Patyczeq Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Witam. W moim Audi A4 B6 3.0 przyszedł czas na wymianę rozrządu, bo z pompy wody już kapało. No i dzisiaj został zdjęty pas przedni i jest swobodny dostęp do rozrządu. I teraz pytanko jak się za to zabrać. Oczywiście wszystkie blokady mam. Sprawdzany kanał 93 z ustawieniem rozrządu i jest 0.5 stopnia. A więc co najpierw zablokować? Najlepiej jakby ktoś powiedział krok po kroku jak to robić lub wysłał link do jakiegoś poradnika. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.
BeyerBrown Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Dobrze byś poszukał to byś na pewno znalazł... Poszło na PW
Patyczeq Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Dzięki za pomoc. Niestety u mnie rozwalony wałek kolektora ssącego. Więc wyciągnełem go, ale czy będzie dało się jeździć? Duży będzie spadek mocy?
garfield110 Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Będzie mocno odczuwalny. Duży mół na niskich obrotach i brak dynamiki. Dźwięk również się delikatnie zmieni, słychać wtedy buczenie z komory silnika. Reasumując da się jeździć, ale bez szału.
Patyczeq Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Tylko, że i gruszki rozwalone i wałek stał w miejscu. Lepiej go wsadzić na pałe tylko aby był czy jeździć bez niego?
garfield110 Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Jeździć bez niego. Gruszki + wałek na allegro 800-900 zł. Warto zainwestować. Uśmiech na twarzy po montażu rekompensuje koszty.
BeyerBrown Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Opublikowano 3 Kwietnia 2020 (edytowane) Jak ci wyżej napisano - bez tego wałka osiągi silnika spadają do mniej-więcej poziomu silnika V6 2.4 ;] Nowy 1200zł z ASO i masz dożywotni spokój z nim. No chyba, że zamierzasz jeździć tym autem drugie 17 lat. Ważne by nowy wałek nie miał luzów ---> kolektor do wymiany. Jak już tyle robisz przy silniku to wymień też olejowe zawory zwrotne, znajdują się między bankami 1 i 2 pod deklem (a ten pod kolektorem ssącym), o ile masz słyszalną pracę na sucho tuż po odpaleniu zimnego silnika. I to co w serwisówce jest zaznaczone by wymienić to tak należy zrobić, przy tym silniku januszowanie jest niewskazane Profilaktycznie wymieniłbym wszystkie rolki (nie każdy zestaw naprawczy posiada wszystkie). Aaaa - kondycję fazatorów sprawdzałeś? VCDS-em można je przetestować, najlepiej robiąc logi dynamiczne ale na postoju też się da. Niby 16st. przesunięcia to już OK dla ECU i błędu w pamięci usterek nie będzie , ale dobry wariator jest w stanie osiągnąć przestawienie wałka o ponad 20st. Edytowane 3 Kwietnia 2020 przez BeyerBrown
Patyczeq Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Wałek zamówiony, lipa bez tego wałeczka, rzeczywiście czuć różnicę. Jak był urwany to został w pozycji zamkniętej i może dla tego silnik lepiej brał od dołu niż teraz. Co do rozrządu to wszystkie rolki, napinacze, pompa wody, tłumik drgań i generalnie wszystko co się dało zmienione :p. Uprzedzam pytanie uszczelki pod pokrywami zaworów też :). Co jeszcze było robione to komplet świec, alternator, termostat, cewka zapłonowa, wymienione przewody od LPG i zrobiony porządek pod maską. Wariatory sprawdzone i wszystko z nimi ok. Pozdrawiam
Patyczeq Opublikowano 22 Maja 2020 Autor Opublikowano 22 Maja 2020 Mam już wałek i gruchy, została tylko ich wymiana. To opóźnie było spowodowane tym, że poprzedni sprzedawca zmył się gdy zobaczył ceny tych wałków i że może sprzedać go drożej. Pytanie co jeszcze robić przy zdjętym kolektorze oprócz czyszczenia odmy?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się