paypal Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 Od jakis 2-3 miesiecy zauważyłem iz podczas rannego rozruchu auto kopci na niebiesko. Z samym rozruchem problemu nie ma, wiadomo jak ponizej zera to sie zastanowi chwilke a jak powyzej to normalnie od kopa. Dymek leci jakies 5-8 sekund i przestaje. Nastepnie podczas całego dnia nie ma zupełnie nic, auto normalnie chodzi, przyspiesza, pali. Miesiac temu sprawdzalm olej to na 14 tys km na bagnecie ubyło 0,5cm wiec wszystko w normie. Wiem ze kolor niebieski to nic dobrego dlatego sie troche boje. Mam vag - niestety nie mam za bardzo z kim wykonac logów. Nie znam tez sie na mechanice wiec nie sprawdze za bardzo jakos luzów itd. Co to moze byc ?? Turbo ? Pierscienie ? Cos innego ?
letallec Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 Ciężko coś wyrokować bez logów. Kiedy zmieniałeś filtr powietrza? A moze po prostu ten typ tak ma :gwizdanie:
grzes1150 Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 Jeśli nie masz katalizatora to na 100% normalka. Ja u siebie jak wywaliłem kata to właśnie zaczeło przydymiać na szaro-niebiesko tuż po rannym odpaleniu przez chwile. A może masz zaślepiony EGR i wtedy też będzie więcej dymku po odpaleniu na zimnym motorku
Aydaho Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 ja też tak mam i nic się złego nie dzieje. Trochę oleju z zasyfionego EGR idzie w wydech i przy porannym rozruchu nazimno przepala się. Śmigaj i się nie martw - jak zacznie dymić w czasie jazdy to będzie problem ale do tego czasu zmieni jeszcze dwa razy właściciela
paypal Opublikowano 24 Marca 2009 Autor Opublikowano 24 Marca 2009 A wiec tak - olej Motul i filtry oleju, powietrza i paliwa wymieniam co 12-14 tys km bez wyjatków. Katalizator mam fabryczny, w aucie nic nie było od nowosci modyfikowane. Kurcze z tymi logami to porazka, moze żone zapędze do pomocy ?? EGR chyba normalny, zawsze jak zmieniam olej to minimalnie zasyfiony jest tj spocony olejem. Niestety turbiny nigdy nie sprawdałem az wstyd sie przyznac ale nie wiem gdzie ona jest, pewnie gdzies za dolotem od filtra powietrza. Boje sie ze to moze byc ona, autko ma juz 196 tys km a od nowosci nic nie było wymieniane.
Carlos* Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 Może któraś świeczka żarowa Ci nie grzeje i przez to dymienie na niebisko po rozruchu jak jest zimny.Musisz zweryfikować.
paypal Opublikowano 24 Marca 2009 Autor Opublikowano 24 Marca 2009 Może któraś świeczka żarowa Ci nie grzeje i przez to dymienie na niebisko po rozruchu jak jest zimny.Musisz zweryfikować. a jak to sprawdzic ?
Aydaho Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 proszę http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t54499.0.html;highlight=świece+żarowe
paypal Opublikowano 24 Marca 2009 Autor Opublikowano 24 Marca 2009 Dzieki wielkie no to czas na sprawdenie choc nie sadze aby były to swiece. Mam tylko nadzieje ze wogole je rusze bo podejrzewam od nowosci przez 5 lat nie były wymieniane.
Gość Brytol Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 Może któraś świeczka żarowa Ci nie grzeje i przez to dymienie na niebisko po rozruchu jak jest zimny.Musisz zweryfikować. To chyba nie bedzie to. Moja paliła (z lekkim trudem) bez ŻADNEJ sprawnej świeczki i ani dymka nie puściła. Ale ja mam troszke starszy motor...
Musashi Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 kopci przez niesprawny EGR. czasami zdarzy sie, ze pokopci na biegu jalowym, nawet gdy jest cieply. jednak po ok 2 minutach gdy ECU przelacza silnik w tryb pracy na czystym powietrzu dymek nagle zanika.
Aydaho Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 też mi się tak wydaje - olej z zasyfionego EGR zcieka na kolektor i dopala się po rozruchu. Jak wymiene EGR to dam znać czy się poprawiło
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się