Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Termostat czy pompa wody ?


koper711

Rekomendowane odpowiedzi

spoko :notworthy: jest gdzies nawet wątek o tym które kanały sprawdzić :mysli:

a swoją drogą to może się i wybiorę na spota we wtorek bo dawno nie byłem :mysli: tylko na spotach to do VAGa się kolejka ustawia :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja miałem ciekawiej! Wskaźnik temperatury, po nagrzaniu silnika czasami pokazywał dobrze tj. 90 stopni, a później, w trakcie jazdy opadał do 50 stopni i tak pozostawał. Przy wymianie rozrządu wymieniłem także płyn chłodzący. Na kilka dni sytuacja uległa poprawie i myślałem, że będzie spokój. Niestety objawy zaczęły się powtarzać. Wymieniłem termostat - to samo. W konsekwencji wymieniłem czujnik temperatury cieczy i ..... trafione! Uff, irytujące to wszystko było. Termostat - 38 zł, wymiana 20 zł, czujnik temp. - 30 zł, wymiana 20 zł. Płyn chłodzący w oryginale 70 zł, ale to przy okazji wymiany rozrządu i nie było sensu wlewać na nowo przepracowanej cieczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym miał takie ceny...

A jak to jest z tym termostatem z ASO? Koleś w warsztacie powiedział mi że nie warto przepłacać bo to co ma ASO idzie właściwie na jednej linii z Wahlerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem około trzech miesięcy temu rozrząd, termostat, czujnik itd... . Kupiłem termostat i czujnik w Inter Carsie w sumie około 50-60 zł. Pojechałem to wymienić na Mineralną do MR Motors i na wtępie powiedzieli żebym oddał tamten i kupił w ASO, kupiłem no i wymienili i jest wszystko OK do tej pory. Dużo czytałem później na forum i wszyscy piszą żeby kupować oryginalne więc coś w tym musi być.

Warto dodać że podobno przy wymianie termostatu podobno często pęka tzw. kruciec (czy jakoś tak; taka plastikowa szyjka) no i najlepiej kupić ją wraz z termostatem ok. 15zł i uszczelką ok. 6zł.

Mnie taki zestaw w Audi na Radzymińskiej wyniósł ok 160 zł jak dobrze pamiętam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla klubowicza Kowala - czujnik temperatury cieczy 35 zł - mój błąd, sorki! Poza tym wszystko jak wyżej. Ale przecież nie o to chodzi. Kwestia trafnej diagnozy. Może gdybym zaczął od czujnika temp. cieczy obyło by się bez wymiany termostatu. Koszty byłyby mniejsze. Ale po wyjęciu starego, termostat sprawdzałem w szklanym naczyniu, zalewając go gorącą wodą. Może odchylił się milimetr lub dwa. Moim zdaniem niedostatecznie. Prawdopodobnie i tu także zaszła by konieczność wymiany elementu na nowy. Jednocześnie muszę zaznaczyć, iż klimatyzacja działała. Ciepłe powietrze podawała trochę później niż obecnie, ale działała. Co do wymienionych części to termostat jest Wahler`a, a czujnik temp cieczy firmy Febi, wszystko dedykowane Audi - VW. Po wyprowadzeniu pojazdu z garażu tj. z temperatury około 5 st./ zamknięcie bramy do 2 min. / i przejechaniu około 1500 m wskaźnik podnosi powyżej 50 stopni, ale żeby ogrzać silnik do pełnych 90 st. muszę, w cyklu miejskim, przy temp otoczenia od 0 do -1,-2 st. przejechać około 3 do 4 km. Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założyłem ten temat w marcu, wymieniłem termostat na ori w kwietniu i było OK tylko kilka miesięcy. Z nastaniem chłodów zaczęły sie problemy z dogrzaniem silnika, a dziś przy -4 st. nie dogrzał sie po przejechaniu 23 km. W pewnym momencie temp. doszła do ok. 80 st i nagle spadła do 60 i tak pozostała. Czyżby ORI termostat wytrzymał tylko kilka tyś. km? Zdarzyło sie to komuś? W maju wymieniono cały rozrząd z pompą wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam ten sam problem wymienilem termostat w lato problem jakby minal ale znowu z nastaniem mrozów musze przejechac kilkaNASCIE KILOMETRóW zeby wskazówka doszla do 90/....wymienie jeszcze czujnnik i zobacze co bedzie,bo juz naprawde zaczyna mnie to wkurzac. Dzisiaj z rana po przejechaniu okolo 15 km wskazowka pokazywala ok 60 potem spadlo do okolo 50 i za kilka sekund wskoczylo na 90 ,,,, Dzieje sie tak tylko zima bo latem nie mialem takich problemów....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto moze sie wolniej nagrzewac w zime niz w lato wkoncu jest zimno,w lato jak na zewatrz jest 30'C to wiadomo ze szybciej sie nagrzeje silnik niz jak jest -2'C.ale nie wiem czy temp moze spadac podczas jazdy od zimna :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założyłem ten temat w marcu, wymieniłem termostat na ori w kwietniu i było OK tylko kilka miesięcy. Z nastaniem chłodów zaczęły sie problemy z dogrzaniem silnika, a dziś przy -4 st. nie dogrzał sie po przejechaniu 23 km. W pewnym momencie temp. doszła do ok. 80 st i nagle spadła do 60 i tak pozostała. Czyżby ORI termostat wytrzymał tylko kilka tyś. km? Zdarzyło sie to komuś? W maju wymieniono cały rozrząd z pompą wody.

Podepnij vaga - sprawdz temp. na zimnym i na cieplym silniku (porownaj)

Ja mialem to samo: jade, jest juz prawie 80 i spada do 50, jade dalej 90 i nagle sru... na 60. Wymiana czujnika G62 pomogla.

Dodam ze u mnie ten problem tez sie pojawił rok temu jak spadla temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 99 % będzie termostat ja miałem takie same objawy w sobote wymieniłem i jak narazie trzyma fakt jakdogrzeje kabine to spada ale to normalne w zimie najlepiej żeby ci go ktoś zwagował wtedy bedziesz miał pewność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wskazówka od temperatury wariuje podczas jazdy to raczej będzie czujnik temperatury uwalony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy vagiem można sprawdzić czy czujnik G62 jest walnięty? poza tym wiem ze to jest gdybanie ale czy ori (kupiony w ASO) termostat padł by po kilku tyś km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarza się że może paść jak wszystko.Najlepiej by było VAG-iem sprawdzić czy nie ma komunikatu że czujnik walnięty a jak nie będzie to na dobrze rozgrzanym silniku podpiąć VAG i sprawdzić temperaturę silnika, jak będzie temp. na bloku dobra a na liczniku nie to znaczy że czujnik walnięty a jak na silniku będzie za niska to znaczy że termostat niedomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam ten sam problem wymienilem termostat w lato problem jakby minal ale znowu z nastaniem mrozów musze przejechac kilkaNASCIE KILOMETRóW zeby wskazówka doszla do 90/....wymienie jeszcze czujnnik i zobacze co bedzie,bo juz naprawde zaczyna mnie to wkurzac. Dzisiaj z rana po przejechaniu okolo 15 km wskazowka pokazywala ok 60 potem spadlo do okolo 50 i za kilka sekund wskoczylo na 90 ,,,, Dzieje sie tak tylko zima bo latem nie mialem takich problemów....

Dobra panowie wlasnie niedawno wrócilem z serwisu bo czeka mnie dluga trasa do Polski i musialem troszke uporzadkowac furaka. A wiec panowie z serwisu audi zrobili mi full serwis.Wytlumaczylem im ta cala sprawe z temperatura powiedzialem a zreszta sami wiedzieli ze wymieniali mi termostat 6 miesiecy temu i diagnoza taka <coolant temp. sender unit> czyli dla mnie to jest poprostu czujnik o którym mowa wyzej. W Piatek jade to wymienic bo juz nie stac mnie bylo zeby panowie z Audi sie tym zajeli < za serwis zpromocja dalem 199£[369£ normlnie] ,przynajmiej na MOT czyt.przeglad za darmo sie zalapalem> Jak wymienie czujnik to dam znac czy to rozwiazalo problem. Nie widze innej opcji bo furacz musi byc w 100% sprawny bo moim prezentem na swieta jest wizyta u rogala 22 grudnia :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto moze sie wolniej nagrzewac w zime niz w lato wkoncu jest zimno,w lato jak na zewatrz jest 30'C to wiadomo ze szybciej sie nagrzeje silnik niz jak jest -2'C.ale nie wiem czy temp moze spadac podczas jazdy od zimna :mysli:

Dokladnie w zime wolniej sie nagrzewa co jest zrozumiałe - ja mam termostat wahlera za 30zl i jak narazie spisuje sie pieknie - gdy juz zlapie 90stopni po ok 10km to trzyma je niezaleznie od stylu jazdy. Temperatura raczej nie powinna spadac w czasie jazdy - problemem wtedy jest termostat lub czujnik temperatury.[br]Dopisany: 16 Grudzień 2009, 09:51_________________________________________________

No ja wlasnie tez mam takie objawy kupilem termostat i oring w aso (119zł) teraz musze wymienic to, nie wiem czy dam rade sam?, moze macie jakies wskazówki, jest to gdzies opisane? z gory dzieki za pomoc

Jest to opisane w dziale sam naprawiam - foto story. Musisz miec troche plynu do dolania bo jak wykrecisz termostat to troche sie go wyleje.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ma taki problem caly czas odkad kupilem autko temp na wskazniku pokazywala tak 80 niepelne nie przemowalem sie tym ale teraz przyszly mrozy i w sobote w nocy jak wracalem a termometr w aucie pokazywal -23 zauwazylem ze mimo jazdy 100km/h i takich 2000rpm temp potrafila spadac wiem ze klima byla dosc mocno podkrecona ale chyba nie powinno sie tak dziac a teraz dzisiaj przy takim -15 z właczona klima na 23*C nie mogl sie za chiny ludowe dogrzac przyjechalem pod dom bylo ponizej 70 i spadlo szybko do 60 wylaczylem klimatronica i zaczela sie temp podnosic pojechalem sie przejechac i wskoczyla na te swoje 78* znow pod dom wlaczam klime i zaraz stojac na jalowym juz bylo spowrotem 60. Dodam ze latrm tez 90 nie osiagal czyzby puszczal ciagle termostat na duzy obieg?? w aucie jest cieplo w miare dobrze grzzeje ale chyba mogloby lepiej dmuchac cieplym szczegolnie ze b.wolno sie rozgrzewa, i jaki termostat wybrac mam silnik ajm 2000r a4 po lifcie, czy dostane w serwisie vw albo skody ten ori termostat?? czujnik temp chyba dobry ciagle taak samo pokazuje ie wariuje ani nie skacze jakos anormalnie temp na budziku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...