hakimbo Opublikowano 22 Lutego 2020 Opublikowano 22 Lutego 2020 (edytowane) Hej. Mam taki problem, pojawiał się raz na pare tygodni, teraz codziennie. Po przekręceniu stacyjki miga klimatronik i zegary, słychać jakiś przekaźnik w zegarach. Problem jest bardziej nietypowy niż inne przypadki ponieważ klimatronik miga i przyciski nie reagują. Co do zegarów to posiadam manualną skrzynie biegów, ecu jak i zegary są ustawione na manualną skrzynie. Na zegarach wyświetla się jakiś błąd po niemiecku i na samym dole ekraniku wyświetlają się biegi automatu. Miga także kontrolka od abs oraz wykrzyknik. Abs i czujniku na kołach oczywiście sprawne. A teraz najlepszą część... po odpaleniu gdy samochód jest zimny nie działa pedał gazu (gaz na potencjometrze, elektryczna przepustnica) na ciepłym nie równo pracuje, pedał gazu działa ale bardzo nie równo i do max 2-3k obrotów. Po 10sekundach nagle silnik gaśnie w obu przypadkach, tak jakby go zdusiła zamknięta przepustnica, zegary i klimatronik zaczynają działac, odpalam samochód i wszystko wraca do normy, chodzi idealnie, równo i cicho jak z fabryki. Wszystkie błędy z zegarów znikają. Na vcdsie wywała błąd "brak napięcia na przepustnicy" i to wszystko. Co do może być? wyczyściłem wszystkie masy wewnątrz samochodu oraz przy silniku, ostatnio wymieniłem także wiązkę silnika bo miałem z anglika a chciałem EU. Wymiana wiązki nie jest problemem ponieważ na starej działo się to samo. EDIT: Pomyliłem się, po przekreceniu stacyjki słychać przepustnice, tylko że otwiera się i zamyka cały czas do odpalenia auto. Drugą rzecz jaką zauważyłem to wyłączanie się zegarów po wrzuceniu biegu wstecznego, cały zaplon gaśnie, wszystko razem z klimatronikiem i podswietleniem. Jakie sugestie? Czy może to być uszkodzony licznik? Zdałem sobie teraz sprawe że auto po odpaleniu i wrzuceniu wstecznego gaśnie i albo się po chwili włącza i silnik i wszystko pracuje jak trzeba, albo gaśnie i wtedy zapłon także działa jak trzeba i normalnie wtedy już da się go odpalić i wszystko smiga. Edytowane 22 Lutego 2020 przez hakimbo
hakimbo Opublikowano 23 Lutego 2020 Autor Opublikowano 23 Lutego 2020 (edytowane) Problem rozwiązany. Winnym za takie cyrki okazała się stacyjka, a dokładnie styki na które przychodzi kostka do stacyjki. Piny były leciutko czarne. Pierwsze poszedl kontakt spray i patyczek higieniczny, nic to nie dało. Później papier scierny, troche pomogło ale zegar nadal się wyłączał po wrzuceniu wstecznego. Następnie małym pilnikiem wyczyściłem piny do gołego i wyczyściłem kontakt sprayem. Teraz wszystko działa jak należy, nawet wydaje mi się że kontrolki na zegarze i klimatronik swiecą jeszcze mocniej i wyraziściej niż przed awarią. Edytowane 23 Lutego 2020 przez hakimbo
pila24 Opublikowano 23 Lutego 2020 Opublikowano 23 Lutego 2020 Najlepiej na nową wymienić bo koszt i tak niski,a jak styki były czarne to wsuwki w kostce nie mają dobrego styku.
hakimbo Opublikowano 24 Lutego 2020 Autor Opublikowano 24 Lutego 2020 Masz rację, teraz popatrzyłem i zamienniki są tanie. Wiesz może jak wyciągnąc tą kostkę z pinami ze stacyjki? jest na to jakiś myk? czy trzeba szarpać aż wyjdzie?
pila24 Opublikowano 24 Lutego 2020 Opublikowano 24 Lutego 2020 27 minut temu, hakimbo napisał: Masz rację, teraz popatrzyłem i zamienniki są tanie. Wiesz może jak wyciągnąc tą kostkę z pinami ze stacyjki? jest na to jakiś myk? czy trzeba szarpać aż wyjdzie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się