Mariusz Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 Mam takie pytanie do znawców Audi po wymianie oleju na Elf TURBO DIZEL 15w40 zaczął kopcić na niebiesko po odpaleniu (przed wymianą nie pamiętam żeby kopcił) i są delikatne ubytki oleju w silniku czy uszczelniacze zaworów majom wpływ na puszczenie Niebieskiego dyma po odpaleniu.Rozkręciłem też węże dolotowe z turbiny do silnika znalazłem w nich znikome ilości oleju (ale bardzo Mało) jeśli by turbo puszczało olej to ile tego oleju będzie w wężach dolotowych ?????Autko się ładnie zbiera przyśpiesza też i nie jest mułowaty ale jak odpalę go na zimnym silniku po nocy to trzęsie silnikiem a po chwili przestaje świece żarowe są sprawne sprawdzałem 3 szt są Beru i 1 NGK nowa.Proszę o wasze wypowiedzi bo sam juz niewiem co jest czy TURBO puszcza olej czy Uszczelniacze czy przez pierścienie :mysli:
grzes1150 Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 Może wcześniej też kopcił ale nie zwracałeś na to uwagi. 15W40 to chyba nie jest olej dla TDIków.
Mariusz Opublikowano 26 Marca 2009 Autor Opublikowano 26 Marca 2009 jaki jest do tdików olej Autko ma przejechane 270 tyś km wcześniej też na nim jeżdziłem
rookie Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 kolego masz zły olej w aucie, katujesz turbinę wlej SYNTETYK 5W-40 z normą VW 505.00
wesz82 Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 Witam! Tak możliwe jest ze przez uszczelniacze zostaje za Tobą niebieska chmurka! Chodź w Twoim przypadku wygląda że turbina puszcza olej,który dostaje się wraz z zasysanym powietrzem do pieca! Sprawdź ciśnienie na cylindrach żeby wykluczyć pierścienie i uszczelniacze i poszukaj troszkę w szukajce to zapoznasz się bardziej z tematem... pzdr kolego masz zły olej w aucie, katujesz turbinę wlej SYNTETYK 5W-40 z normą VW 505.00 Jest powiedziane że mineralny działa bardzo źle na suszarkę ale z pół syntetykiem też można śmigać
Mariusz Opublikowano 26 Marca 2009 Autor Opublikowano 26 Marca 2009 Witam! Tak możliwe jest ze przez uszczelniacze zostaje za Tobą niebieska chmurka! Chodź w Twoim przypadku wygląda że turbina puszcza olej,który dostaje się wraz z zasysanym powietrzem do pieca! Sprawdź ciśnienie na cylindrach żeby wykluczyć pierścienie i uszczelniacze i poszukaj troszkę w szukajce to zapoznasz się bardziej z tematem... pzdr kolego masz zły olej w aucie, katujesz turbinę wlej SYNTETYK 5W-40 z normą VW 505.00 Jest powiedziane że mineralny działa bardzo źle na suszarkę ale z pół syntetykiem też można śmigać a jak wleje mineralny to nie rozstrzelnie silnika bo przebieg jest już duży i półsyntetyk wyplucze nagar i będzie cieklo na uszczelkach znalazłem taki wątek na temat Elfa TD ELF TURBO DIESEL 15W40 redPor2002-01-24, ostatnia aktualizacja 2002-01-29 20:31 Mineralny olej silnikowy przeznaczony do najnowszej generacji silników wysokoprężnych stosowanych w samochodach osobowych. Definicja ELF TURBO DIESEL 15W40 jest nowoczesnym, wielosezonowym olejem mineralnym, opartym na starannie dobranych olejach bazowych mineralnych i dodatkach uszlachetniających. ELF TURBO DIESEL 15W40 spełnia, a nawet przekracza wymagania następujących norm: ACEA B3-96API CFRENAULT homologowanyVolkswagen 505.00 (10/91)Mercedes Benz arkusz 229.1 Zastosowanie ELF TURBO DIESEL 15W40 jest olejem zalecanym do wszystkich silników wysokoprężnych samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych małej ładowności pracujących w każdych warunkach klimatycznych i stosowanych we wszelkich rodzajach pracy.... pozostało 71% treści.
pio911 Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 Polecam dobrą lekturę http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf .
Mariusz Opublikowano 26 Marca 2009 Autor Opublikowano 26 Marca 2009 Troszke odeszliśmy od tematu proponowałbym powrocić do głównego wątku.
Mariusz Opublikowano 27 Marca 2009 Autor Opublikowano 27 Marca 2009 na 400 kilometrow ubyło okolo 3 minimetry na miarce wlałem na maxa równo z przetłoczka teraz jest okolo 3mm po niżej przetłoczki od maximum. przed wymianą dolewałem na 10 000km jakieś 0,7 litra po wymianie kicha[br]Dopisany: 26 Marzec 2009, 20:47_________________________________________________Ma może ktoś Vaga z okolic Chrzanowa aby podpiąć i zrobić logi.Ewentualnie mógłby mi ktoś polecić jakiś dobry warsztat co zajmuje się DIZLAMI.
dlugi11 Opublikowano 27 Marca 2009 Opublikowano 27 Marca 2009 na 400 kilometrow ubyło okolo 3 minimetry na miarce wlałem na maxa równo z przetłoczka teraz jest okolo 3mm po niżej przetłoczki od maximum. przed wymianą dolewałem na 10 000km jakieś 0,7 litra po wymianie kicha[br]Dopisany: 26 Marzec 2009, 20:47_________________________________________________Ma może ktoś Vaga z okolic Chrzanowa aby podpiąć i zrobić logi.Ewentualnie mógłby mi ktoś polecić jakiś dobry warsztat co zajmuje się DIZLAMI. A co chcesz tym vagiem sprawdzić? Bo jeśli chodzi o zużycie oleju to raczej Ci nic nie powie.
NYNA Opublikowano 27 Marca 2009 Opublikowano 27 Marca 2009 Myślę że trochę szukasz dziury w całym.To że przy odpalaniu na zimnym puści dymka to normalka prawie każdy diesel tak ma nawet te nowe pod warunkiem że po paru minutach przestaje.Jeżeli oleju Ci nie ubywa więcej niż litr od wymiany do wymiany to wszystko ok Po prostu wypalają się resztki oleju a to że Ci trzęsie silnikiem jak jest zimny po odpaleniu to raczej będą świece.Wymień wszystkie na nowe tej samej firmy a nie każda z innej parafii i problem zniknie.
grzes1150 Opublikowano 27 Marca 2009 Opublikowano 27 Marca 2009 Sprawdź jeszcze raz na równej nawierzchni ile masz tego oleju i jeździj dalej. Zrób z 2000km. i wtedy zaglądnij czy i ile ubyło.
Mariusz Opublikowano 27 Marca 2009 Autor Opublikowano 27 Marca 2009 Posłucham waszych rad zrobie 2000 km i wtedy napisze jezt ze stanem oleju.Dziś rano jak go odpaliłem to przez okolo 10 sekund szedł niebieski dym po chwili przestał a za chwilke zaczęła iść para a po około 5 min idzie delikatny dymek (mało widoczny)tak jaky kolor taki ciemnawy.
NYNA Opublikowano 27 Marca 2009 Opublikowano 27 Marca 2009 Czyli wszystko dobrze, nie ma się czym martwić. Wymień tylko świece to się skończy telepanie przy odpalaniu rano w chłodne dni.
Mariusz Opublikowano 27 Marca 2009 Autor Opublikowano 27 Marca 2009 Jeszcze mam jedno pytanie jak sprawdzałem olej to auto było przechylone delikatnie na prawą strone i na miarce było poniżej max a jak sprawdzałem dziś na równym to jest powyżej maximum czy jak stan oleju jest za wysoki to też przez to będzie puszczał niebieskiego dyma przy odpalaniu
dlugi11 Opublikowano 28 Marca 2009 Opublikowano 28 Marca 2009 Witam Tak jak ktoś wcześniej napisał lekkie poddymianie przy zimnym silniku zdarza się często w dieslach. I wpływać tu może wiele czynników ( ciśnienie w cylindrach, stan wtryskiwaczy, pompy wtryskowej, ustawienie konta wtrysku, a nawet jakość paliwa) Jeśli przechodzi to w miarę szybko to bym się tym nie przejmował :> Staraj się mierzyć poziom oleju zawsze gdy samochód stoi w miarę poziomo. A najlepiej rano ,w miejscu gdzie parkujesz wtedy zdecydowana większość oleju znajduje się w misce olejowej. Jeśli chodzi o mineralny olej to wg. mnie zły pomysł , mój znajomy leje syntetyk nawet do ciągnika rolniczego :>. Ty powinieneś przestawić się chociaż na semisyntetic .
Mariusz Opublikowano 28 Marca 2009 Autor Opublikowano 28 Marca 2009 A to że stan oleju jest wyższy niż MAX to ma jakieś znaczenie???
SZYCHA Opublikowano 28 Marca 2009 Opublikowano 28 Marca 2009 "ale to już było......" - M. RODOWICZ - szukaj: Żaden silnik a DIESEL szczególnie nie lubi przelania oleju: Dostaje w "kość" - TURBO - Uszczelniacze SZYCHA
Mariusz Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Miałem troszkr nadstan oleju w silniku upuściłem oleju tak że jest teraz w polowie podziałki wyczyściłem przewody dolotowe po przejechaniu 200 km w przewodach dolotowych znalazł się olej i tak kilka razy je czyściłem i za każdym razem po przejechaniu iluś km znajduje się tam olej i autko nadal kopci przy odpaleniu na niebiesko na zimnym silniku jak sie zagrzeje silnik to nawet na dużych obrotach nie puszcza dyma niebieskiego,Co to może być jak zimny kopci na niebiesko a jak cieply to jest wszystko OK.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się