Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ACK] Klocek nie "bierze" w dolnej części tarczy


M3I

Rekomendowane odpowiedzi

kurka mam to samo...miesiąc temu wymieniałem klocki i płyn 1kkm zrobiłem i dalej nie równomiernie zużywają sie klocki. zacisk rozebrałem, prowadnice przeczyściłem ale przyznam że nie sprawdziłem jak tłoczek przy wymianie(oring na tłoczku cały) może to być przyczyną ? dzieje sie tak od zewnętrznej strony tarczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , mineło troche czasu , a ja dalej męcze sie z zardzewiałą tarczą...

przypomnę ze tarcze w zeszłym roku nowe założyłem i klocki też. następnie Prowadniczki z tulejkami ATE , wczoraj "druty" ATE. Tłoczek sprawdzony , nic nie zapieczone, nie zapowietrzone , wszytsko wyczyszczone.

powoli trace cierpliwość :/

Mam pytanie. Czy były klocki bez tego wycięcia w blaszce ? ( w miejscu gdzie tłoczek przyciska do klocka).

Ja mam takie wycięcia w klockach Ferodo. Niema oznaczeń w którą strone to ma byc zamontowane. Co moze sie dziać jak klocki będą zamienione stronami? A moze powinienem mieć klocki bez tego wycięcia?

Mechanik mówi ze sa dobrze założone , a to wycięcie to przy innych zaciskach spełnia zadanie. Tłoczekk wtedy ma niby taką wypustke.[br]Dopisany: 14 Marzec 2010, 11:42_________________________________________________zobaczcie , tu są klocki bez wcięcia

http://allegro.pl/item946371469_tarcze_klocki_hamulcowe_audi_a4_a6_skoda_superb.html[br]Dopisany: 14 Marzec 2010, 11:46_________________________________________________tu z wcięciami , kierunek przeciwny niż wcięcie

http://allegro.pl/item953990326_bosch_klocki_hamulcowe_vw_passat_audi_a4_a6.html[br]Dopisany: 14 Marzec 2010, 11:49_________________________________________________a tu zobaczice , klocek z "wcięciem" pod tłoczek , a montaż w strone przeciwną niż w linku powyżej . czyli sprzecznie.

http://allegro.pl/item928636232_klocki_hamulcowe_przod_audi_a4_b5_b6_8ed_96r.html[br]Dopisany: 14 Marzec 2010, 11:51_________________________________________________Pomóżcie prosze. jakie klocki mają być . Mam Ferodo z takim wcięciem. Auto jak w opisie z boku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie masz klocki ? Podaj oznaczenie. Masz czujniki u siebie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Onaczenie:

Ferodo FDB1167

TRW GDB1200

Bosch 0 986 424 481 lub 0 986 460 937

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Onaczenie:

Ferodo FDB1167

TRW GDB1200

Bosch 0 986 424 481 lub 0 986 460 937

dziś rozebrałem zaciski. Mam Ferodo FDB 1167 . zamontowane tak ze "wcięcie " w blaszce i obrót koła w strone przeciwną- Jak w LInku z Klockami BOSCH któe podałem wyżej. Więc raczej dobrze.Wszytsko wydaje się OK.

Czy to możliwe ze z powodu słabych drutów zacisk 'latał" , klocki ocierały o zacisk z zewnętrznej strony i go tam wytarły ????

Wydaje mi się ,że gdybym podłożył coś z zewnętrznej strony pomiędzy klocek a zacisk to wszystko łapało by po całej tarczy. [br]Dopisany: 15 Marzec 2010, 19:04_________________________________________________Czy ktoś z was wie czy istnieją zaciski w których tłoczek ma wypustke która pasuje do tego wcięcia w klocku ?

Moze ktoś rozwiązał problem niedocierania się tarcz ? wymieniłem dosłownie wszystko co mogłoby mieć wpływ i nadal problem nie ustał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z was wie czy istnieją zaciski w których tłoczek ma wypustke która pasuje do tego wcięcia w klocku ?

Moze ktoś rozwiązał problem niedocierania się tarcz ? wymieniłem dosłownie wszystko co mogłoby mieć wpływ i nadal problem nie ustał.

NIe ma takich zacisków. To wyciecie w klocku jest po to zeby klocek lepiej sie ukladał na tarczy przy hamowaniu.

Tez z tym walcze i chyba wszystko zrobiłem co mozna przy zaciskach, zostają przewody metalowe, pompa, ABS.

Takie pytanie, na jakich tarczach smigasz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(Zdjęcie przykładowe)

zMybA.jpg

U mnie było podobnie z tyłu (klocek nie brał wew. części tarczy-od str. piasty) Lekko doszlifowałem pilnikiem miejsce styku klocka z zaciskiem (oznaczone strzałką-górna część zacisku) tak, że dolna część klocka bardziej zaczęła dolegać do tarczy i po kilkunastu km rdza zniknęła i klocek bierze całą tarczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z was wie czy istnieją zaciski w których tłoczek ma wypustke która pasuje do tego wcięcia w klocku ?

Moze ktoś rozwiązał problem niedocierania się tarcz ? wymieniłem dosłownie wszystko co mogłoby mieć wpływ i nadal problem nie ustał.

NIe ma takich zacisków. To wyciecie w klocku jest po to zeby klocek lepiej sie ukladał na tarczy przy hamowaniu.

Tez z tym walcze i chyba wszystko zrobiłem co mozna przy zaciskach, zostają przewody metalowe, pompa, ABS.

Takie pytanie, na jakich tarczach smigasz??

rok temu założyłem komplet tarcz Ferodo i klocki Ferodo. Pierwszy miesiąc z dołu nie chciały docierać. wymieniłem prowadniczki na ATE , potem druty .

Najgorsze jest to ze tarcza gdzie klocek bierze dosłownie 2 cm szerokości przegrzewa sie i już złapała bicie..[br]Dopisany: 05 Kwiecień 2010, 10:59_________________________________________________

(Zdjęcie przykładowe)

zMybA.jpg

U mnie było podobnie z tyłu (klocek nie brał wew. części tarczy-od str. piasty) Lekko doszlifowałem pilnikiem miejsce styku klocka z zaciskiem (oznaczone strzałką-górna część zacisku) tak, że dolna część klocka bardziej zaczęła dolegać do tarczy i po kilkunastu km rdza zniknęła i klocek bierze całą tarczę

też już o tym myślałem . bo siła hamowania jest , jak depne to bez problemu zablokuje koła. Tylko nie wiem dlaczego końcówki

"łapy" zacisku by się miały "wytrzeć , wystkukać"? myślę ze powodem mogły być słabe druty , przec co klocki i zacisk drżały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie z tyłu (klocek nie brał wew. części tarczy-od str. piasty) Lekko doszlifowałem pilnikiem miejsce styku klocka z zaciskiem (oznaczone strzałką-górna część zacisku) tak, że dolna część klocka bardziej zaczęła dolegać do tarczy i po kilkunastu km rdza zniknęła i klocek bierze całą tarczę

To raczej nie pomoże, bo ja u siebie zmieniłem całe zaciski i nic to nie pomogło, a nie sądze, zeby ten element sie odkształcił.

U mnie, nie długo czeka mnie zmiana tarcz i zmienię jeszcze raz gumy prowadnic i prowadnice.

Jak to nie pomoże to już sam nie wiem.

U mnie ten problem zaczął sie, jak wymieniłem tarcze na ATE PD i klocki ATE.

Wcześniej zmieniłem na jakies nie markowe i sie pokrzywiły, ale takiego problemu nie miałem jak teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że to podszlifowanie zacisku to wiadomo , nie powinno sie ingerować w takie rzeczy. ale juz mi chodziło po głowie podszlifowanie lekko blachy klocka , albo napawanie lekkie :))

Ewidentnie brak siły ściskającej w dolnej częsci tarczy , gdyż nie ściera rdzy po obu stronach tarczy. [br]Dopisany: 05 Kwiecień 2010, 11:18_________________________________________________Nie wiem dlaczego niektóre klocki ATE np na allegro niby do mojego auta i nie mają wogóle tego wcięcia pod tłoczek.

A w innych ATE jest to wcięcie, wiec jak to jest. [br]Dopisany: 05 Kwiecień 2010, 11:21_________________________________________________

U mnie było podobnie z tyłu (klocek nie brał wew. części tarczy-od str. piasty) Lekko doszlifowałem pilnikiem miejsce styku klocka z zaciskiem (oznaczone strzałką-górna część zacisku) tak, że dolna część klocka bardziej zaczęła dolegać do tarczy i po kilkunastu km rdza zniknęła i klocek bierze całą tarczę

To raczej nie pomoże, bo ja u siebie zmieniłem całe zaciski i nic to nie pomogło, a nie sądze, zeby ten element sie odkształcił.

U mnie, nie długo czeka mnie zmiana tarcz i zmienię jeszcze raz gumy prowadnic i prowadnice.

Jak to nie pomoże to już sam nie wiem.

U mnie ten problem zaczął sie, jak wymieniłem tarcze na ATE PD i klocki ATE.

Wcześniej zmieniłem na jakies nie markowe i sie pokrzywiły, ale takiego problemu nie miałem jak teraz.

Pikuś , wydaje mi się ze pnowna wymiana prowadniczek nie pomoże. Szególonie ze nie ściera po obu stronach. Gdyby z jednej z zewnątrz to bym uwierzył ze zacisk sie przekasza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie te "łapy" zacisku były lekko nierówne tzn. klocek na dole był minimalnie luźny, jak górną część tych "łap" doszlifowałem, dosłownie pół milimetra to klocek równo dociska do tarczy górą jak i dołem i bierze całą powierzchnię cierną tarczy (tylko ja mówię o tylnych zaciskach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak , w przednim zacisku bedzie trudniej to przyszlifować. ale chyba jutro to rozbiorę i zobaczę , moze jakieś pomiary uda się zrobić. jak sie uporam z tym to dam znać.[br]Dopisany: 05 Kwiecień 2010, 19:04_________________________________________________

U mnie te "łapy" zacisku były lekko nierówne tzn. klocek na dole był minimalnie luźny, jak górną część tych "łap" doszlifowałem, dosłownie pół milimetra to klocek równo dociska do tarczy górą jak i dołem i bierze całą powierzchnię cierną tarczy (tylko ja mówię o tylnych zaciskach)

tylko mnie zastanawia , dlaczego u ciebie w tylnych zaciskach zrobił się taki sam problem. z tyłu niema "drutów" które mogłyby być za słabe. jak sie mogła łapa wyklepać w tej dolnej częsci ? wydawać by się mogło ze taki problem moze dotyczyć tylko przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolna część tych "łap" zacisku była jakby zaokrąglona i klocek nie przylegał do tarczy w dolnej części tak jak w górnej. Jak wspomniałem, przejechałem parę razy pilnikiem górę tych "łap" i wszystko :good: myślę, że z przodem będziesz miał podobnie ... zobacz czy od wew. strony (tj. od strony tłoczka czy jest tak samo) jak jest tak samo to przyczyną będzie coś innego (np.prowadnice zacisku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zimie i u mnie pojawił się ten problem na przodzie z prawej jak i z lewej strony :kwasny: Mechanik mówi że odda tarcze do przetoczenia i klocek przeszlifuje i będzie dobrze. Po przeczytaniu wątku do zabiegu dorzucę zestaw naprawczy jak nie pomoże to zmiana tarcz i klocków zastanawiam się nad mikodą (nacinaną i nawiercaną) plus jakieś klocki trw? co myslicie o tym zestawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zimie i u mnie pojawił się ten problem na przodzie z prawej jak i z lewej strony :kwasny: Mechanik mówi że odda tarcze do przetoczenia i klocek przeszlifuje i będzie dobrze. Po przeczytaniu wątku do zabiegu dorzucę zestaw naprawczy jak nie pomoże to zmiana tarcz i klocków zastanawiam się nad mikodą (nacinaną i nawiercaną) plus jakieś klocki trw? co myslicie o tym zestawie

Przetoczenie nie pomoże, jeśli juz to na krótko. U siebie to robiłem fakt, ze nie zastosowałem wtedy zestawu naprawczego ale to chyba i tak nie pomoze.

Ja juz zadnych tarcz ala nawiercanych, czy nacinanych nie kupie, bo to o kant du... potłuc.

Zwykłe gladkie.

Ja chyba zainwestuje w Textara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem jeszcze dodać, że u siebie zastosowałem nowe prowadnice i osłony gumowe + ATE Plastilube, ale pomogło dopiero to co napisałem wyżej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, też miałem taki problem z hamulcami rozebrałem cały układ wszystko dokładnie wyczysciłem posmarowałem prowadnice zacisku specjalnym smarem odpornym na wysokie temperatury założyłem nowe klocki ponieważ tamte się krzywo powycierały i teraz chodzi wszystko dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...