbitka ewentualnie rozkręcany przez "fachowców". Inna sprawa że mają sporo negatywów na allegro, czy ktoś z Was kupował tam takie części i jakie macie wrażenia. Co do tulei na sworzeń 14 mm, czy ktoś posiada zdjęcie jak to wygląda wybite ze zwrotnicy najlepiej z wymiarami żebym mógł pokazać tokarzowi?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...