Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Odcina moc/trzęsie przy gaszeniu


Gorthin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam dwa problemy ostatnio. Moje auto to oczywiście A4 B6 1,9 TDI AVF kombi 2004 r.

1/ Gdy jadę jakąś drogą ekspresową np, dodaje gazu, nagle odcina moc. Pedał w podłodze, a auto nie przyspiesza. Kiedy zgaszę silnik, odpalę go. Problem się rozwiązuje? Co to może być? Czujnik, zawór?

2/ Kiedy jestem już na parkingu i gaszę auto, to trzęsie nim. Koło dwumasowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może problemy z podciśnieniem.

Masz jak zrobić logi ? Masz VCDS ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logów niestety nie mam jak zrobić. Jedynie u mechanika. Jestem umówiony, ale sam też wolę wiedzieć w którą stronę iść, żeby mechanik nie mówił mi o czymś co nie istnieje w tym aucie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to dojść czy odcina go z przeładowania czy z niedoładowania. Jest żwawy czy raczej mułowaty ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wszystko jest ok i dodaje gazu to wg mnie jest żwawy (kwestia jak bardzo powinien być żwawy). Auto dobrze przyspiesza tak od 1,8tysiąca obrotów i prędkość wg mnie dobrze wzrasta. Na trasie nie mam problemu żeby szybko i sprawnie wyprzedzić np TIRa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc to raczej będzie przeładowanie - zapewne turbina do czyszczenia bo zacinają się kierowniczki zmiennej geometrii. 

Mechanik zaraz Ci powie, że turbo do wymiany hehe

Spróbuj na jakaś długą prosta pojechać, 3 bieg, motor rozgrzany i kilkanaście razy na tej 3 podeptać pod te 3500 - 4000 obrotów, może uda Ci się go trochę przepalić i rozruszać geometrię... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem tak czasami, żeby właśnie trochę przepalić. Z tym, że tak na 3 lub 4 biegu, ale tylko pod 3 tysiące obrotów. 

Też słyszałem opinię, że zacina się właśnie kierowniczki zmiennej geometrii. Generalnie mój styl jazdy nie preferuje żyłowania auta non stop na 3 tysiącach obrotów. Mam 6 bieg więc w trasie trzymam 2-2,2 tysiace obrotów na 6 biegu. Czasem przy wyprzedzaniu wiadomo że więcej obrotów wpada. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...