Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mocne rdzewienie A4 B6 Avant


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Na wstępie zaznaczę, że nie jestem znawcą i nigdy się tym nie zajmowałem, ale jestem ciekawski i chcę eksperymentować, dlatego właśnie piszę ten temat. Mam problem z moją Audi - została sprowadzona rok temu ze Szwecji, wiadomo jak tam jest- auto było w sumie całkiem OK wględem zewnętrznym - nie było za wiele purchli, nie było też widocznych punktów z rdzą - po roku czasu użytkowania go na naszych pięknych Polskich drogach, w obecnym stanie nie jestem nawet chętny na patrzenie na to, co się tam wydarzyło, bo zwyczajnie w świecie strasznie mnie to odrzuca. Mam biały lakier na Audi, co za tym idzie, rudą strasznie widać, szpeci to cały wygląd auta.. 
Teraz takie pytanie:
Chcę eksperymentować i samemu spróbować uporać się z problemem, jakaś skromna szpachla, materiały zabezpieczające, podkład i lakier.. No i tutaj pojawiają się dwa rozwidlenia mojego idealnego planu;
Pierwszy to kod lakieru, który jest niedostępny - przeszukałem całe auto, nie mam nigdzie kodu lakieru - w bagazniku mam naklejkę, na której nie ma informacji, poza jakimś wypisem długopisem.. Do tego - chcę się uporać z rudą w sposób, jak napisałem wyżej, co za tym idzie, potrzebuję albo zamiennika w puszcze, który nie będzie odstawał odcieniem zbyt mocno, albo po prostu jakoś się z tym uporać, aby nie było wielkiej tragedii.. Polecacie coś, co pomogłoby mi się uporać z tym problemem?
 

Tutaj są zdjęcia robione telefonem, jak komuś nie chce się wczytywać tego na stronie, poniżej będzie link do imgura ze zdjęciami.

m5TkxIU.jpg

uEhXCf5.jpg

hhEuLtF.jpg

iYouKbP.jpg

dyPb9Hq.jpg

RJ7KmUc.jpg

4HjKsoK.jpg

Tutaj dam link do zdjęć:

m5TkxIUh.jpg
IMGUR.COM

Post with 0 views.

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

kod lakieru może masz w książeczce od auta ? przeszukaj wszystkie książki co masz

patrząc na zdj to wydaje mi sie że masz zwykły lakier bez ziarna sama biała baza jak nie znajdziesz kodu to odkręć klapkę wlewu i w lakierniczym Ci dobiorą lakier zapłacisz + - 20 zł za 100ml zależy od lakierni ale może bedziesz mial do rozrobienia 1;1 

 

Powiedz jak chcesz sie z tym uporać pędzlem zaprawki jakieś czy chcesz malować pistoletem ? 

 

Doradze Ci że jak bedziesz chciał to pociapać albo tylko przyprószyć z pistoletu to to wcale lepiej nie bedzie wyglądać tym bardziej jak nie miałeś nigdy kontaktu z pistoletem a tak patrząc na zdj to te błotniki z tyłu jak ruszysz to wszystko odleci wydaje mi sie ze to szpachla taka popękana ale  po zdj nie jestem pewny i możesz narobić sobie roboty 

 

Jak chcesz na igłe zrobić to musiałbyś oczyścić wszystko z rdzy na to podkład epoxydowy na podkład epoxydowy szpachla obrabianie podkład akrylowy obrabianie na mokro na to baza (lakier) i bezbarwny to tak w bardzo dużym skrócie  

 

na twoim miejscu wziąłbym ten nalot rdzy spolerował jakąś pastą albo cifem i mniejsze ogniska rdzy pozaprawiał pędzlem i tyle 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez adioss995
Opublikowano

Te elementy sa do wymiany , korozja jest bardzo głęboka > Jak zaczniesz czyścić to przetrzesz na wylot. Zabiegi jak kolega proponuje wyżej to można robić przy rdzy powierzchniowej i niewielkich jej ogniskach. Po tych zabiegach u Ciebie po dwóch latach bedzie to samo.Taka prawda.

Szwedzi dbają ale też dużo solą .A jeak ktoś akurat nie mył auta w zimie ,a jeszcze jeżdził w nadmorskiej okolicy to już masz komplet powodów do korozji.

Ja mam b6 , która jest od 2009 w Norwegii i jest w idealnym stanie, kwestia dbania o auto.

Opublikowano

Na moje to tutaj wygląda ja by auto było robione i to do tego nie najlepiej. Na 5 zdjęciu wygląda jak by płat szpachli zaczął odchodzić.

A jeśli lakier jest jak Ori to z numeru Vin da się dojść co za kolor. Tu na forum jest dział gdzie można rozkodować Vin.

Opublikowano (edytowane)

zgadxam się z kolegą wyżej na widać że struktura lakieru jest inna niż oryginał chyba że przybliżenie zdjęcia tak wyszło że to tak widać  i że w paru miejscach pęka lakier najlepiej było by go pomierzyć miernikiem lakieru w tych miejscach. nie wiem dla mnie to wygląda jak by tam sama baza(kolor) była bez lakieru bezbarwnego 

Edytowane przez marky2552
Opublikowano

Szukaj drugich błotników i drzwi na te szkoda czasu i kasy, większe purchle to już dziury na przelot,tylne zeszlifować trzeba do gołej blachy i dobrze zabezpieczyć jeśli nie będzie dziur,jeśli będą ,cięcie i spawanie 

Opublikowano (edytowane)

NIC z tym nie zrobisz.

Widać że już ktoś to malował i poprzecierał ocynk poza tym masz spękania szpachli. 

Samochód był robiony i to gorzej niż kiepsko dlatego rudy wyszedł bo spier.lona była robota.

Co byś nie zrobił to rudy wyjdzie tak jak piszą wyżej ludzie choć ja bym obstawiał że nawet wcześniej wyjdzie niż po dwóch latach ..

 

Edytowane przez Robero321
Opublikowano

Tylko wymiana elementów na takie które mają jeszcze ori ocynk.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...