Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gratka dla bardziej obeznanych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć! 

Ostatnimi czasy narzekam na wibrowanie kierownicy przy hamowaniu (sama kierownica, nie pedał hamulca), jednak jest to zauważalne przy konkretnych prędkościach (120-90). Rzecz wydaje się prosta jednak taka nie jest. W samochodzie zostały wymienione hamulce razem z tarczami (przednie 8 miesięcy temu, a tylne tydzień temu temu) oraz zostały sprawdzone czujnikiem zegarowym. Razem z kompletem tylnym zostały wymienione wahacze przednie oraz prawy przedni drążek zawieszenia (te wymiany wynikały z luzów, jednak niewyczuwalne do niedawna, co nie dziwne bo samochód jeździł do tej wymiany na kompletnym, fabrycznym zawieszeniu). Zostały także wyważone koła z oponami. Mimo wszystko problemu nadal występuje. Zaczynam się zastanawiać, czy problem nie leży w kołach lub samych oponach... Czy to możliwe, że jakaś część już ma zmęczony materiał i zaczyna rezonować w danych prędkościach? Gdzie szukać?

Dzisiaj lub jutro pojadę sprawdzić jeszcze raz wyważenie kół, jednak jestem ciekaw co znawcy myślą o tym przypadku. Za wszelkie rady i pomysły z góry dziękuję :)

PS: dla lepszego przedstawienia problemu sprawy wrzucam filmik:

 

 

Opublikowano

Miałem takie coś kupę lat temu, podajże w poczciwym Daewoo Tico. Na zimówkach trzepało mi kierownicą przy hamowaniu, po zmianie na letnie był spokój.

Opublikowano

Założone są opony letnie.
Po kolejnej wizycie mechanika, kontroli opon ,kół i wyważeniu problem nadal występuje.

Opublikowano

Jakie masz te felgi teraz? Rozmiar i producent?

Opublikowano (edytowane)

Oryginalne audiowskie, 15 cali.

Dodam, że zjawisko ma miejsce na biegu i na luzie.

Edytowane przez charles7
Opublikowano (edytowane)

Miałem podobnie dwa lata szukałem przyczyny.

Wszystko był robione i wymieniane tarcze zaciski opony wahacze końcówki sprawdzane itp .. łącznie z wyważaniem kół na samochodzie i pod obciążeniem...

Okazało się że problem był w złej ustawionej geometrii (a dokładnie jednego kąta mi nie ustawili..) która ząbkowała opony.. nowe potrafiła wyząbkować w ciągu miesiąca może nawet nie całego ..

Po wymianie opon było ok miesiąc  i od nowa telepanie..

Po zrobieniu geometrii na cacy i zmianie opon 2 rok mam już spokój..

Zmień opony na jakieś takie na których jeszcze  nie jeździłeś jeśli nie będzie telepało to masz odpowiedź ....

Edytowane przez Robero321
Opublikowano

Pietnastki raczej cieżko pokrzywić ale może masz pokrzywione felgi ?(jajowate) wtedy też bedzie telepało. Wyważanie nic nie da jak sa pokrzywione. Jak masz inny komplet kół to przełóż na próbe albo pożycz od jakiegoś kolegi może z forum.

Opublikowano (edytowane)

Felgi były sprawdzane. Dziękuję za radę Robero, sprawdzę to. Szkoda będzie jeśli się okaże, że opony są do wymiany :(

Najlepsze jest to, że właśnie przy ostatnich wizytach, gdy wymieniałem wahacze i tarcze, to też zrobili mi geometrię.
Ciekawe co teraz, gdy się okaże, że to ich wina...

Edytowane przez charles7
Opublikowano (edytowane)

Chłopaki, słuchajcie. W ostatnich dniach telepanie ustało. Nabrałem jednak zastrzeżeń co do układu hamulcowego. Zdarza się, że samochód hamuje nierównomiernie (jak to w przypadku krzywych tarcz, jednak ten problem miałem już też od miesiąca). Może wydawać się, że strasznie nie dbam o samochód, ale jak pisałem wcześniej tarcze były sprawdzane. Dwa dni temu zdarzyło się coś nieoczekiwanego, a mianowicie sunąc wolno w korku usłyszałem dziwny dźwięk, jakby właśnie tarcie hamulców (delikatne) raz z lewej, raz z prawej... Wystarczyło docisnąć pedał hamowania i dźwięk zaniknął. Jednak pojawiły się w mojej głowie wątpliwości, a zarazem narodziło pytanie: Czy to możliwe, że dane zjawisko wibracji kierownicy, jak również nierównomierne hamowanie jest spowodowane niepoprawnie działającym układem hamulcowym (np. dlatego że płyn hamulcowy nie jest utrzymywany pod stałym ciśnieniem podczas hamowania)? Dodatkowo mam wrażenie, że wibracje kierownicy zanikły, gdy zacząłem oszczędniej używać hamulca, a od czasu do czasu (np. na światłach) naciskając go do oporu. Nie jestem mechanikiem, więc z góry przepraszam za wypisywanie głupot. 

Edytowane przez charles7
Opublikowano

Może krzywa piasta/łożyska wywalone.
Ewentualnie gumy zawieszenia tył klękają.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...