Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibracje przy przyspieszeniu po chip tuningu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, 

Odebrałem dzisiaj samochód z chip tuningu. Z efektów jestem ogólnie zadowolony, ale niestety pojawiły się drgania podczas gwałtownego przyspieszania w okolicach 3k obrotów. Cały kokpit wpada jakby w rezonans. Poniżej i powyżej tych obrotów jest spokój. 

Czy może to mieć związek ze zużyciem mechanicznym jakiś elementów, które przy zwiększonym momencie obrotowym dają takie objawy, czy może wina leży raczej gdzieś w programie?

Opublikowano

Może dwumas się kończy albo za dużo momentu z dołu i też taki skutek. Masz wykres?

Opublikowano

Dwumas raczej wykluczam, ze względu na przebieg raptem 107k (auto znam od nowości, z resztą prawie wszystko jeszcze jest fabryczne).

Wykres niestety dopiero w poniedziałek będę miał, żeby móc wrzucić. 

Zamierzam i tak jeszcze oddać samochód z powrotem do tunera na posprawdzanie wszystkiego, ale chciałem się zorientować czy może to właśnie być spowodowane niedopracowanym programem, czy tylko zużyte elementy generują takie problemy.

Opublikowano

To, że tak mały przebieg to nie znaczy, że sprzęgło nie dostało po d*pie do tej pory :P Pewnie masz przesadzony program z dołu i takie skutki.

Jak masz możliwość zrobienia logów to można ocenić pracę tego tunera.

 

Opublikowano

No też prawda. Kabel mam i kompa też, postaram się zrobić w weekend.

Opublikowano

za duzy niut na fabryczny dwumas , problem czesto wystepuje w quattro przy seryjnym dwumasie i doladowaniu powyzej bara ponizej 3300rpm 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
3 godziny temu, soul87 napisał:

za duzy niut na fabryczny dwumas , problem czesto wystepuje w quattro przy seryjnym dwumasie i doladowaniu powyzej bara ponizej 3300rpm 

Doładowanie faktycznie jest na poziomie 1,2 bara z tego co mi powiedziano. 

Dzięki, dobrze wiedzieć 

Opublikowano

Wrzucam logi:

002+033

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

115+118

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Dodam, że gdy robiłem dzisiaj trasę wibracje są zdecydowanie największe na 5 biegu w przedziale mniej więcej 80-120 km/h, czyli jakieś 2,5-3,5k obrotów. Na 4 biegu też spore, ale mniejsze, a na niższych biegach prawie ich nie ma. Przedział obrotowy zawsze ten sam.

Opublikowano

Może masz przeguby wewnętrzne wywalone. Program do poprawy, bo zadane doładowanie górą przesadzone i turbo niedoładowuje.

Masz seryjne k03 i wtryski zmieniałeś może na większe?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Zgadza się, turbo seria, wtryski z bexa.

Opublikowano

1.3 bara w peaku przy 2700rpm, o to chodzi. 

Opublikowano

Popraw program, przestanie wibrować.

Opublikowano

W tygodniu oddam do tunera i zwrócę uwagę na wszystko co wskazaliście. Dam znać jakie efekty. 

Opublikowano

Samochód po poprawkach. Wibracje nie zniknęły zupełnie, ale są teraz znikome. Niestety chyba winne może być jednak sprzęgło, które jeszcze przed poprawką poślizgnęło się dwa razy. Po korekcie jest ok, ale zapewne za jakiś czas upomni się o wymianę. 

Moment został przesunięty dużo dalej, góra poprawiona (chociaż logi chyba i tak idealne nie są - ale ja się za bardzo nie znam ;) ). Wyszło nawet więcej mocy niż poprzednio. Nie zbiera się już tak fajnie z dołu niczym diesel, ale nadal jazda dużo przyjemniejsza niż na serii. 

Dzięki @soul87 i @przem8 za rady. Poniżej wrzucam nowe logi i wykres:

002+033

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

115+118

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

Audi-A4-wykres.jpg

Opublikowano

Jak chcesz się tego w 100 procentach pozbyć to dwumas z awx 

Opublikowano

Wcześniej czy później na pewno tak zrobię. 

Opublikowano

Niestety przez padnięty simering w skrzyni biegów, olej dostał się do sprzęgła i wymiana razem z dwumasą nastąpiła całkiem szybko. Wpadła dwumasa z AWX.

Niestety wibracje nie zniknęły, a w zasadzie to są takie jak były jeszcze przed poprawką programu. Problem właściwie tylko na 5 biegu i 2,5k obrotów. Nie wiem jaka jest przyczyna, ale wygląda na to, że to nie sprzęgło. 

Opublikowano

Wrzuciles tarcze sprzęgłową z tłumikiem drgań ? 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, soul87 napisał:

Wrzuciles tarcze sprzęgłową z tłumikiem drgań ? 

Robione w serwisie, więc nie widziałem jak ta nowa tarcza wygląda, ale był kupiony kompletny zestaw dwumasa + sprzęgło z LUKa. 

Zapytałem mechanika i mówi, że na 99% nie było. W starej na pewno nie miałem, bo mam zdjęcia. Tłumika nie spotyka się raczej w sprzęgłach z jednomasem? 

 

Edytowane przez Remilo7
Opublikowano

Jak rozumiem masz quattro? Jestem na etapie wymiany sprzęgła i dwumasu przed programem. Z zebranych informacji wiem że sprzęgło i dwumasu z AWX jak masz quattro nie wystarczy jak w przypadku ośki. Żeby problemu nie było musisz dać cały komplet z AWX a tarcze z bfb która ma tłumiki drgan. Ta z AWX nie ma tlumikow. Kolega @Emejcz przerobił ten temat i to właśnie on podzielił się swoim doświadczeniem. Przejrzyj ostatnie dwie strony w B7 Crew tam o tym rozmawialismy. 

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...