Skocz do zawartości
IGNOROWANY

migający licznik i klimatronik = problem z przepustnicą...


hakimbo

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Mam taki problem, pojawiał się raz na pare tygodni, teraz codziennie. Po przekręceniu stacyjki miga klimatronik i zegary, słychać jakiś przekaźnik w zegarach. Problem jest bardziej nietypowy niż inne przypadki ponieważ klimatronik miga i przyciski nie reagują. Co do zegarów to posiadam manualną skrzynie biegów, ecu jak i zegary są ustawione na manualną skrzynie. Na zegarach wyświetla się jakiś błąd po niemiecku i na samym dole ekraniku wyświetlają się biegi automatu. Miga także kontrolka od abs oraz wykrzyknik. Abs i czujniku na kołach oczywiście sprawne.

A teraz najlepszą część... po odpaleniu gdy samochód jest zimny nie działa pedał gazu (gaz na potencjometrze, elektryczna przepustnica) na ciepłym nie równo pracuje, pedał gazu działa ale bardzo nie równo i do max 2-3k obrotów. Po 10sekundach nagle silnik gaśnie w obu przypadkach, tak jakby go zdusiła zamknięta przepustnica, zegary i klimatronik zaczynają działac, odpalam samochód i wszystko wraca do normy, chodzi idealnie, równo i cicho jak z fabryki. Wszystkie błędy z zegarów znikają.

Na vcdsie wywała błąd "brak napięcia na przepustnicy" i to wszystko.

Co do może być? wyczyściłem wszystkie masy wewnątrz samochodu oraz przy silniku, ostatnio wymieniłem także wiązkę silnika bo miałem z anglika a chciałem EU. Wymiana wiązki nie jest problemem ponieważ na starej działo się to samo.

 

EDIT: Pomyliłem się, po przekreceniu stacyjki słychać przepustnice, tylko że otwiera się i zamyka cały czas do odpalenia auto. Drugą rzecz jaką zauważyłem to wyłączanie się zegarów po wrzuceniu biegu wstecznego, cały zaplon gaśnie, wszystko razem z klimatronikiem i podswietleniem. Jakie sugestie? Czy może to być uszkodzony licznik?

Zdałem sobie teraz sprawe że auto po odpaleniu i wrzuceniu wstecznego gaśnie i albo się po chwili włącza i silnik i wszystko pracuje jak trzeba, albo gaśnie i wtedy zapłon także działa jak trzeba i normalnie wtedy już da się go odpalić i wszystko smiga.

Edytowane przez hakimbo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Winnym za takie cyrki okazała się stacyjka, a dokładnie styki na które przychodzi kostka do stacyjki. Piny były leciutko czarne. Pierwsze poszedl kontakt spray i patyczek higieniczny, nic to nie dało. Później papier scierny, troche pomogło ale zegar nadal się wyłączał po wrzuceniu wstecznego. Następnie małym pilnikiem wyczyściłem piny do gołego i wyczyściłem kontakt sprayem. Teraz wszystko działa jak należy, nawet wydaje mi się że kontrolki na zegarze i klimatronik swiecą jeszcze mocniej i wyraziściej niż przed awarią.

Edytowane przez hakimbo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej na nową wymienić bo koszt i tak niski,a jak styki były czarne to wsuwki w kostce nie mają dobrego styku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, teraz popatrzyłem i zamienniki są tanie. Wiesz może jak wyciągnąc tą kostkę z pinami ze stacyjki? jest na to jakiś myk? czy trzeba szarpać aż wyjdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, hakimbo napisał:

Masz rację, teraz popatrzyłem i zamienniki są tanie. Wiesz może jak wyciągnąc tą kostkę z pinami ze stacyjki? jest na to jakiś myk? czy trzeba szarpać aż wyjdzie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...