Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Radio CONCERT na CD - kilka pytań


pelonek1

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Posiadam radio CONCERT na CD. Mam kilka problemów oraz pytań z nim związanych.

Podczas zakupu auto miało zamontowane jakieś nieoryginalne radio natomiast w schowku było oryginalne z tego auta CONCERT na CD. Powiedziałem do sprzedawcy żeby zamontował oryginalne CONCERT. Zamontował ale mówi że brakuje mu jakiejś wtyczki, w związku z czym teraz nie ma podświetlenia w radiu oraz nie włącza się automatycznie oraz nie wyłącza po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. Podłączone radio wygląda to tak jak na poniższych zdjęciach.

IMG_20200425_105030.jpgIMG_20200425_105250.jpg

Mam jeszcze w instalacji taką wolną wiązkę 7 przewodów jak na poniższym zdjęciu które raczej powinny być podłączone wtyczką w miejscu widocznych 12 pinów na powyższych zdjęciach.

IMG_20200425_105005.jpg

Teraz pytanie czy dobrze myślę i brakuje mi wtyczki tej poziomej gdzie jest 12 widocznych pinów? Jak tak to może ma ktoś taką wtyczkę z kawałkami przewodów żebym mógł sobie tylko polutować i połaczyć. Jeśli nie to może podpowie ktoś gdzie taką wtyczkę kupić - nie mogę znaleźć niestety.

Na radiu mam takie oznaczenie pinów jak poniżej.

IMG_20200425_105012.jpg

Mam jeszcze w bagażniku taki oto głośnik jak poniżej, o dziwo tylko jeden po lewej stronie. Teraz nie działa, działają tylko głośniki z przodu, nawet nie wiem czy mam głośniki w tylnych drzwiach bo przez te maskownice nie z bardzo widać.

IMG_20200425_164319.jpg

Teraz pytanie czy po podłączeniu tych 7 przewodów wszystko powinno działać włącznie z tym głośnikiem z tyłu oraz z głośnikami w tylnych drzwiach jeśli oczywiście są?

Jeszcze jedno. Potrzebuję też zestaw głośnomówiący działający na Bluetooth tak więc czy można do tego radia dokupić jakiś moduł żeby to działało, czy nie da rady i trzeba zmienić radio na RNS-E bądź inne nieoryginalne?

IMG_20200425_164324.jpg

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz CANy odcięte i zaizolowane. To dlatego nie reaguje na kluczyk i podświelenie. 
Generalnie, to musisz przygotować tę wiązkę na nowo, co widać po załączonym zdjęciu z taśmą izolacyjną na przewodach.
wtyczki kupisz albo w sklepie autoradio, ASO,
Lub napisz do @kaju on montuje wiązki, może ci coś doradzi. 

Edytowane przez GreGoriO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te kable są do kostki Mini ISO, kupisz takie na allegro z pinami do zaciskania lub z kawałkiem kabli.

Do radia możesz dołożyć moduł BT oryginalny ale tylko do prowadzenia rozmów.

Jak podłączysz ucięte kable to powinny zagrać wszystkie głośniki przednie tylne i subwoofer w półce bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, GreGoriO napisał:

Generalnie, to musisz przygotować tę wiązkę na nowo, co widać po załączonym zdjęciu z taśmą izolacyjną na przewodach.

Te przewody z izolacją nie są w ogóle podłączone. Wiązkę bym przygotował tylko jak kupię samą wtyczkę to nie będę wiedział gdzie wpiąć żeby czegoś nie uszkodzić. Najlepiej jakbym kupił ORI wtyczkę z takimi samymi oznaczeniami przewodów, tylko gdzie taką dostać?

 

8 minut temu, MaTeo85 napisał:

Do radia możesz dołożyć moduł BT oryginalny ale tylko do prowadzenia rozmów.

A czy bez kierownicy multifunkcyjnej będzie to działać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale odebrać i zakończyć połączenie będziesz musiał na telefonie co jest trochę kłopotliwe w trakcie jazdy.

Później Ci mogę wkleić schemat z kolorami kabli co gdzie idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra niewarta zachodu, zamów kostkę z kawałkiem wiązki, a co do can'ów. Niby lutowane powinny działać(tak mówią), ale dla spokoju puścił bym od nowa skrętki, bądź dogadał się z firmą która ma to zrobić aby cany włożyli nowe. Zamawiałem z 

i w sumie jestem zadowolony, taniej niż w vns media.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast męczyć się z oryginalnym BT , w którym i tak nie da się słuchać mp3, 
Lepiej dołożyć coś w stylu Yatur, gdzie wejście zmieniarki zamieniasz na dodatkowy odtwarzacz i telefon w jednym.
Ja sobie zamontowałem Kinivo 455, i jestem od lat zadowolony. mimo braku obsługi na kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, pawel-174 napisał:

Gra niewarta zachodu, zamów kostkę z kawałkiem wiązki, a co do can'ów. Niby lutowane powinny działać(tak mówią), ale dla spokoju puścił bym od nowa skrętki, bądź dogadał się z firmą która ma to zrobić aby cany włożyli nowe. Zamawiałem z 

i w sumie jestem zadowolony, taniej niż w vns media.

CANy będą działać jak się ma pojęcie. Wystarczy dobrze skręcić przewody po dołączeniu kolejnego odcinka , bo to jest całą istotą tego przewodu. 
Jeśli połączenie będzie dobrze przygotowane, to nie ma prawa się nic stać. Sam ciągnąłem CANy przy montażu  PDC i działają bez zarzutu!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, GreGoriO napisał:

CANy będą działać jak się ma pojęcie. Wystarczy dobrze skręcić przewody po dołączeniu kolejnego odcinka , bo to jest całą istotą tego przewodu. 
Jeśli połączenie będzie dobrze przygotowane, to nie ma prawa się nic stać. Sam ciągnąłem CANy przy montażu  PDC i działają bez zarzutu!

 

Dokładnie wystarczy zachować ciągłość skrętki i będzie działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, GreGoriO napisał:

CANy będą działać jak się ma pojęcie. Wystarczy dobrze skręcić przewody po dołączeniu kolejnego odcinka , bo to jest całą istotą tego przewodu. 
Jeśli połączenie będzie dobrze przygotowane, to nie ma prawa się nic stać. Sam ciągnąłem CANy przy montażu  PDC i działają bez zarzutu!

 

Ale wlutowałeś się w już istniejące kable czy po prostu wrzuciłeś piny do kostki? To że wrzucić cany to nie problem wiem dobrze, sam też dokładałem ale tak czy siak czuły to jest kabel :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą byłem w aucie i widziałem że to są zwykłe przewody. W miejscu taśmy izalacyjnej ktoś je wydłużył jeszcze z 15 cm i zawinięte były tylko na zwykłą skrętkę i owinięte taśmą i pewnie to działało skoro tak było. Nie jestem elektrykiem ale chyba nie powinno być problemu z połączeniem ich? Najlepiej jakbym miał wtyczkę z kawałkami przewodów i połączył bym je z tymi co są u mnie. A może u mnie nie ma przewodów CAN tylko zwykłe? Dodam że jest tam tylko 7 przewodów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te pomarańczowe skręcone dwa że sobą to są właśnie CANy.

Reszta to sygnały audio do wzmacniacza w bagażniku.

Edytowane przez MaTeo85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wiem już nie znam się. Właśnie z nich ściągałem izolację i były to zwykłe miedziane przewody (linka) nie połączone ze sobą tylko rozdzielone izolacją i zawinięte na zewnątrz razem.

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak cany to nazwa magistrali danych a składa się z dwóch zwykłych przewodów skręconych że sobą.

radio-audi-concert-cd-kostki-wtyk-kable-
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 16 zł - radio audi concert cd kostki wtyk kable iso...

Tu masz kostki jak coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. A już szukałem takich oto przewodów...

02514.jpg
WWW.MULTIPROJECT.COM.PL

Przewód CAN bus 1x2x0,22

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, pawel-174 napisał:

Ale wlutowałeś się w już istniejące kable czy po prostu wrzuciłeś piny do kostki? To że wrzucić cany to nie problem wiem dobrze, sam też dokładałem ale tak czy siak czuły to jest kabel :D

oczywiście że się wlutowałem, należy rozkręcić miejsce połączenia na długości max1cm i wtedy dolutować.
same przewody powinny być skręcone ze sobą co 0,5-0,8cm
Poza tym zauważ, że fabryka sama stosuje miejsca łączenia wiązki CAN.
Bo w jaki inny sposób podłączyła by się do malutkiej kostki licznika z tyloma przewodami!
Są to punkty na schematach oznaczone jako np A159, A178, A179. jak tu, na schemacie!

Samemu sobie można wykonać TAKĄ skrętkę do CAN! żaden problem!
 dwa przewody jednakowej długości, suwmiarka, wkrętarka i punkt zaczepienia... 30-40 sekund kręcenia...  i mamy piękne przewody CAN!


image.png
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej byłoby kupić wtyczkę z przewodami, wyjąć przewody ze złączkami żeńskimi zalutować same złączki do przewodów i wpiąć z powrotem do wtyczki, wtedy nie byłoby żadnego łączenia przewodów. Teraz pytanie czy te złączki z kostki można wyciągnąć żeby nic nie uszkodzić i ponownie udało się włożyć?

A może najlepiej to podjechać gdzieś do kogoś kto to robi i podłączy tak jak powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczkę da się rozebrać i podmieniać/zamieniać miejscami PINy. To żaden problem. 
Ale nie można wyjąć przewodu z PINu i go podmieniać, bo to jest jednorazowa czynność.
I jaki problem przylutować na nowo ze sobą przewody, nawet jeśli miałoby to być do kawałka oryginalnej wtyczki.
Mniej czasochłonna czynność a co najważniejsze, mniejsze ryzyko pomylenia i wadliwego podłączenia. A w związku z tym, mniejsze ryzyko ponownego rozbierania i szukania błę∂u!
Lutowanie instalacji wcale nie jest takim złym pomysłem, zwłaszcza kiedy robisz to poprawnie, na koszulkach termokurczliwych i poprawnych przekrojach przewodów.
Dobre przygotowanie do pracy to podstawa. (ołówek, kartka, schemat, narzędzia ). I tyle w temacie.

Jeśli nie czujesz się na siłach to zleć to komuś, lepiej wydać parę groszy niż kilka-naście dni qwrwiać się przy szukaniu błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z lutowaniem sobie poradzę. Kupię używaną wtyczkę z kawałkami przewodów i je połączę.

Najbardziej obawiam się tego przewodu CAN, jednak jak zrobię to zgodnie z wytycznymi przekazanymi przez Was to nie powinno być też problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CAN musi być różno zakończony, ale żaden problem wykonać przedłużenie.
 Po prostu odpowiednio przesuwasz miejsca lutowania względem siebie,  aby uniknąć zgrubienia w miejscu przedłużania,
jednocześnie zachowując skręt przewodów wokół siebie.
i tyle.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...