Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AEB rozrząd


Tomash1

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś zabrałem się za wymianę rozrządu. Chciałem jeszcze wymienić uszczelniacz na wale. Dlatego ważne był dla mnie ustawienie rozrządu na znaki, a nie malowanki pisakiem. 

No i mam zagadkę. Po ustawieniu na znak na zamachu nic się nie pokrywa. Spotkał się ktoś z czymś takim. A może robię coś źle

 

 

89496235_134948627948600_1392399754226302976_n.jpg

89519189_192014102101035_812969994110369792_n.jpg

90176762_622291811680880_3849657055161876480_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw na znaki, przecież widzisz że jest przestawiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby równica była tylko między wałem, a wałkiem rozrządu to było by oczywiste. Ale tutaj różnica jest nawet między znakiem z koła zamachowego, a znakiem z przodu wału. No i zgłupiałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw pierwszy tłok w gmp wsadzając coś w cylinder i dojdziesz ładu. Dodatkowo zajrzyj pod pokrywę czy wałki będą dobrze ustawione i czy jest 16 ogniw na łańcuszku między znakami. Klinów na kołach Ci nie pościnało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że już ogarnąłeś temat. Przerabiałem to 3 lata temu i doczytałem gdzieś na forum, że w AEB tak właśnie "poznaczyli". Temat już pewnie nieaktualny, ale napiszę to zostanie dla innych. Jak dobrze pamiętam to kręciłem wałem, aż odpowiednie krzywki były pod kątem 45 stopni a 1 tłok był wtedy w GMP, zgadzało się to chyba tylko ze znakiem z koła zamachowego. Na pewno nie zgadzało się z górnym znakiem od wałka i z kołem pasowym od wału. Dokładnie tak jak na zdjęciach wyżej, było takie samo przesunięcie. Złożyłem, odpalił bez problemu i jeździ do dzisiaj. Korzystałem z serwisówki VAG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, nie zakończyłem tematu z rozwiązaniem. Pasek miałem conti z nalotem ok 90 tys km. Okazało się że tyle się naciągnął że było takie przesunięcie między zamachem i wałkiem rozrządu. Znak na kole pasowym należy traktować bardziej jako orientacyjny. Po 22 latach, mechanikach z pupy, można to złożyć tak aby było ok, albo było przesunięcie. Teraz wszystkie 3 znaki pokrywają się. 

Miałem problem z odkręceniem śruby na wale, należy dorobić sobie blokadę. Po rozrządzie jest już 3 tys i jeździ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...