Cycu19911 Opublikowano 13 Lutego 2020 Opublikowano 13 Lutego 2020 Siemka, w zeszłym tyg zagazowalrm moją BFB i średnie spalanie wychodzi mi w granicach 16l ? byłem u gazownika stwierdził że to jest niemożliwe bo wszystkie odczyty są prawidłowe, korekty minimalne więc mieszanka ok i stwierdził że może koła przełamują (205/55), fakt że nie są w prawidłowym rozmiarze ale na odcinku 30km nie było żadnego marginesu błędu w porównaniu z innym autem...macie jakieś pomysły odnośnie tak wysokiego spalania? Dodam że PB przy mojej nodze w granicy 9-10l...
Lomax211 Opublikowano 13 Lutego 2020 Opublikowano 13 Lutego 2020 Mi wyszło koło 10-12L gazu Aż dziwne, że ci 16 spala. Na pewno wyjeździłeś wszystko i zatankowałeś do pełna? Np. u mnie jak już końcówka gazu i dobrze depnę to przełącza na PB ale przy delikatnej jeździe to jeszcze z 100KM na rezerwie przejadę.
Cycu19911 Opublikowano 14 Lutego 2020 Autor Opublikowano 14 Lutego 2020 Nie wyjeździłem wszystkiego ale zatankowałem do pełna, zrobiłem 200 i dotankowałem 32l ? później zrobiłem 100 i weszło 16,5l...kurde prawie 3k poszło w gaz a mi się dalej bardziej opłaca jeździć na PB ??♂️
malukry122 Opublikowano 14 Lutego 2020 Opublikowano 14 Lutego 2020 Mi kiedyś gaz leciał przez słabo skręconą opaskę przy filtrze fazy lotnej i wychodziło spalanie większe o 2 litry na 100km. Sprawdź czy nie masz wycieków
Cycu19911 Opublikowano 14 Lutego 2020 Autor Opublikowano 14 Lutego 2020 Kurde nie strasz bo dzisiaj nie dam rady podjechać do gazownika a czeka mnie trasa na weekend ? jest jakaś opcja sprawdzić czy jest wyciek bez tego urządzenia? I oprócz zapalniczki ?
pila24 Opublikowano 14 Lutego 2020 Opublikowano 14 Lutego 2020 Gasisz auto i pod maskę lecisz nadsłuchiwać czy słychać syczenie oraz czy czuć lpg,aby dokładniej sprawdzić gdzie może być wyciek weź spryskiwacz po płynie do okien,wlej wodę do niego i jakieś mydło w płynie i mocno wstrząśnij tą mieszankę by się spieniło. Teraz możesz psikać po opaskach wszystkich i tam gdzie zacznie się pienić tam jest wyciek.
Cycu19911 Opublikowano 14 Lutego 2020 Autor Opublikowano 14 Lutego 2020 Ale to na odpalonym silniku sprawdzac czy na zgaszonym też będzie wyciek?
pila24 Opublikowano 14 Lutego 2020 Opublikowano 14 Lutego 2020 3 minuty temu, Cycu19911 napisał: Ale to na odpalonym silniku sprawdzac czy na zgaszonym też będzie wyciek? Pierw by usłyszeć cichy syk to zgaś motor i szybko pod maskę póki jest ciśnienie w instalacji lpg. Jak nie usłyszysz i nie poczujesz gazu to wycieku raczej nie znajdziesz bo go nie ma.
malukry122 Opublikowano 14 Lutego 2020 Opublikowano 14 Lutego 2020 U mnie to wyszło jak naginałem wąż przy filtrze i wtedy syczało. Normalnie bez naginania tego nie słyszałem. Wystarczy odpalić auto i jak przerzuci na lpg po chwili zgasić i wtedy ciśnienie jest w układzie lpg i można nasłuchiwać...
Lemaa Opublikowano 16 Lutego 2020 Opublikowano 16 Lutego 2020 Jestem na świeżo z tematem wycieku gazu. Dla zainteresowanych link do tematu poniżej. Uwierz mi, że wyciek jest słychać oraz czuć. To drugie zapewne wychwycisz jako pierwsze. Plusem dla Ciebie również jest fakt, że mamy teraz zimę i przy niższych temperaturach gaz zamienia się w "białego grzyba", który osadza się na instalacji. Poniżej zamieszczam link do filmiku, przedstawiający wyciek gazu, z którym na szczęście już się uporałem.
Cycu19911 Opublikowano 17 Lutego 2020 Autor Opublikowano 17 Lutego 2020 Nic nie słychać, nic nie widać....na weekend zrobiłem mała trasę 400km praktycznie autostradowo i wyszło mi 12/100 przy czym FIS pokazał 8,2...wydaje mi się że takie powinno mi wychodzić w mieszanym...dziś jadę po raz kolejny do gazownika niech to sprawdza...ręce opadają ?♂️
pila24 Opublikowano 17 Lutego 2020 Opublikowano 17 Lutego 2020 2 godziny temu, Cycu19911 napisał: Nic nie słychać, nic nie widać....na weekend zrobiłem mała trasę 400km praktycznie autostradowo i wyszło mi 12/100 przy czym FIS pokazał 8,2...wydaje mi się że takie powinno mi wychodzić w mieszanym...dziś jadę po raz kolejny do gazownika niech to sprawdza...ręce opadają ?♂️ A regulowali lpg podczas jazdy auta? Powinno to się zrobić na korekty STFT. Sprawdź jakie masz korekty w blokach pomiarowych silnika kanał 32
Cycu19911 Opublikowano 17 Lutego 2020 Autor Opublikowano 17 Lutego 2020 Byłem w zeszłym tyg, podpial swojego kompa, przejechaliśmy kilka km to pokazywał mi że korekty są na -0.78 i mówił że to jest bardzo dobrze bo jest tolerancja 20% w górę i w dół, nie wiem nie znam się na LPG no ale coś musi być nie tak skoro benzyny pali normalnie...
przem8 Opublikowano 17 Lutego 2020 Opublikowano 17 Lutego 2020 Tolerancja to jest +/-10% , a niektórzy tolerują tylko do 5%.
pila24 Opublikowano 17 Lutego 2020 Opublikowano 17 Lutego 2020 49 minut temu, Cycu19911 napisał: Byłem w zeszłym tyg, podpial swojego kompa, przejechaliśmy kilka km to pokazywał mi że korekty są na -0.78 i mówił że to jest bardzo dobrze bo jest tolerancja 20% w górę i w dół, nie wiem nie znam się na LPG no ale coś musi być nie tak skoro benzyny pali normalnie... To co on powiedział to ogólna korekta długoterminowa,a chodzi mi o korekty krótkoterminowe które zmieniają się cały czas,mają się znosić w kierunku zera pod każdym obciążeniem. Długoterminowa korekta nie pokazuje jak dokładnie zachowują się krótkie pod różnymi obciążeniami,przy niskich może zalewewać a przy wysokich brakować paliwa-mimo to korekta długoterminowa wyjdzie w okolicach zera a instalacja ustawiona jest źle.
Cycu19911 Opublikowano 17 Lutego 2020 Autor Opublikowano 17 Lutego 2020 Ale tolerancja od czego? Jakie są prawidłowe wartości?
ulisses Opublikowano 17 Lutego 2020 Opublikowano 17 Lutego 2020 Sprawdź realne spalanie benzyny, nie z kompa.
Cycu19911 Opublikowano 17 Lutego 2020 Autor Opublikowano 17 Lutego 2020 21 minut temu, ulisses napisał: Sprawdź realne spalanie benzyny, nie z kompa. Realnie mi paliła 9-9.5
ulisses Opublikowano 17 Lutego 2020 Opublikowano 17 Lutego 2020 To musisz mieć gdzieś wyciek, nie ma realnej możliwości aby przy aucie wyposażonym w sondę szerokopasmową spalanie gazu było 60% większe niż benzyny. Chyba, że zbieg okoliczności i zaczęły Ci hamulce trzymać czy montażysta spieprzył coś i masz nieszczelność w dolocie, ale skoro korekty 0,78 to raczej problemy z osprzętem i silnikiem odpadają. Pokaż zdjęcia z montażu (szczególnie ułożenie wtrysków i nawierty w kolektorze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się