Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odma - Przerobienie na Europe


RogerST

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam audi a4 b6 1.8t quattro z Australii z kodem silnika AMB i odwieczny problem z odmą. Kupiłem zestaw inny niż mam obecnie i teraz moje pytanie. Ponieważ widzę tylko jedną różnicę i przedstawię ją na schemacie który znalazłem na jakiejś aukcji zaworku odpowietrzającego, którego u mnie brak. Jeśli wyrzucę u mnie trójnik i wstawię tam jak powinno być ten zaworek i zaślepię wyjście z pokrywy zaworów to czy to wszystko będzie działać czy trzeba to dodatkowo modyfikować ?

 

Pozdrawiam!

Ps. Jestem nowy i nie doświadczony, ale starałem się opisać jak najlepiej :) W dodatku nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi. 

Zaworek.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisałeś będzie elegancko, dla świętego spokoju próba szczelności kompresorem po operacji i będzie git

 

Nie miałem doczynienia z taką wersja odmy na pierwszy rzut oka wygląda fajnie bo silnik ma bardo dobre odpowietrzenie ? co się z tym dzieje? Zamarza czy lewe powietrze? Jeśli to drugie to seperator odmy do wymiany element 15 a resztę pokaże test szczelności 

Edytowane przez Kejsi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasysa mi korek wlewu i robi takie ciśnienie, że przy wysokim obciążeniu silnika leje mi olej po silniku przez uszczelki. Chciałem to wymienić, ale zanim się zabrałem obejrzałem czy mam wszystko i się okazało, że jest inna. Nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi oprócz tego "że w amb jest inna szukaj schematu". Wyrzucę ten zbędny kawałek i założę zaworek odpowietrzający z tej aukcji i sprawdzę jak będzie działać. Przy okazji będę demontował kolektor ssący i czyścił razem z przepustnicą oraz będę wymieniał oringi na na wtryskach, ponieważ przepuszczają. 

Jakby mógł się jeszcze ktoś wypowiedzieć, abym miał pewność że sobie czegoś nie uszkodzę :) 

 

Pozdrawiam! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, RogerST napisał:

Zasysa mi korek wlewu i robi takie ciśnienie, że przy wysokim obciążeniu silnika leje mi olej po silniku przez uszczelki

Masz zatkaną odmę i stąd objawy jak napisałeś.

Rozbierz, wyczyść i weryfikuj element po elemencie. Co będzie można założyć ponownie to załóż, a zużyte wymień.

Bez względu jaka jest budowa danej odmy (odpowietrzenia silnika) musi ona być drożna, ale to pewnie wiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście zabieram się za to i jak w temacie chcę to przerobić na wersje EU. Tylko chciałem się dowiedzieć, czy oprócz tego co zaznaczyłem na schemacie jest do modyfikacji. I czy nie zaszkodzę silnikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem podobny temat u siebie, tyle że u mnie pęknięte było kolanko przy bloku silnika, też symbol AMB. W ASO cena kolanka 200zl. Jak byś chciał zostać przy oryginale szukaj firmy vaico, ciężko dostać te części w sklepach stacjonarnych. Ja zamawiałem wszystko na auto doc. Kolanko wyszło 70 zamiast 200

A jeśli chcesz zmieniac, to tak jak piszesz zalepiasz dodatkowy  otwór w pokrywie  zaworów i praktycznie całą do zmiany, kolanko, trojnik, zaworek jednokierunkowy itd.

Edytowane przez Tycjan
Edit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy lepiej zostać przy wersji AMB, czy lepiej przejść na wersję europejską. AMB ma dodatkowy bajpas, wiec w razie zatkania odmy olej idzie do kolektora, i nie wysadza uszczelek, tak mi się wydaje. Najgorzej, że zaworków 6A i 25 trudno dostać w oryginale. Kolanko 2 (można brać zamiennik, resztę lepiej oryginały) jest raczej zawsze połamane, oring też lepiej wymienić, chociaż stary nie wyglądał źle, dodatkowo separator oleju i zaworki można wymienić, resztę da się wyczyścić. 
Ogólnie robota na pierwszy raz nie jest taka łatwa, ale drugi raz już pewnie każdy zrobi bez problemu. 
Najważniejsze to trzeba zdemontować przepustnicę, wspornik i plastikowy bagnet olejowy (tutaj można kupić drugi, bo może się złamać)

Odma AMB.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...