Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 AV 3.0 V6 Q


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Od 01.03.2020 jestem posiadaczem audi. O parametrach takich jak w temacie.

Pozdrawiam miłośników marki.

20200328_181000.jpg

20200316_202439.jpg

Edytowane przez bananowyludzik
Opublikowano

Witam serdecznie w klubie :a4fan: Mam nadzieję, że znajdziesz informacje jakich szukasz i forum będzie pomocne. Pozdrawiam :hi:

,,,
Opublikowano

Od prawie samego początku (albo od początku ale przy zakupie mogłem na to nie zwrócić uwagi) mam dziwne cykanie/klepanie przy dynamicznym dodaniu gazu. Dźwięk pojawia się nie tylko na postoju ale też w sytuacji gdy jadę sobie np na 6 biegu 100km/h i docisnę gaz do końca.

Nie ma znaczenia czy samochód pracuje na benzynie czy na gazie, nagrywałem akurat na benzynie. Na nagraniu słychać go zaraz po tym zassaniu powietrza. Na filmiku słychać też że gdy stopniowo dodaję (niedynamicznie) gazu to dźwięku nie ma.

*drzwi kierowcy już mi nie skrzypią ;)

Może to ma związek z tym dźwiękiem ale gruszki mi się nie ruszają. Nie podchodziłem na razie do układu podciśnień bo jeszcze za bardzo nie wiem jak to zrobić żeby czegoś nie uszkodzić.

Na tym filmie też słychać świerczenie/cykanie/klepanie.

 

Jakieś podpowiedzi? Ktoś tak miał albo podpowie co mógłbym sprawdzić żeby to(cykanie i gruszki) naprawić?

 

Opublikowano (edytowane)

Od zakupu wymieniłem przednie amortyzatory bo lewy przy zakupie miał sprawność 0% według SKP oraz hamulce przednie, tarcze i klocki bo to też była już tragedia. Amortyzatory KAYABA dobrane według VINU dla zawieszenia 1BE a hamulce brembo.

Dodatkowo kilka pierdółek wymieniłem typu 3 światło stopu bo jedna dioda mi nie świeciła i tylna wycieraczka bo się zawieszała.

W planach mam najpierw doprowadzenie auta do 100% sprawności a potem to się zobaczy.

Poza silnikiem (cykanie) najpoważniejszą sprawą są przednie światła, poza poważnym zmatowieniem kloszy od momentu zakupu nie miałem postojówek i jednego drogowego. Myślałem że to po prostu żarówki do wymiany więc się tym nie przejąłem ale jakiś czas po zakupie wymontowałem światła i ukazał mi się w obu taki widok jak na zdjęciu. Nie dość, że przewody którym ze starości najwyraźniej pokruszyła się izolacja dodatkowo były przygniecione klapką przez co były rozcięte to gniazdo postojówek było najwyraźniej zagniecione na żarówce.

20200310_165500[1].jpg

Dlatego szukam jakichś lamp stłuczonych, połamanych w stanie złomowym aby z nich pobrać kostki/wiązki, dajcie znać jeśli coś takiego macie ;)

No i jeden ksenon mi czasem gaśnie i jeden ma inny kolor ale to już zdiagnozowałem przez wymienianie stronami żarników i przetwornic. Jedna przetwornica kończy swój żywot i mam do wymiany oba żarniki (aby uzyskać jednakową barwę).

Edytowane przez bananowyludzik
Opublikowano

Dzisiaj zrobiłem płukankę silnika i wymieniłem filtr i olej na Motul 8100 x-cess 5w40. Niestety nie mam pojęcia na czym dokładnie wcześniej jeździł ale po wymianie silnik wydaje się chodzić ciszej chociaż to raczej efekt placeboo (z drugiej strony jest to bardzo wyraźny efekt placeboo więc możliwe że jest coś na rzeczy).

Opublikowano (edytowane)

Z rzeczy mniej poważnych które chcę/muszę zrobić to:

-ogarnięcie modułu antenowego lub ogólnie zasięgu ponieważ radio słabo odbiera i pilot centralnego działa zazwyczaj dopiero jak samochód jest na wyciągnięcie ręki chociaż niekiedy zdarza mu się łapać z odległości nawet 10m

-ogarnięcie lampki bagażnika która sporadycznie zadziała ale zazwyczaj nawet włączenie przyciskiem nie włącza lampki (mimo tego że na fis pokazuje otwartą klapę bagażnika oraz lampka na klapie się włącza zawsze)

-wyczyszczenie mikrostyku prawych tylnych drzwi bo nie pokazuje mi ich na fis ani nie włącza oświetlenia żadnego jak je otworzę (prąd w drzwiach jest bo szyba działa i zamek też)

-ogarnięcie czemu vagcom nie chciał się połączyć ze sterownikiem silnika

-przednie halogeny do wymiany bo odbłyśnik w jednym z nich wygląda jak sreberko z czekolady :P (jakby był pognieciony)

-wymiana wnętrza na półskóry z alcantarą a dekorów z drewna najpewniej na szczotkowane aluminium lub łuskę

-może kiedyś kolorowy fis i tunel 2din 

-naprawa tylnych czujników parkowania

-może w przyszłości instalacja xpipe

-wymiana siłowników maski bo ciężko chodzą

-wymiana boczków i podłogi bagażnika bo są brzydkie zużyte i bo ostatnio wybuchła mi gaśnica w bagażniku (w miarę dobrze udało mi się posprzątać ale nie idealnie)

-wymiana prawego tylnego pasa bezpieczeństwa bo sprzączkę pogryzł pies poprzedniego właściciela

-ogarnięcie parowania tylnych lamp

-wymiana sanek bo są nieładnie skorodowane :/

-wymiana stabilizatorów/łączników bo coś mi się auto kołysze nieładnie

i kilka innych rzeczy które w tej chwili mi wyleciały z głowy

Edytowane przez bananowyludzik
Opublikowano

Lampy masz do regeneracji a soczewki zenonów do wymiany. Jest kilka opcji , które znacznie poprawią świecenie. Zapytaj kamila vag olampy to Ci ogarnie. :hi:

Opublikowano

 

W dniu 4.05.2020 o 22:11, dekiel 13 napisał:

Lampy masz do regeneracji a soczewki zenonów do wymiany. Jest kilka opcji , które znacznie poprawią świecenie. Zapytaj kamila vag olampy to Ci ogarnie. :hi:

tak tak, już sobie znalazłem polecane miejsce na śląsku tylko muszę te wiązki skombinować bo gość mówi że nie obiecuje że znajdzie je na własną rękę no i się z nim umówić na regeneracje kloszy, odbłyśników, uszczelnień i malowanie wnętrz na czarno

 

jeśli ktoś zna pewne źródło sprzedaży żarników to poproszę o informację

 

Opublikowano

Gratuluję zakupu, ładne autko, oby się dobrze sprawowało :)

Opublikowano

Jak chcesz kupić żarniki to pisz do @H4mm3R. Ja od niego brałem i jestem zadowolony. 

Opublikowano

Tak z ciekawości ile za to dałeś?Masz dużo denerwujących pierdół do zrobienia;).Dłubiesz sam,to pół biedy.Oby tylko to.:).Rozrząd jak?Jak te gruszki nie chodzą,to na 99% masz ułamany wałek w kolektorze.Z mocą jak?Wałek ok.500 musisz liczyć i dobrze patrz,bo wystawiają szroty.Na zdjęciu już widać,że też jest oddzielnie:wallbash:..ASN naprawdę potrafi przedrenować portfel.Miejmy nadzieję,że tobie najgorsze,najdroższe w nim rzeczy ci nie wypadną:hi:.Jaki tam masz gaz?Być może jest włączona autoadaptacja gazu i nie łączy się przez to z motorem.Powodzenia.

Opublikowano
W dniu 27.05.2020 o 19:23, Olgierd93 napisał:

Gratuluję zakupu, ładne autko, oby się dobrze sprawowało :)

Nie dziękuję żeby nie zapeszyć :D

W dniu 27.05.2020 o 22:27, Adran_ napisał:

Jak chcesz kupić żarniki to pisz do @H4mm3R. Ja od niego brałem i jestem zadowolony. 

Już napisałem, zobaczę jak to pójdzie.

 

W dniu 27.05.2020 o 22:50, mirek31071977 napisał:

Tak z ciekawości ile za to dałeś?Masz dużo denerwujących pierdół do zrobienia;).Dłubiesz sam,to pół biedy.Oby tylko to.:).Rozrząd jak?Jak te gruszki nie chodzą,to na 99% masz ułamany wałek w kolektorze.Z mocą jak?Wałek ok.500 musisz liczyć i dobrze patrz,bo wystawiają szroty.Na zdjęciu już widać,że też jest oddzielnie:wallbash:..ASN naprawdę potrafi przedrenować portfel.Miejmy nadzieję,że tobie najgorsze,najdroższe w nim rzeczy ci nie wypadną:hi:.Jaki tam masz gaz?Być może jest włączona autoadaptacja gazu i nie łączy się przez to z motorem.Powodzenia.

16000, no większośc to pierdółki i co mogę to sam się staram naprawić chociaż raz wyświetliło mi wypadanie zapłonu dwa razy coś z sondą lambda/katalizatorem no i wydaje mi się że sporo oleju pali (dopiero określam powoli jaką ilość)

na wymianę rozrządu mam fakturę i do następnej jeszcze 30000km, z mocą nie wiem jak bo to mój pierwszy tak mocny samochód więc narazie wspaniale a podobno ze sprawnymi klapkami może być jeszcze lepiej, nie mierzyłem mocy jeśli o to pytasz ale jechałem nim 230km/h na gazie i mogłem więcej wiec myślę że nieźle skoro vmax fabryczne to 245km/h

o tym kolektorze się już tyle naczytałem że już się wszystko miesza, planuję cały kolektor zdemontować łącznie z przepustnicą i podciśnieniem i wymienić wszystko co będę mógł a resztę przeczyścić i złożyć z powrotem 

no mam nadzieję, że przynajmniej jakichś bardziej kosztownych napraw nie będę miał żeby zająć się robieniem auta bardziej pod siebie

mam gaz stag/ac no też o tym czytałem że czasami przy gazie nie da się podłączyć z komputerem silnika

Opublikowano

  

W dniu 28.03.2020 o 17:18, Dev napisał:
  Pokaż ukrytą zawartość

 

wkleję tutaj też

Opublikowano

spalanie około 400ml/1000km :/

Opublikowano (edytowane)

Wg. VIN auto ma zawias usportowiony a Ty mu założyłeś z przodu komfortowe amory... ? ??‍♂️

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano
10 godzin temu, BeyerBrown napisał:

Wg. VIN auto ma zawias usportowiony a Ty mu założyłeś z przodu komfortowe amory... ? ??‍♂️

Czemu komfortowe? KYB excel-g olejowo-gazowe dobrane według VIN

Opublikowano (edytowane)

Przepraszam, mój błąd. Wydawało mi się, że napisałeś, że kupiłeś do 1BA.
Zwracam honor.

Wymień ten wałek w dolocie, bo bez niego masz muła na niskich obrotach (jeśl dolot zamknął Ci się na krótki obieg powietrza) lub nie osiąga pełnej mocy (jeśli ciągle jest w pozycji na wydłużony obieg). Odpowiednie wątki o tym znajdziesz w dziale silnikowym :hi: Wałek powinien przestawiać się przy ok. 4200rpm
Trochę też zbyt duże masz to przepalanie oleju...
Byłeś w ASO zapytać się o akcję serwisową na cewki zapłonowe?


PS. Stań na równym terenie i pomierz wysokość od ziemi do nadkoli. Na fotkach mam wrażenie, że tył coś za nisko siedzi... Przód i tył musi siedzieć równo.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Luzik, już myślałem że coś rzeczywiście źle kupiłem.

O tym dolocie to się już wiele tematów naczytałem i mam zamiar niebawem zrobić kompletny przegląd/serwis dolotu, układu podciśnienia i odmy żeby porządnie określić co tak na prawdę nie działa. Na razie wiem, że gruszki po odpaleniu powinny zmienić pozycję czego u mnie nie robią co może sugerować brak podciśnienia. 

Nie chcę bez sprawdzenia wałka w dolocie naprawiać podciśnień ponieważ czysto hipotetycznie jeśli wałek jest walnięty i jakoś zablokowany to jeśli naprawię podciśnienia to jakiś inny element mogę uszkodzić. Więc chcę to zrobić porządnie, zdemontować wszystko, sprawdzić, poczyścić, wymienić co się da, i złożyć na nowych uszczelkach.

Wiem, niestety trochę mnie to spalanie martwi, muszę umówić się w końcu z jakimś specjalistą od tych silników na oględziny/diagnozowanie parametrów.

Nie byłem, w jakim celu taka akcja? Na szybko w internecie znalazłem informację o takiej akcji dotyczącej tylko diesle.

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, bananowyludzik napisał:

gruszki po odpaleniu powinny zmienić pozycję czego u mnie nie robią co może sugerować brak podciśnienia. 

Zgadza się, powinny. Może też być uszkodzony elektrozawór sterujący nimi lub nie dochodzi do niego prąd (uszkodzona wiązka/zimny lut w ECU).
Jak ściągniesz baranka dolotu to aż się prosi o wymianę olejowych zaworków zwrotnych umieszczonych pod kapą między bankami 1 i 2. Zapobiegają one (zbyt długiej) pracy na sucho wałków rozrządu tuż po odpaleniu silnika. Po ponownym montażu kolektora załóż nowe uszczelki.
Jeśli masz uszkodzone karbowane rurki odpowietrzenia silnika to wymień całość wraz z zaworem PVC. Dostępne tylko w ASO za kilka stów. Używki są funta kłaków warte, szczególnie zawór. Ale jak chcesz przyjanuszo..przyoszczędzić na serwisie ASN-a to Twój wybór :) 

Akcja polega na wymianie wadliwych cewek, bo powodowały ponoć pożar. W każdym razie zapłony Ci wypadają, może akurat przez zużyte cewki. Jedna ori kosztuje 200zł, więc... Od razu po nich wymień świece na nowe. Zwykłe dwuelektrodowe DENSO, NGK itp., dobierane wg. VIN. Żadne inne. Platynowe, jednoelektrodowe, były montowane w silnikach na rynek północnoamerykański (te silniki miały m.in. inny stopień sprężania).

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano
9 minut temu, BeyerBrown napisał:

Zgadza się, powinny. Może też być uszkodzony elektrozawór sterujący nimi lub nie dochodzi do niego prąd (uszkodzona wiązka/zimny lut w ECU).
Jak ściągniesz baranka dolotu to aż się prosi o wymianę olejowych zaworków zwrotnych umieszczonych pod kapą między bankami 1 i 2. Zapobiegają one (zbyt długiej) pracy na sucho wałków rozrządu tuż po odpaleniu silnika.

Tak, tak o tych zaworkach też gdzieś znalazłem informację i planuję je przy okazji wymienić

11 minut temu, BeyerBrown napisał:

Jeśli masz uszkodzone karbowane rurki odpowietrzenia silnika to wymień całość wraz z zaworem PVC. Dostępne tylko w ASO za kilka stów. Używki są funta kłaków warte, szczególnie zawór. Ale jak chcesz przyjanuszo..przyoszczędzić na serwisie ASN-a to Twój wybór :) 

Nie mam zamiaru oszczędzać, myślę o wymianie całego układu odmy na nowy.

13 minut temu, BeyerBrown napisał:

Akcja polega na wymianie wadliwych cewek, bo powodowały ponoć pożar. W każdym razie zapłony Ci wypadają, może akurat przez zużyte cewki. Jedna ori kosztuje 200zł, więc... Od razu po nich wymień świece na nowe. Zwykłe dwuelektrodowe DENSO, NGK itp., dobierane wg. VIN. Żadne inne. Platynowe, jednoelektrodowe, były montowane w silnikach na rynek północnoamerykański (te silniki miały m.in. inny stopień kompresji).

A to muszę się dopytać jak sytuacja w ASO wygląda. Spokojnie, cokolwiek zamawiam zamawiam według VINu i dobrej jakości(tanie części odrzucam).

 

Wczoraj odebrałem paczkę z dwoma xenonami Osram CBI 6000K, wybrałem takie ponieważ wydawały się jedyną w miarę sensowną opcją wśród renomowanych producentów. Trochę obawiam się zbyt niebieskiego światła (ze względów estetycznych).

Osram-2x-D1S-Xenon-Xenarc-Cool-Blue-Inte
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 424,99 zł - Osram 2x D1S Xenon Xenarc Cool Blue Intense 6000K (7240060627). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...