Jump to content
3 3
Cycu19911

Duże spalanie LPG??

Recommended Posts

Siemka, w zeszłym tyg zagazowalrm moją BFB i średnie spalanie wychodzi mi w granicach 16l 😱 byłem u gazownika stwierdził że to jest niemożliwe bo wszystkie odczyty są prawidłowe, korekty minimalne więc mieszanka ok i stwierdził że może koła przełamują (205/55), fakt że nie są w prawidłowym rozmiarze ale na odcinku 30km nie było żadnego marginesu błędu w porównaniu z innym autem...macie jakieś pomysły odnośnie tak wysokiego spalania? Dodam że PB przy mojej nodze w granicy 9-10l...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi wyszło koło 10-12L gazu :D Aż dziwne, że ci 16 spala.  Na pewno wyjeździłeś wszystko i zatankowałeś do pełna? Np. u mnie jak już końcówka gazu i dobrze depnę to przełącza na PB ale przy delikatnej jeździe to jeszcze z 100KM na rezerwie przejadę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wyjeździłem wszystkiego ale zatankowałem do pełna, zrobiłem 200 i dotankowałem 32l 😱 później zrobiłem 100 i weszło 16,5l...kurde prawie 3k poszło w gaz a mi się dalej bardziej opłaca jeździć na PB 😅🤷‍♂️

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi kiedyś gaz leciał przez słabo skręconą opaskę przy filtrze fazy lotnej i wychodziło spalanie większe o 2 litry na 100km. Sprawdź czy nie masz wycieków

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde nie strasz bo dzisiaj nie dam rady podjechać do gazownika a czeka mnie trasa na weekend 😱 jest jakaś opcja sprawdzić czy jest wyciek bez tego urządzenia? I oprócz zapalniczki 😅

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasisz auto i pod maskę lecisz nadsłuchiwać czy słychać syczenie oraz czy czuć lpg,aby dokładniej sprawdzić gdzie może być wyciek weź spryskiwacz po płynie do okien,wlej wodę do niego i jakieś mydło w płynie i mocno wstrząśnij tą mieszankę by się spieniło. Teraz możesz psikać po opaskach wszystkich i tam gdzie zacznie się pienić tam jest wyciek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to na odpalonym silniku sprawdzac czy na zgaszonym też będzie wyciek?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Cycu19911 napisał:

Ale to na odpalonym silniku sprawdzac czy na zgaszonym też będzie wyciek?

Pierw by usłyszeć cichy syk to zgaś motor i szybko pod maskę póki jest ciśnienie w instalacji lpg. Jak nie usłyszysz i nie poczujesz gazu to wycieku raczej nie znajdziesz bo go nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie to wyszło jak naginałem wąż przy filtrze i wtedy syczało. Normalnie bez naginania tego nie słyszałem. Wystarczy odpalić auto i jak przerzuci na lpg po chwili zgasić i wtedy ciśnienie jest w układzie lpg i można nasłuchiwać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem na świeżo z tematem wycieku gazu. Dla zainteresowanych link do tematu poniżej. Uwierz mi, że wyciek jest słychać oraz czuć. To drugie zapewne wychwycisz jako pierwsze. Plusem dla Ciebie również jest fakt, że mamy teraz zimę i przy niższych temperaturach gaz zamienia się w "białego grzyba", który osadza się na instalacji. Poniżej zamieszczam link do filmiku, przedstawiający wyciek gazu, z którym na szczęście już się uporałem. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie słychać, nic nie widać....na weekend zrobiłem mała trasę 400km praktycznie autostradowo i wyszło mi 12/100 przy czym FIS pokazał 8,2...wydaje mi się że takie powinno mi wychodzić w mieszanym...dziś jadę po raz kolejny do gazownika niech to sprawdza...ręce opadają 🤦‍♂️

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Cycu19911 napisał:

Nic nie słychać, nic nie widać....na weekend zrobiłem mała trasę 400km praktycznie autostradowo i wyszło mi 12/100 przy czym FIS pokazał 8,2...wydaje mi się że takie powinno mi wychodzić w mieszanym...dziś jadę po raz kolejny do gazownika niech to sprawdza...ręce opadają 🤦‍♂️

A regulowali lpg podczas jazdy auta? Powinno to się zrobić na korekty STFT.

Sprawdź jakie masz korekty  w blokach pomiarowych silnika kanał 32

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem w zeszłym tyg, podpial swojego kompa,  przejechaliśmy kilka km to pokazywał mi że korekty są na  -0.78 i mówił że to jest bardzo dobrze bo jest tolerancja 20% w górę i w dół, nie wiem nie znam się na LPG no ale coś musi być nie tak skoro benzyny pali normalnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tolerancja to jest +/-10% , a niektórzy tolerują tylko do 5%. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minut temu, Cycu19911 napisał:

Byłem w zeszłym tyg, podpial swojego kompa,  przejechaliśmy kilka km to pokazywał mi że korekty są na  -0.78 i mówił że to jest bardzo dobrze bo jest tolerancja 20% w górę i w dół, nie wiem nie znam się na LPG no ale coś musi być nie tak skoro benzyny pali normalnie...

To co on powiedział to ogólna korekta długoterminowa,a chodzi mi o korekty krótkoterminowe które zmieniają się cały czas,mają się znosić w kierunku zera pod każdym obciążeniem. Długoterminowa korekta nie pokazuje jak dokładnie zachowują się krótkie pod różnymi obciążeniami,przy niskich może zalewewać a przy wysokich brakować paliwa-mimo to korekta długoterminowa wyjdzie w okolicach zera a instalacja ustawiona jest źle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale tolerancja od czego? Jakie są prawidłowe wartości?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź realne spalanie benzyny, nie z kompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, ulisses napisał:

Sprawdź realne spalanie benzyny, nie z kompa.

Realnie mi paliła 9-9.5

Share this post


Link to post
Share on other sites

To musisz mieć gdzieś wyciek, nie ma realnej możliwości aby przy aucie wyposażonym w sondę szerokopasmową spalanie gazu było 60% większe niż benzyny. Chyba, że zbieg okoliczności i zaczęły Ci hamulce trzymać czy montażysta spieprzył coś i masz nieszczelność w dolocie, ale skoro korekty 0,78 to raczej problemy z osprzętem i silnikiem odpadają. Pokaż zdjęcia z montażu (szczególnie ułożenie wtrysków i nawierty w kolektorze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może wyciek gdzieś przy butli? Ja osobiście bym podjechał na stacje diagnostyczną oni mają czujnik gazu i sprawdził od butli po silnik. ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem ale dziś ale zamknięte 😩 jutro podjadę 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słabo to wygląda, różnice w długości wężyków wtrysk-kolektor bardzo duże. Jak wystrojone tak jak zamontowane to współczuję, chociaż i tak aż takiego wpływu na spalanie to nie powinno mieć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem u gazownika, wycieku nie ma, korekty długoterminowe wachaja się od 1 do -1, krótkoterminowe we wszystkich zakresach obrotów tak samo 😳 stwierdził że niemożliwe żeby tyle paliła...umówiłem się z nim na sobotę że  wsiądzie że mna zrobimy 100km i sam zobaczy że nie jestem jakiś nienormalny...jeszcze dla potwierdzenia byłem teraz zatankować, zrobiłem 130km na prawdę na spokojnie bez szaleństw...weszło 19l 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla porównania FIS pokazał 8.6...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba z wielozawór puszcza i otworem wentylacyjnym ucieka,wówczas w czasie jazdy nie poczujesz zapachu gazu. Spalanie masz z kosmosu,przy spokojnej jeździe powinno połowę tego spalać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
3 3

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...