Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AJL quattro seria.


DrGibon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z zasilaniem pompki paliwa w moim AJL quatrro avant

Mam wrażenie ze czasami brakuje prądu na kostce przy pompie(stwierdziłem to gdy podpiąłem drugą pompe na sucho na wierzchu i po przekreceniu kluczyka nie wystartowała), są tam 4 kabelki ale nie moge znalezc schematu który za co odpowiada, może brakuje gdzieś masy? Pompa sama w sobie na krótko podpięta pracuje.

Szukać gdzieś jeszcze przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie zdaje się, że było tylko na jednym, więc możesz sprawdzić miernikiem, który to plus. Pozostałe dotyczą masy i czujnika poziomu paliwa. 

Miałem przypadek, że uszkodził się gdzieś przewód na drodze bezpiecznik - pompa. Kabel wyglądał idealnie, ale mimo to były problemy z zasilaniem i wymiana na nowy rozwiązała problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio miałem tak że świeciła sie rezerwa taka że wskaznik sie nie podosił nawet a było 10l benz w baku. Teraz cos tam poruszałem kostka i narazie działa i pływak i pompa, ale niewiem ile to potrwa :/

Czyli masz na myśli kabel spod kierownicy az do pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Idzie pod progiem od strony kierowcy, pod podłogą, później pod tylną kanapą i przez otwór pod kanapą od strony pasażera jest przeprowadzony do bagażnika, tam gdzie jest pompa. 

Może warto w takim razie sprawdzić jeszcze samą wtyczkę, im też się zdarzało chyba psuć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie z na 1 rzut oka jakoś nie widzę żeby  dało się ją rozebrać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sytuacja w miarę opanowana na tą chwile. Pompka chyba skończyła swój żywot. Wczoraj sprawdziłem prąd w kostce i był za każdym razem gdy przekręcałem kluczyk(z 10razy), a gdy podpiąłem pompkę na krótko pod prąd to słyszałem tylko takie cyknięcie jakby się zacięła. Wiec wziąłem drugą pompkę tylko z a6 c5 1.8t sam wkład(co prawda różni się trochę od a4 b5 quattro ale dało rade) i narazie wszystko chodzi tak jak trzeba. Nie wiem czy te pompki różnią się ciśnieniami ( nie mam danych ich Tylko nazwa producenta VDO moja i VDO z a6 c5). Narazie co zauważyłem ze dłużej muszę kręcić rozrusznikiem żeby odpalić samochód, nie wiem czym to jest spowodowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz szukać pompy z AJLa lub z S4 B5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ta nie zaszkodzi narazie silnikowi?

to z AJL jest jakas inna niz np z jakiejs 150konnej Quattro?

MAGNETI-MARELLI-POMPA-PALIWA-AUDI-A4-B5-
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 160 zł - MAGNETI MARELLI POMPA PALIWA AUDI A4 B5 1.8T 2.4 (7476857969). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

ta niby pasuje?

Edytowane przez DrGibon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w AJL-u jest taka sama jak w S4 (AGB AZB)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiej firmy szukać ze sklepu(mowa o samym wkładzie pompy) może ktoś kupował jakieś i sprawdziły się, bo ori używkę wątpię bym znalazł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Ja to bym nawet używki nie szukał. 20stoletnią pompę chcesz kupować? 


Jak u mnie w 2.8 Q padła pompa paliwa jakieś 3 miesiące temu, to zamówiłem dwie - jedna z koszyczkiem magneti, a druga SKV - sam wkład, bo nie wiedziałem, czy uda się ocalić koszyczek. Jak się okazało pompa z koszyczka wyszła bez większego problemu. Jak jest dodatkowa para rąk, to super (trzyma się na 3 zatrzaskach, które trzeba odgiąć płaskim śrubokrętem). U mnie problem był z wydostaniem samego koszyka z pompą z baku. Ścisnąłem środkową część kosza i rozmontowałem go w baku, bo za cholerę nie chciał się odkręcić. Moja pompa kosztowała około 70zł zamiast 150 z koszyczkiem. Jedyny minus, to filtr paliwa, który nie pasuje w tym przypadku. Z samą pompą jest taki podłużny woreczek, który powoduje, że pompa nie mieści się w baku. Zastosowałem stary filtr po uprzednim wyczyszczeniu. Możesz przy okazji pokusić się o nowe opaski przewodów paliwa. Moje były pordzewiałe, więc je wymieniłem.

Co do wydajności pompy, to wg opisu aukcji były one montowane nawet w S4 i w jakichś audicah z V8, więc o wydajność bym się nie martwił. ;) One mają pompować max non-stop, a nadmiar paliwa wraca drugim wężem.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wcześniej 1.8T AEB z kompem z AJLa. Po padnięciu pompy kupiłem jakąś z Hitachi, przy której podawali ciśnienie 4 bary. Przy większości pomp w hurtowniach w ogóle nie było podanego ciśnienia albo mniejsze. Później w wyniku błędnej diagnozy (przygoda na trasie właśnie z uszkodzonym przewodem) miałem wymienioną pompę na jakiegoś chińczyka, który akurat był najszybciej dostępny.

Rzeczywiście na Hitachi rozrusznik krócej kręcił przy odpalaniu, ale koniec końców samochód jeździł tak samo. Cenowo jednak nie były to bardzo duże różnice, więc i tak szukałbym czegoś firmowego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, LeitoAE86 napisał:

Cześć.

Ja to bym nawet używki nie szukał. 20stoletnią pompę chcesz kupować? 


Jak u mnie w 2.8 Q padła pompa paliwa jakieś 3 miesiące temu, to zamówiłem dwie - jedna z koszyczkiem magneti, a druga SKV - sam wkład, bo nie wiedziałem, czy uda się ocalić koszyczek. Jak się okazało pompa z koszyczka wyszła bez większego problemu. Jak jest dodatkowa para rąk, to super (trzyma się na 3 zatrzaskach, które trzeba odgiąć płaskim śrubokrętem). U mnie problem był z wydostaniem samego koszyka z pompą z baku. Ścisnąłem środkową część kosza i rozmontowałem go w baku, bo za cholerę nie chciał się odkręcić. Moja pompa kosztowała około 70zł zamiast 150 z koszyczkiem. Jedyny minus, to filtr paliwa, który nie pasuje w tym przypadku. Z samą pompą jest taki podłużny woreczek, który powoduje, że pompa nie mieści się w baku. Zastosowałem stary filtr po uprzednim wyczyszczeniu. Możesz przy okazji pokusić się o nowe opaski przewodów paliwa. Moje były pordzewiałe, więc je wymieniłem.

Co do wydajności pompy, to wg opisu aukcji były one montowane nawet w S4 i w jakichś audicah z V8, więc o wydajność bym się nie martwił. ;) One mają pompować max non-stop, a nadmiar paliwa wraca drugim wężem.

Pozdro.

właśnie chodzi mi o pompę bez koszyczka, bo wyjęcie jej z koszyczka to 3sekundy :)

ale dalej mam z tyłu głowy to dlaczego samochód kręci dłużej, na tej co mam teraz i czy mu to nie zaszkodzi jak trochę na tej pojeździ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...