tomcio1600 Opublikowano 27 Marca 2009 Opublikowano 27 Marca 2009 Panowie o temat zahaczyłem w tym wątku http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_czy_ktos_ma_zalozone_felgi_o_et_35-t71265.0.html;all= jednak zeszło na temat ET więc zakładam nowego topica. A mianowicie: Jakimi śrubami można/trzeba przykręcac felgi aluminiowe ?? Czy zastosowaną felge ori z Mercedesa RIAL 7j15h2 ET35 mogę przykręcic oryginalnymi śrubami z Audi ? Tymi które są przy stalówkach (i można je stosowac przy oryginalnych aluminiowych felgach Audi) Można czy nie można i czy nie będzie problemów z np. samoistnym ich odkręcaniem sie bądz np. późniejszymi trudnościami w przypadku chęci ich odkręcenia ? Jak się mają łby tych śrub do felg alu. Tu też powtórze pytanie: ile śruby musi wystawac z felgi - ile [mm] śruby powinno sie wkręcac w piastę aby zachowac bezpieczeństwo ?? Na ori śrubach do stalówek przy feldze j.w. wkręca się mniej wiecej około 14 mm. (chyba jakies 6 zwoi gwintu)
ksiadz99 Opublikowano 27 Marca 2009 Opublikowano 27 Marca 2009 audi ma takie same sruby do stalowych i aluminiowych felg (z lbem kulowym), natomiast jakie gniazda maja felgi od mercedesow tego ci nie powiem. przede wszystkim to alusy od merca moga nie podejsc bo moga miec za waskie otwory na sruby (w mercach stosowali inny standard srub) a poza tym trzebaby sie bawic w pierscienie centrujace bo jest wieksza srednica piasty. a co do bezpiecznej dlugosci gwintu to sam sobie odpowiedziales, skoro tyle wystaje to tyle ma wystawac moja rada.. szukaj ori audi i miej wszystko w d...
tomcio1600 Opublikowano 27 Marca 2009 Autor Opublikowano 27 Marca 2009 alusy od merca moga nie podejsc bo moga miec za waskie otwory na sruby (w mercach stosowali inny standard srub) Podeszły otwory są indentyczne jak w Audi poza tym trzebaby sie bawic w pierscienie centrujace bo jest wieksza srednica piasty Pierścienie tez mam :] a co do bezpiecznej dlugosci gwintu to sam sobie odpowiedziales, skoro tyle wystaje to tyle ma wystawac własnie nie odpowiedziałem bo te około 14 mm (6 zwojów) wkeca sie przy tej feldze RIAL na śrubach Audi. - a nie wiem ile powinno byc minimalnie aby zachowac bezpieczeństwo. Felga ma małe ET35 powędrowała troszke na zewnątrz w stosunku do stalówek - więc nawet fajnie wygląda pomimo tego ze to tylko 15" http://www.otofotki.pl/img7/pokaz.php?id=my3825_Zdjecie0008.jpg
Yelo Opublikowano 27 Marca 2009 Opublikowano 27 Marca 2009 Dodam tyle, że w technice często przymuje się, że aby gwint był bezpiecznie osadzony powinno wejść go tyle, ile średnica śruby. Średnica śrub w Audi to 14mm (chyba), więc jak widać ma być tyle, ile jest i koniec. Poza tym oczywiście śruby z łbem kulowym pasują do alu i stali ori Audi, jak to już przedmówca podał
ksiadz99 Opublikowano 27 Marca 2009 Opublikowano 27 Marca 2009 własnie nie odpowiedziałem bo te około 14 mm (6 zwojów) wkeca sie przy tej feldze RIAL na śrubach Audi. - a nie wiem ile powinno byc minimalnie aby zachowac bezpieczeństwo. ja myslalem ze ty to mierzysz na felgach stalowych audi.. w takim razie sciagnij kolo, wsadz srube w otwor w felgze i zmierz ile wystaje.. tylko mierz od garbu bo tam jest takie wklesniecie.. jak zobaczysz to bedziesz wiedzial o co chodzi..
Yelo Opublikowano 27 Marca 2009 Opublikowano 27 Marca 2009 Mercedes ma felgi z gniazdem na łeb kulowy.
ksiadz99 Opublikowano 27 Marca 2009 Opublikowano 27 Marca 2009 Mercedes ma felgi z gniazdem na łeb kulowy. masz facet szczesnie do tych felg ja zeby zalozyc swoje to robilem 3 podejscia.. najpierw okazalo sie ze trzeba dystanse, potem ze do dystansow przyslali zle sruby i dopiero dzisiaj odalo mi sie zalozyc wszystko jak trzeba
tomcio1600 Opublikowano 27 Marca 2009 Autor Opublikowano 27 Marca 2009 Czyli wynika z tego ze te śruby z Audi pasują do tych moich felg z Merca ? skoro łby kulowe... kwestia tylko długości gwintu kwręconego w piaste...
ksiadz99 Opublikowano 27 Marca 2009 Opublikowano 27 Marca 2009 hmm a co jesli sruby M12 i M14 maja rozne te "kule" ? i nie bedzie dobrze przylegac..?
tomcio1600 Opublikowano 27 Marca 2009 Autor Opublikowano 27 Marca 2009 hmm a co jesli sruby M12 i M14 maja rozne te "kule" ? i nie bedzie dobrze przylegac..? to już nie wiem... może ktoś sie wypowiedziec odnośnie tego wątku ?
Tomson Opublikowano 27 Marca 2009 Opublikowano 27 Marca 2009 ap ropo tego bezpieczeństwa - wystawania śruby, to ja jeździłem przez 2 lata na nakrętkach (ford, wiec nie ma śrub tylko nakrętki) nakręconych na 4 obroty. Nawet nakrętka nie była nakręcona w pełni na śrubę. Wszystko było ok, nie miałem żadnej akcji ani nakrętki się nie poluźniały
tomcio1600 Opublikowano 28 Marca 2009 Autor Opublikowano 28 Marca 2009 Narazie jak jeżdze to sprawdzam co jakis czas czy nic sie nie luzuje - póki co nic, ale niechciałbym sytucaji takiej że mnie koło wyprzedza więc musze miec pewnosc ze zastosowane zestawienie jest ok Z drugiej strony nie chce doprowadzic tez do styuacji, ze gdy przyjdzie potrzeba sciagniecia koła nie będzie można odrkręcic bo tak sie dociagną..
Klima Opublikowano 28 Marca 2009 Opublikowano 28 Marca 2009 Rial z mercedesa może mieć stożki a nie kule, ale to widać gołym okiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się