Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Doładowanie AFNa


Qldan

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś może mi powiedzieć ile w AFNie ma wynosić seryjnie ciśnienie doładowania? 

 

Nigdzie znaleźć nie mogę, a inne fora to sami znafcy- jeden pisze 0,7 bara inni, że 1.4 bar - potrzebuje pewnego info. Walcze z notlauf przy 130km/h ale puki nie mam vaga to wpiąłem zegarek i zobaczy co mój nowy gnojowóz wypluje na A4. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Hezen napisał:

Co do tej pory sprawdziłeś i zrobiłeś?

 

-sztanga na wolnych po podłączeniu węża podnosi się (myślę że ok 0,5-1cm)

-wywalony egr- podciśnienia odpięte i zaślepiony

-wymienione węże od podciśnienia (ogarnę jeszcze wężyk przy ecu) 

-wyczyszczony n75 i sklejony (działa, na wolnych zasysa) 

-wymienione gumowe łączniki od turbo na górze silnika

-zamontowałem chwilowo zegar ciśnienia doładowania i już widziałem jak jechałem do pracy, że dmucha po 1.3 bara, jak będę wracał do domu po A4 to zerknę jak dmucha. 

 

Szukam kogoś w mojej okolicy żeby zrobić logi. 

 

Egr (zaślepiony) odpiąłem podciśnienia resztę zrobiłem wg tego schematu:

Screenshot_2020-01-28-14-25-25-265_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg

Edytowane przez Qldan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra pomyliłem się, jednak w dieslu jest większe doładowanie. Do 1.9 bara toleruje seryjny soft, to co jest powyżej już jest efektem czyjegoś gracania.

Screenshot_2020-01-29-13-30-03-834_com.android.chrome.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N75 możesz twierdzić że działa ale nie koniecznie musi być sprawny, bo ten zawór nie działa on-off.

Wystarczy że będzie się lekko przycinał i też bd problemy.

Wymień wężyk w ECU jeśli MAP Sensor jest w nim. 

Coś mi się zdaje że VNT stoi i turbo pójdzie na stół do czyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Hezen napisał:

Coś mi się zdaje że VNT stoi i turbo pójdzie na stół do czyszczenia.

Sztangę mogę ruszyć do pewnego momentu palcami, ale może się przycina w jakimś tam momencie. 

 

Dziwi mnie troche fakt, że auto ogólnie jest bardzo żwawe. Zobacze dziś na a4 co będzie. 

Edytowane przez Qldan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie żwawe bo jak przeładowuje od dołu to nic dziwnego ze autko będzie się super odpychało a na 5b zostają spełnione warunki notlaufa i klops ?

Wbij 3b i pociągnij go do 3,5-4k rpm i też będzie notlauf :-P

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracałem po a4. Doładowanie max jakie było przy 170 (wcześniej szedł 130 i notlauf) było 1.2 bara i to był max, normalnie turbo pakowało tak koło 1.1

 

Fajnie go pobujałem i nic. A później zacząłem jechać ze stałą predkością koło 145 i po chwili złapał notlaufa. No nic, muszę zrobić logi i Wam pokazać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Qldan napisał:

Czy ktoś może mi powiedzieć ile w AFNie ma wynosić seryjnie ciśnienie doładowania? 

 

Jestem w posiadaniu logów z niemajstrowanego AFN. Zadane maksymalne ciśnienie doładowania to 1948,2mbar.

 

Czy nie lepiej (pewnie,że lepiej) wejść w posiadanie interfejsu (w Twoim przypadku zwykły kkl za kilkanaście zł) i zlogować potrzebne dane, aniżeli interpretować wskazania "zegara" ?

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Tomnik napisał:

Czy nie lepiej

Jaaasne :)

Dziś już tak mi doradzono- zwykły kkl

 

Zawsze myślałem, że kabel vag to spory koszt, ale okazuje się, że nie do mojego dupowozu z 98r 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przechodziłem przez to samo co ty. Auto przy 110 łapało notlauf'a. Posprawdzałem dokładnie to co ty, w moim przypadku notlafu'a wywoływała odma. Pluła olejem w dolot, z dolotu wężykiem olej ładnie wędrował do komputera. W środku ECU znajduję się czujnik ciśnienia doładowania BOSCH 0 273 003 210 0273003210 250kPa. Wyczyściłem cały dolot wraz z kolektorem, w sumie wyleciało gdzieś ze 150ml oleju, następnie zabrałem się za ECU. Rozkręciłem jego obudowę i okazało się, że znajduję się w środku olej i to dość sporo tego oleju tam było. W środku ECU znajduję się 10 cm wężyk, który biegnie do czujnika. Zdjąłem go i wyleciało z niego trochę oleju, następnie wylutowałem czujnik, który przylutowany jest 3 nóżkami. Ten czujnik jest nierozbieralny, chciałem kupić nowy, lecz jest nie do zdobycia. Obdzwoniłem masę sklepów i żaden nie miał go na stanie - przestali już go dawnooo produkować, usłyszałem od jednego ze sprzedających. No cóż, wziąłem nóż i zacząłem dobierać się do czujnika. Po kilku minutowej walce, udało mi się go otworzyć, w środku było pełno oleju, wypełniał on cały czujnik po brzegi. Wszystko wylałem, wyczyściłem odpowiednim środkiem. W środku jest płytka z kartonu, na której znajdują się różne ścieżki, jest ona cała zalana czymś na wzór gumowatej konsystencji. Tę gumowatą konsystencję wydłubałem i ową płytkę przykleiłem na gorąca klej do plastikowej obudowy. Wszystko wyczyściłem, uszczelniłem klejem na gorąco i przylutowałem z powrotem. Odbyłem jazdę testową i jak narazie nie ma problemu z notlaufem, samochód ładnie się wkręca i nie ma odciny mocy powyżej 110km/h. Zapomniałem dodać, że odma wyprowadzona jest już na dwór, gdyż nie chciałbym, żeby sytuacja się powtórzyła.

 

TUTAJ JEST TEN CZUJNIK ROZEBRANY PO WSTĘPNYM CZYSZCZENIU ORAZ FILM, KTÓRY NAGRAŁEM OD RAZU PO ROZKRĘCENIU ECU

83248844_2610020899210910_8439784712880259072_n.jpg

Edytowane przez Marzeclokus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marzeclokus

Bardzo dziękuję za obszerny opis :)

Przyda się. Co prawda ja już ściągałem wężyk i widziałem, że jest tam sucho, ale coś mnie zaćmiło i go nie wymieniłem. A teraz jeszcze wiem, że warto zobaczyć co w ecu piszczy- na pewno jak odbiorę auto od mechanika, który robi mi z maglownicą i innymi pierdołami to się tym zajmę. 

Co do odmy, ja swoją odpiąłem bo też mi dolot częstowała olejem. Puki co jest z boku a docelowo będzie do butelki, oczywiście rurę w tym miejscu zaślepiłem i uszczelniłem (filtr powietrza do turbo). 

 

Ale jaja- po filmiku widze, że wężyk jest jeszcze w samym ecu a nie tylko na zewnątrz, też wymienię. 

Edytowane przez Qldan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wężyk jest też w środku ECU. Nie pęka on bez powodu, a bezpośrednim powodem jest przeładowanie ciśnienia w dolocie przez turbo a dokładniej zapieczone VNT.

Olej na elementach ECU zwykle objawia się błędem 65535 o ile pamiętam. Kiedyś walczyłem z tym bledem, a jak się okazało w kilku kroplach oleju były 3 rezystory i 2 tranzystory ? a sam wężyk miał delikatne pęknięcie. Jak bym wam opisał historię swojego notlaufa to nie jednemu by kopara opadła a autko od kupna aż do pojawienia się pierwszego trybu awaryjnego zbierało się tak że dopiero po przekładce z automata na manuał (FHN od AWX PD 130KM, najdłuższa skrzynia pod 228mm sprzęgło) pobiłem swój V-MAX jakim było zawrotne 205km/h na 4ro biegowym automacie.

 

Co do map sensora to zastanawiam się czy nie lepiej zalać sensor alkoholem IPA i cieniutką igłą odciągać IPA wraz z wypłukanym olejem? Zamiast rozpaławiać i rozszczelniać obudowę a potem kleić tak żeby była na 100% szczelna?

 

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdziwa kopalnia wiedzy ?

Dziękuję ? 

Jak odbiorę auto to już wiem gdzie będzie grzebane. Kabel mam zamówiony, może na jutro będzie więc i logi rozkminie. 

Właśnie apropo logów to moglibyście powiedzieć, które konkretnie i jak (statycznie, dynamicznie) zrobić? 

 

Jestem ciekaw jakie życie prowadzi pompa wtryskowa. Gość (wcześniejszy właściciel) ją regenerował, podobnie jak turbo a później wpadł na genialny pomysł i założył "wieś boxa" - zwykły dolewacz gnoju na rezystorze. Auto nie kopciło na nim, pompa się nie trzęsła, no ale... - ciekawi mnie jak będzie. Auto też pomimo 4 nowych świec z rana tak idealnie na takie standardowe bruuum nie odpala, tylko tą chwilę pokręcić musi i słychać, że z czymś walczy (tylko po nocy). Myślałem, że to będą tylko świece. Silnik myślę (kompresja) jest raczej ok bo po tygodniu stania i temp -4 z 1 świecą sprawną odpalił po ok 5 sek kręcenia. 

Edytowane przez Qldan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hezen Jeśli chodzi o Twój pomysł to wydaję mi się, że raczej to nie przejdzie. Gdy już rozebrałem czujnik to wyleciał olej, ale dodatkowo ten olej jakby powiązał się tą gumo podobną mazią. Byłoby to połowiczne rozwiązanie problemu, ponieważ płytka, nadal tkwiła by w mazi, która wymieszała się z olejem. Jedynym rozwiązaniem, w którym nie będziesz musiał rozbierać czujnika jest kupno drugiego ECU o tych samych numerach i przekładka czujnika. ECU chodzi w graniach od 100zł do 150zł. 

Edytowane przez Marzeclokus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja już od mechanika mam info, że dolot dołem mam szczelny, gumy nie sparciałe, icek szczelny, ale wylał z niego 200ml oleju także coś czuje, że w kompie może być ciekawie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie logi mam zrobić? 

 

Takie będą? Zaczerpnięte z forum a3.

 

 

Jak poprawnie wykonać logi w TDI.


1. Logi najlepiej umieszczać na forum w postaci linków, ułatwi to użytkownikom pracę i przeglądanie ich. Wskazane korzystać z tej strony: http://vaglog.pl/
2. Logi wykonujemy na rozgrzanym silniku temp. minimalna 80C, czyli 90C na wskaźniku w aucie. Powyłączane zbędne odbiorniki (Radio itp)
3. Przed rozpoczęciem logów zapisujemy błędy jakie są w sterowniki i kasujemy je. Dodatkowo jeśli podczas wykonywania logów dynamicznych auto przejdzie w tryb awaryjny (straci odczuwalnie na mocy/ Notlauf) będzie konieczne zgaszenie i uruchomienie ponownie silnika, w innym wypadku logi wykonane w trybie awaryjnym będą bezużyteczne.

LOGI STATYCZNE (08 - Measuring Blocks/Bloki Pomiarowe) - Wykonujemy na rozgrzanym silniku przez ok 60s dla każdej z grup. Bez dotykania pedału gazu.

LOGI BASIC SETTINGS (04 - Basic Settings/Nastawy Podstawowe) - Wykonujemy na rozgrzanym silniku przez ok 60s dla każdej z grup. Bez dotykania pedału gazu.

LOGI DYNAMICZNE (08 - Measuring Blocks/Bloki Pomiarowe)- Wykonujemy na rozgrzanym silniku na trzecim/czwartym biegu od 1400-4000 obr/min trzymając gaz wciśnięty cały czas na 100% (w podłodze) w podanym zakresie obrotów.

Statycznie Logujemy Grupy (Pojedynczo):
 

  • 001
  • 004
  • 013
  • 018 **
  • 023 **



Nastawy Podstawowe Grupy (Pojedynczo):
 

  • 000 *
  • 003
  • 004
  • 011 ***



Dynamicznie Logujemy Grupy (Pojedynczo):
 

  • 001
  • 003
  • 004
  • 008
  • 010
  • 011



Dynamicznie Logujemy Grupy (Grupowo):
 

  • 001 + 004
  • 003 + 011
  • 011 + 010
  • 003 + 008 + 011

 

Edytowane przez Qldan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradnik logów OK.

Pamiętaj tylko żeby każdą grupę logować pojedynczo.

Co do oleju w dolocie i IC to albo turbo albo zawór ciśnienia odmy do wymiany - to ten czarny grzybek na pokrywie zaworów.

Jak nie działa poprawnie to turbo ciągnie w dolot mgiełkę olejową ;-)

Kiedyś walczyłem ze zużyciem oleju a mianowicie prawie 1.5L na 10-12tys. km jakoś tak to było.

Po zdjęciu węża dolotu od strony wirnika, na muszli turbo kupe oleju. Więc odma w butelkę i zużycie oliwy spadło do 300-350ml na 10tys.

Kupiłem zawór ciśnienia odmy z toprana za niecałe 30 złociszczy i starczył na 2 lata - to taki średni okres jaki ten zamiennik działa poprawnie.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak. Odebrałem dziś auto od mechanika- pomijając inne rzeczy zleciłem mu wyczyszczenie icka i sprawdzenie dolnych węży od dolotu, od turbiny do itercoolera bo górne sprawdziłem sam. Po tym zabiegu jak dziś wsiadłem do auta i się przejechałem mogę stwierdzić, że auto zachowuje się zupełnie inaczej, jest moc ale nie ucieka tak bardzo agresywnie z pod tyłka jak wcześniej i górą jest jakby mocniejszy. Ponadto co zauważyłem od razu, przestałem całkowicie słyszeć turbo, wcześniej gwizdało, że hej. 

 

Zrobiłem też logi oraz błędy. Poniżej wrzucam do oceny.

 

Błędy jakie zczytałem od razu po pierwszym podpięciu pod kompa:

01268

00519

00575

00741

 

Błędy skasowałem. 

Zrobiłem logi i sprawa wygląda tak:

 

Statycznie- 08

001

http://vaglogi.pl/log-001_Z9D2g.html

 

 

 

004

http://vaglogi.pl/log-001_004_L9C4m.html

 

013

http://vaglogi.pl/log-013_SLwH94.html

 

 

Nastawy podstawowe 04

000

http://vaglogi.pl/log-000_j9L0ST1.html

 

003

http://vaglogi.pl/log-003_wDBd7NG.html

 

004

http://vaglogi.pl/log-004_Rr12U.html

 

011

http://vaglogi.pl/log-011_dO48Pk.html

 

Dynamiczne 08 grupowe

001+004

http://vaglogi.pl/log-001_004_L9C4m.html

 

003+011

http://vaglogi.pl/log-003_011_Fe3M1Ij.html     (chyba złapał notlaufa)

 

011+010

http://vaglogi.pl/log-011_010_aST9Y.html

 

003+008+011

http://vaglogi.pl/log-003_008_011_7CTI85.html

 

 

Błędy po logach:

00575

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...