Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli w moim przypadku kierownica i ciśnienie będzie ok, to raczej sprzedaje ten sprzęt i kupie sobie klekota 1.9... :wallbash:

Opublikowano

panowie to nie jest jakies ciśnienie na zaworach (mechanik zaśmiał sie z waszego określenia) :polew:

to jest ciśnienie sprężnia w cylinrach .... :hi:

silnik który spala wiecej oleju prawdopodobnie ma wyższe ciśneinie na cylindrach ...

Stan normalny 10.0 - 13.0 bar

Luz zaworowy nie może mieć miejsca ponieważ jest to ukł. hydrauliczny...

Spalaniem oleju w tej wer. silnik kazał mi sie nie przejmować ...

Opublikowano

no dobrze, ale dolewanie 0,5 litra na 1000 Km nie ukrywajmy jest kosztowne, jeśli robimy rocznie 30 tyś

Opublikowano

a próbowałeś przejść na 10w40 .... możliwe że będzie mniej zżerał ....

po za tym nie wierze że wlejesz 15L na 30tys.

po za tym trzeba to wliczyć w ceny eksploatacji ...

Opublikowano

Wiedziałem, że tak będzie - jak tylko napisałem, że pozbyłem się problemu to problem powrócił. Ale już mnie to nie ciśnieniuje jak wcześniej. Zauważyłem jednak kilka interesujących rzeczy i jestem ciekaw czy u innych jest podobnie, otóż:

1. Zimą branie oleju ustało (robiłem naprawę w grudniu, więc się zbiegło z sezonem) - prawdopodobnie z powodu niskich temperatur, zero dolewek,

2. Wiosną/latem problem oleju powrócił - zwiększone temperatury, szybkie uzyskiwanie roboczej temperatury silnika i pobieranie oleju,

3. Po 20-30 min od przyjazdu i wywalenia kontroli sprawdzałem poziom oleju - 1/4 bagnetu, w dzień następny 3/4 bagnetu, dwa dni po kontrolce - FULL (oryginalnie było nieco ponad FULL teraz jest FULL) i tak wygląda zawsze. Ten olej tam siedzi, tylko wolno spływa!!! Dolewanie w tym przypadku narobi więcej złego niż dobrego!

Wniosek z tego taki (jak wskazywał słusznie aramir), że oprócz de facto niewielkiego pobierania główny problem jest z powolnym spływem oleju...

PS. Czy Wam też zimną nic nie brało i znowu zaczęło latem? To dziwne, ale tak jest!

Na pewno nie zostanę więcej przy MOBIL 1 ESP 5W-30. Może jakiś rzadszy?

Opublikowano

no pewnie ze tak! - ja, aramir i jeszcze ktos tez to zauwazyli - olej wolno splywa - to jest kolejny ewenement tego silnika. Sprowadza sie to wszystko do tego, ze trzba w odpowiednim momencie sprawdzac poziom - zgodnie z instrukcją 15min po zgaszeniu rozgrzanego silnika, rano ten poziom bedzie juz inny.

W tym wątku byl juz poruszany ten temat.

http://www.a4-klub.pl/smf/b6_alt_zapalajaca_sie_kontrolka_poziomu_oleju-t72049.165.html

Opublikowano

To branie latem, nie branie zimą, powolne spływanie... Uważam, że to jest słuszny trop i powinniśmy się tego trzymać.

Niedługo mam zmianę oleju i ciągle główkuję co by tu wlać innego...

Opublikowano

na początku mialem Shella 5w30, potem Castrola TXT 5w40, potem Castrol Edge 0W40, a teraz mam Motul 5w40. Wydaje mi sie ze na Motulu kultura pracy jest troche wyzsza i co wiecej olej dluzej niz te 3 pozostale trzyma kolor - tzn. nie robi sie czarny,przepalony.

Opublikowano

Hmmmm.... Również myślałem o Motulu. Słyszałem o nim dużo dobrego. Pozostaje dobrać tylko odpowiedni rodzaj. Aramir, gregorypeck - nadal wyskakuje Wam ta kontrolka? A jak było zimą?

Opublikowano

u mnie po wymianie odmy rok temu juz sie wiecej nie zaswiecila, zima tez nie zauwazylem nic niepokojącego (oprocz stukow z wariatora).

A co do oleju to Motul 8100 C3 5W40.

Pozdr.[br]Dopisany: 15 Maj 2010, 12:55_________________________________________________a no i uszczelnilem jeszcze zawor - czwórnik - na odmie, dodatkową obejmą - to tez duzo pomoglo.

Opublikowano

Pamiętam, że również była mowa o tym czwórniku... No i elegancko, myślę że to wystarczy. Dzięki za radę :>

Opublikowano

Witam, u mnie ten sam problem - ... z tym że było mało oleju - pomimo że na bagnecie było go widać w zakresie nominalnym (widocznie błednie odczytywany) .. więc stwierdzono uszkodzenie czujnika - przypadek wskazał (w czasie naprawy trzeba było spuścić olej) że oleju faktycznie było za mało. Nauczka aby być pewnym pomiaru i nie przyjmować że czujnik źle wskazuje i zapomnieć o problemie bo faktycznie w końcu może zjeść ten olej .. Wymiana oleju na wskazany przez producenta - wszystko ok (poziom oleju także) jednak po 2500 km wskoczył znowu błąd poziomu oleju ... zaczynam poszukiwania - dam znać :) Odmę też miałem połamaną - wymieniłem przy zmianie oleju.[br]Dopisany: 15 Maj 2010, 14:45_________________________________________________Ot i połamana kierownica powietrza ... :/ jak jej szukać - nazewnictwo w necie ?

Opublikowano

:hi: Witamy kolejnego szczęśliwego posiadacza ALT z tym samym problemem. Radzę przeczytać uważnie cały wątek. Wałkujemy ten temat okrągły rok :strzal:

Jeśli kolega powie coś więcej o aucie, to może wpadniemy na jakieś nowy trop... Nazwa katalogowa kierownicy powietrza to "NAPĘD", a jej numer seryjny to 06B133619C. Koszt naprawy: 560 PLN (nowa część) + 150/200 PLN robocizny w ASO.

Tutaj więcej o kierownicy powietrza i zdjęcia: http://www.a4-klub.pl/smf/b6_alt_zapalajaca_sie_kontrolka_poziomu_oleju-t72049.150.html

Opublikowano

Dziękuję - właśnie skleiłem, obciąłem półokrąg z tworzywa i dolutowałem - trzyma jak diabeł sołtysa - przetestowałem - ale jeździ teraz !! przy mocnym depnięciu ... no to jest właściwa moc dla 2.0. Muszę zauważyć że w kolektorze dolotowym widać olej - czyli potwierdzałoby to fakt zasysania oleju ... aktualnie wyresetowałem kompa - olej ilość pod maxa, odpowietrzenia komory korbowej - odma nowa (stara sparciała) - zobaczymy co z tym czujnikiem poziomu oleju. Dam znać. [br]Dopisany: 15 Maj 2010, 20:02_________________________________________________aha - wyjęcie to 2 śruby torx - jedna złączka i przewód podciśnieniowy ... 2 minuty. Przepustnicę powietrza dodatkowego względnie można sprawdzić poruszając elementem który pozostaje po wyjęciu kierownicy - czuć lekki opór i słychać jak obrac się przystawiając ucho do kolektora. Warto sprawdzić ...

Opublikowano

tigy - zaloz jeszcze tą opaske o ile jej nie masz, tak ja fotce ponizej (nie patrzcie na zolta strzalke tylko na metalową obejme na czworniku)

e59dc0ec4ec3cb94m.jpg

sorry ze sie z tym powtarzam, ale u mnie brak tej opaski byl powodem bledu 17545 (System Too Rich). Po jej zalozeniu auto wyraznie przyspieszylo.

Dziwne ze w audi taki bubel jest :confused4:

Opublikowano

Mówisz o opasce metalowej ? - pomimo że mam nową odmę ? w sumie to mnie nic nie zaskoczy :P heh dziękuję za pomoc, ten temat dużo mi pomógł - nawet przyjemnie się czytało. Swoja drogą po kupnie musiałem wymienić to co z przodu silnika ... alternator, łożyska - napinacz paska, ... heheh bo stał w komisie. Lepiej aby jeździł niż stał. [br]Dopisany: 15 Maj 2010, 20:47_________________________________________________Faktycznie, poleciałem do garażu - w tym miejscu jest widoczne zroszenie mgłą olejową i lekko wsadzone jest jedno w drugie ... i to trzeba skręcić ... w poniedziałek spróbuję :)[br]Dopisany: 15 Maj 2010, 21:11_________________________________________________Widzicie może gdzieś w necie ofertę kierownicy powietrza ? ... nie mogę nic znaleźć ... :wallbash:

Opublikowano

Gregorypeck, masz numer seryjny tej opaski? Czy to ma jakąś specjalistyczną nazwę i czy kupię ją w normalnym sklepie z częściami?

Tigy, czy przed wymianą napinacza rozrządu, przy odpalaniu zimnego silnika również słyszałeś przez 2-3 sekundy klekotanie? Jak to przedstawia się po wymianie i ile w ogóle Twoje autko ma przebiegu?

Opublikowano

hehe - w LeroyMerlin za komplet opasek dalem chyba 6zł :)

To nie jest jakas oryginalna opaska - fabrycznie tego nie ma.

Ale moje auto przyjechalo z komisu z niemiec wlasnie z tym zaciskiem. Po roku od zakupu wymienilem odme i ten czwórnik w ASO i wtedy ją zdjeli. Jezdzilem przez tydz. i bylo OK a potem auto stopniowo zaczelo tracic moc. VAG wykazal blad 17545, zaczalem szukac problemu i wtedy zobaczylem ze tam gdzie byla opaska jest mokro od oleju. Wiec zalozylem ją spowrotem i jak ręką odjął ;)

Opublikowano

Aha, rzeczywiście - zwykła metalowa opaska :decayed: Patrzyłem na zdjęciu i myślałem, że to specjalna opaska na czwórnik - gumowa, z odpowiednimi wyjściami i w ogóle... A tu proszę - Leroy Merlin i po sprawie - żeby wszystko było takie proste... Dzięki za uszczegółowienie :>

Opublikowano

Mój mam 200 k i czas na wymianę rozrządu - przed i po po uruchomieniu słychać przez 2 sekundy inną pracę silnika - gdy zimny jest odpalany, lekki klekot .. hmmm, nie nazwałbym tego klekotem - po prostu słychać jego pracę i zaraz później cichnie - a wymieniłem całość serwisową przy rozrządzie i napinacz hydrauliczny, także sprawdziłem (warsztat) drugi łańcuch rozrządu - i wszystko było ok. Co podoba mi się w nim że na zbiorniku (tankuję 58 litrów mniej więcej) w mieście przy normalnej jeździe robię ok 700 km a gdy trafia się trasa wydłuża się zasięg do 800 i więcej - to miłe :)[br]Dopisany: 16 Maj 2010, 08:02_________________________________________________Aha, co ważne - serwisowany i udokumentowany cały przebieg.[br]Dopisany: 16 Maj 2010, 08:08_________________________________________________aktualizacja :)

może przypadek - jutro sprawdzę, po naprawie kierownicy powietrza oraz obejmie na trójniku ... rano przestał hałasować ... dziwne :slina:a chciałem się przysłuchać jako dźwięk daje silnik zimny i go nie było .. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...