Hrydzio Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Witam posiadam audi a4 b6 (2002r) 1.8t avj 150km (poprzedni właściciel robił mapę na około 190) + 3 tygodni temu założyłem LPG Stag 4. Pierwszym moim zmartwieniem jest to ze gdy zmieniam bieg na wyższy to auto dodaje same obroty, tak jak przy zmianie przy 2,5 k nie czuć tego bardzo, ale przy 5 już naprawdę sporo dodaje sobie obrotów, tempomat działa lecz zauwyazylem ze wciskając sprzęgło nie łapie odrazu tylko trochę później, wiec może to czujnik położenia sprzęgła? Drugim objawem było to ze no wywaliło mi na wypadanie zapłonów(16684) zapłon cylindra 1(16685) oraz zapłon cylindra 2 (16686). Założyłem gaz wiec pomyślałem ze to świece albo cewki, wiec wymieniłem wszystkie 4 świece, błędy ciągle pokazywało wiec dziś kupiłem 2 cewki na których wywalało mi zapłon, a zmierzam do tego ze nie ważne czy jadę na lpg czy pb to przy jakich 4/5 tys obrotów potrafi zaczac mrugać check i tak jakby coś go blokowało i po paru chwilach dopiero obroty znów rosną. DV wymieniałem. Wiec nie mam pojęcia co to moze być. Mam jeszcze stały błąd po każdym kasowaniu wyskakuje 16795, Nieprawidłowy przepływ w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego. Tak auto równo pracuje na biegu jałowym trzyma obroty nie szarpie ani nic. Przy spokojnej jeździe nie da się nic odczuć.
przem8 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Diagnostyka w postaci logów do zrobienia. Czujnik sprzęgła może być winny co do tych obrotów. Jak to w 1.8t do sprawdzenia szczelność dolotu kompresorem, odma, resztę pokażą logi. Pomiar kompresji też nie zaszkodzi.
Hrydzio Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Robilem zawsze u kolegi, i juz go nie chce za bardzo meczyc, co polecacie do diagnostyki?
przem8 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Kabel za 30zł i vcds z forum. Masz obszerny wątek w dziale diagnostyka to poczytaj. Jest wszystko opisane jak robić logi, jaki kabel itp.
Hrydzio Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2020 (edytowane) Dobra dzieki, dzis zamowie to moze na jutro bedzie to porobie co trzeba i wysle. Odme sprawdzalem poprzez odkrecenie korka. Korek lekko podbija do gory, przy dawaniu gazu zasysa wiec mysle ze odma ok. Postaram dzis sprawdzic jeszcze szczelnosc. Edytowane 7 Kwietnia 2020 przez Hrydzio
traczu_lca Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Z obrotami to raczej ten czujnik sprzęgła, pod kompem możesz go sobie sprawdzić (https://www.youtube.com/watch?v=UbYCRMDFF8g ) choć jak działa tempomat to dziwne. Co do mrugania i wypadania zapłonów, to u znajomego latał kat w środku, po zmianie na sportowego kata jest elegancko. Także zaglądnij do kata zanim wymienisz pół samochodu ;- ), ale przede wszystkim logi
Kali 4444 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Dołączę się do tematu.Kolego ja mam prawie identyczny problem tylko że u mnie podbijanie obrotów występuję tylko na rozgrzanym silniku jak jest zimny wszystko jest wporzadku no i obroty wolno opadają na rozgrzanym plus vag pokazał błąd 16891-Jałowy układ sterowania obrotami wyższy niż oczekiwany górny limit przekroczony. Jesli znajdziesz usterkę daj znać na forum ?
przem8 Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Zajrzyj do zaworka jednokierunkowego w trójniku odmy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się