Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4 b5 1.8 125km ADR za niskie spalanie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, tak jak w temacie posiadam audi a4 b5 kombi 1.8 ADR 125km . Kupiłem auto ze świeżym gazem na gwarancji, więc pojechałem do serwisu żeby sprawdzić czy wszystko ok z gazem. Podpieli auto pod komputer, poustawiali jakieś wykresy i powiedzieli że tyle. Ale co mnie bardzo zdziwiło, auto z pełnym zbiornikiem benzyny i to kombi pali mi po mieście 8.6/9.5 litrow LPG. Zakres obrotów silnika jakich używam to przedział 2400/3000 obr. Czy to normalna wartość dla tego silnika? Jak myślicie? Wydaje mi sie ,że to za niskie spalanie czytając po forach i wypowiedziach użytkowników posiadających takie auto z tym silnikiem.

Opublikowano

Miałem kiedyś Golfa IV z tym silnikiem (wbrew pozorom to prawie identyczna masa własna) i średnie spalanie gazu miałem 9l a nigdy nie oszczędzałem.

Jadąc 90km/h spalanie było ok 6,5l.

Opublikowano

Jak na postoju cos ustawiali to wielkie g tam zrobili.

Sprawdź jakie masz korekty dlugoterminowe i jak się zachowują korekty krótkie podczas jazdy. Mozesz zrobic loga 2+7 to bedzie wsio widać ale trzeba mieć vaga.

 

Opublikowano

ustawili właśnie na postoju, i nie wieńczy jechać z tym do nich czy olać temat i tak jeździć? 

Opublikowano

Jaką masz instalacje? 

Opublikowano

Jeśli jak mówisz ci panowie ustawiali jakieś wykresy to były to najprawdopodobniej mapy benzyny/gazu. Konfigurując je w Twoim samochodzie na postoju mogli te mapy jedynie rozstroić i nic więcej. Takie przestawienia robi się w czasie jazdy, gdy silnik jest pod obciążeniem tylko i wyłącznie. Chyba, że mapy byłyby naprawdę totalnie rozjechane, wtedy możesz je ustawić mniej więcej na postoju, a po tym dokładnie je dostroić w czasie jazdy.

Załóżmy, że obie mapy były prawidłowe. Gazownik zmienił ustawienia mapy gazu, czyli ją rozstroił. Sterownik  lpg korzystając z nieprawidłowych danych (rozstrojonej mapy lpg) dostosowuje do siebie mapę benzyny. W efekcie masz dwie nieprawidłowe mapy wtrysku, zmieniają się czasy wtrysków, mieszanki paliw i powietrza, przepływomierz zmienia parametry pracy, za nią robi to przepustnica, sonda lambda i cała reszta odpowiadająca za mieszankę paliwowo-powietrzną i jej wtryski.. sterowanie silnika szlag trafia, robi się jeden wielki bałagan niosący ze sobą negatywne skutki dla silnika, które wyjdą na jaw niespodziewanie z upływem czasu.

Możesz spróbować tego: Studzisz silnik, wyłączasz wszystkie obciążenia elektryczne (radio, ogrzewanie itd.), odłączasz klemę akumulatora na 10-20 minut, mapa benzyny powinna się zresetować, włącz zapłon, wyłącz lpg, odpalasz silnik i czekasz aż osiągnie 90 stopni, silnik ma pracować cały czas na benzynie, zrób jakieś 10-15 kilometrów jadąc tylko na benzynie, żeby narysowała się nowa mapa benzyny, a później kolejne 10-15 kilometrów na lpg stylami mieszanymi na obu paliwach (jazda normalna- bez większych obciążeń silnika i prędkości obrotowej. Jazda dynamiczna- płynne wciskaj gaz, a przy najlepszym momencie obrotowym depnij do końca. Później jazda z utrzymaniem stałej prędkości na jakiejś obwodnicy na przykład). Unikaj operowania gazem zero- jedynkowego, czyli gaz w dechę przy 2 tysiącach obrotów, praca pedałem gazu ma być płynna.

Dopiero teraz możesz jechać do gazownika. Tylko nie mów, żeby sprawdził, czy wszystko jest okej. Powiedz mu wprost, że przyjechałeś na regulację mapy gazu w czasie jazdy. Nie pozwól mu zrobić tego ponownie na nie poruszającym się samochodzie, bo znów pojebie mapy, ma być w czasie jazdy i koniec tematu, a jak się będzie stawiał to jedź do kogoś innego..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...