Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


gregorypeck

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

mam ten sam problem co wszyscy... walcze z nim juz okolo roku czasu i dawno juz zmienilem odme a takze uszczedlnilem ja. kierownica powietrza w moim ALT zostala wymieniona jakis czas temu w serwisie co mam udokumentowane w historii tego autka.

po przeczytaniu calego tematu postaram sie skontrolowac poziom oleju 15 min po zgaszeniu silnika (oczywiscie rozgrzanego) i moze wtedy wyciagne jakies wnioski.

jak zauwazylem to niektorzy z was pisza o spalaniu tego samochodu tzn ilosci paliwa na 100 km. moj ALT NA 68 LITRACH ROBI ok 1050 km (6,47 l/ 100km) w trasie i ok 750 km w miescie wiec mysle ze jest oki. taki wynik osiagnalem po wyczyszczeniu przepustnicy (latwizna, samemu mozna to zrobic) ale nalezy pamietac ze po jej demontazu nalezy rowniez zrobic jej adaptacje za pomoca VAG-Com

PS. taka informacja dla posiadaczy tego autka ze skrzynia Multitronic: jesli wasz przebieg wynosi ponad 100k km radzilbym sie zainteresowac sprawdzeniem ECU w skrzyni biegow

wymienialem jakis czas temu ta czesc i jest strasznie droga ( ok 6300 zl) i niestety nie ma zamiennikow tylko serwis Audi, czas oczekiwania na konkretna czesc to okolo 2 tygodnie

pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jaki sposób czyściłeś przepustnicę i dlaczego - co było przyczyną ?

Odnośnie przepustnicy, przyczyna najczęstszą to falowanie obrotów, czyszczenie rozebranie i przemycie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jaki sposób czyściłeś przepustnicę i dlaczego - co było przyczyną ?

Odnośnie przepustnicy, przyczyna najczęstszą to falowanie obrotów, czyszczenie rozebranie i przemycie...

dokladnie tak jak kolega napisal to falowanie obrotow, ale takze niewlasciwa mieszanka powietrza i paliwa czego efektem jest najczesciej spadek mocy oraz zwiekszenie spalania paliwa.

proponuje czyscic przepustnice na zimnym silniku gdyz w czasie demontazu nalezy odlaczyc dwa przewody od chlodzenia i mozna sie popazyc. w czasie czyszczenia ubedzie takze troszke plynu chlodniczego wiec proponuje sie w niego zaopatrzyc.

aha i jedna bardzo wazna rzecz: jak sie rozbierze przepustnice to pod zadnym pozorem niewolno rozbierac modulu sterujacego gdyz jest to czesc niewymienna i przychodzi razem z przepustnica, ktora jest bardzo droga (tu w anglii kosztuje okolo 650 funtow = ok 3050 zl) i niestety ale takze zamiennikow nie ma.

a czyscilem ja bo mi znajomy mechanik doradzil aby ja ze spalonego oleju przeczyscic, ktory sie osadza na sciankach w przepustnicy.

jak go zapytalem po co to uslyszalem: zobaczysz efekty po robocie. no i faktycznie je zobaczylem. autko troszke mniej pali i lepiej chodzi.

pzdrowienia for ALL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przydała by się jakaś instrukcja z fotkami , czyszczenia tej przepustnicy ... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przydała by się jakaś instrukcja z fotkami , czyszczenia tej przepustnicy ... :naughty:

Tu masz na przykladzie ADR'a, ale u nas jest podobnie

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adr_czyszczenie_przepustnicy-t99979.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nio cóż widziałem ten temat wcześniej, ale uznałem że przydał by się konkrety opis pod ALT ...

swoją drogą nie wydaje mi się, że przyczyną może być wadliwa przepustnica(choć czyszczenie zawsze się przyda) ...

u mnie np. za falowanie obrotów odpowiedzialna była cewka ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to możliwe ze będę musiał jeszcze zajrzeć do przepustnicy ...

ale obecnie po wymianie cewek auto działa prawidłowo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem wszystko jak opisałem - nie spalił oleju ... było ok .. trzymał poziom itd .. do czasu ... wracałem (przed wyjazdem sprawdzałem 15 min ppo zgaszeniu silnika poziom - trzymał ok 1,5 mm nad max) i na trasie chciałem zobaczyć co tam fabryka dała ... jakiś czas jechałem ok 200 km/h ... po powrocie z trasy zapaliło nim oleju ... po sprawdzeniu ok 1,5 min ponad minimum ... sam już nie wiem - może coś w kolektorze ssącym ... ktoś rozbierał - sprawdzał co tam może ulec zepsuciu że ciągnie olej ? .... denerwuje mnie to już istotnie ... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mowiac, ja mierze poziom oleju ok.1h po zakonczeniu jazdy (to czas potrzebny, zeby olej sciekl do miski, a pomiar bym miarodajny).

Po drugie, czy sprawdzales silnik pod katem wyciekow zewnetrznych oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... ciekawe. ja sprawdzam poziom oleju 15-20 min po zakonczonej jezdzie i jest oki. :) kontrolka jeszcze mi sie nie zapalila a ubytek jak do tej pory zanotowany to jest ok 1,5 mm ponizej kreski max. zeby bylo ciekawiej pierwszy pomiar robilem w ostatnia niedzele a drugi wczoraj wieczorem. w tygodniu zrobilem lacznie okolo 1000 km. ubytku oleju nie uzupelnilem bo chce zprawdzic kiedy sie ta kontrolka znowu zapali i jaki bedzie ubytek (obstawiam ze przejade okolo 3000 km i ubytek lacznie bedzie ze 400 ml)

pojezdzimy i zobaczymy

PS: ja tez radze sprawdzic wycieki zewnetrzne oleju.

pozdrawiam @LL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w tej sprawie juz sie wypowiadalem ale widze ze sa nowe osoby z ALT na forum.

Mialem rowniez problem z zapalajaca sie kontrolka pomimo iz stan oliwy byl ok. Zmiana oliwy na mobil 0w40 w grudniu przyniosl oczekiwany efekt :good:

Co w moim przypadku potwierdza teze iz cos nie tak bylo z obiegiem oleju, czyt. zbyt wolno splywal w dolne czesci silnika, np miski, gdzie mierzony jest stan i znajduje sie chyba czujnik poziomu..(?)

Natomiast jesli chodzi o apetyt to rowniez moge potwierdzic iz w sezonie zimowym bardzo malo dolewalem (ok 0,2l na 2 baki wachy), teraz znow zanotowalem wieksze branie oleju...

Jeszcze tylko wspomne, ze nie zmienialem owej kierownicy, ani gruszki, jedynie ten czwornik dobrze uszczelnilem oraz zauwazylem 2 przewody gumowe pekniete ktore (zaznaczylem na czerwono) znajduja sie :

komora.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

sry za uzycie foto kolegi, ale mam nadzieje iz sie nie pogniewa:)

Prosze tam dobrze zajrzec, tam znajduja sie 3 czy 4 przewody gumowe i tez (o dziwo :audi: ) material jest badziew :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo! mój silnik :cool1:

Z tymi przewodami to mi tez w ASO powiedzieli zeby wymienic bo juz twarde i mogą nie trzymac.

Mysle ze u wiekszosci z nas problemy z kontrolką oleju i wariatorem są powodowane wlasnie przez nieszczelnosci na odmie, zaworze-czwórniku, czy przewodach ktore zaznaczyles. W kazdym razie walke z problemem najlepiej zaczac od uszczelnienia tych elementow.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ostatnio u siebie (1.6 ALZ 2003) zauważyłem, iż kontrolka od niskiego poziomu oleju się zapala regularnie co ok. 100-150 km ciągłej jazdy. Po sprawdzeniu poziomu oleju wszystko OK.

Sprawdziłem jak pisaliście odmę i strzał w "10" odma zapocona olejem - odcinek od trójnika do bloku silnika.

Moje pytanie o numer części i jak się łatwo do tego dostać. Wystarczy odsunąć alternator? Jak jest ta rura mocowana do bloku silnika??

Pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem wszystko jak opisałem - nie spalił oleju ... było ok .. trzymał poziom itd .. do czasu ... wracałem (przed wyjazdem sprawdzałem 15 min ppo zgaszeniu silnika poziom - trzymał ok 1,5 mm nad max) i na trasie chciałem zobaczyć co tam fabryka dała ... jakiś czas jechałem ok 200 km/h ... po powrocie z trasy zapaliło nim oleju ... po sprawdzeniu ok 1,5 min ponad minimum ... sam już nie wiem - może coś w kolektorze ssącym ... ktoś rozbierał - sprawdzał co tam może ulec zepsuciu że ciągnie olej ? .... denerwuje mnie to już istotnie ... :/

Panowie zacznijcie pisać konkrety !!!!!!!!!

Kolega tigy przejechał trochę na wyższych obrotach i nagle auto zjadło mu z 700ml oleju ...

a wy ciągle o tej odmie , lub jakości oleju ....

uważam że przyczyna nie leży po stronie ani wariatora , ani kierownicy(jeśli sterownie działa właściwie) ...

auto żre oleju jak świnia, a tu nikt nie podaje konkretnej przyczyny ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze to po przeczytaniu calego tematu mozna wyciagnac wnioski co nalezy zrobic...

ja juz pozbylem sie problemu z ta kontrolka w taki sposob:

sparawdzilem i usczelnilem odme oraz wszystkie wezyki podcisnienia etc,

rozgrzalem silnik do 90 stopni i 15-20 min po zgaszeniu sprawdzilem olej bylo min wiec dolalem na maxa.

efekt: po przejechaniu ok 1000 km kontrolka sie nie zapalila a poziom oleju jest jakies 1,5 mm ponizej max (oczywiscie 15 min po zgaszeniu silnika) wiec ja juz tego problemu nie posiadam.

wolno nie jezdze wiec wysokie obroty goszcza u mnie prawie caly czas a na dokladke moje audi ma skrzynie Multitronic.

a propo ja jezdze na oleju 15-W40

problemow nie zanotowano od jakiegos czasu

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doktor82@ 15W - 40 czy to jakas literowka?

Aramir nie dziwie sie, ze cisnienie skacze u Ciebie, bo mnie tez qrwica brala kiedy kontrolka sie zapalala co 100mil... Jednak jak widac, co silnik to inna szczepionka i watpie w znaleznienie zlotego srodka:(

Odmy, kierownice, czworniki i reszta pier**l, to wszystko ma mniejszy lub wiekszy wplyw na znikanie oliwy, ale skoro Ty juz to "zalatwiles" to chyba pozostaje Ci zabawa w chirurga - rozbebeszyc dziada!

O ile sie nie myle ktos z forumowiczow juz tu pisal, ze rozbieral silnik (mial jakis syf uszczelniajacy w silniku) moze pamieta jak wygladaly kanaliki olejowe...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...