Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Ciężko zapala na ciepłym silniku


gutek1777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. posiadam Audi a4 2.5 TDi V6 z roku 98 w full opcji.

Problem mam nastepujacy:

gdy silnik jest zimny odpala za perwszym razem, np po dluzszej przejazdzce albo daniu po "garach" przy normalnej temp. pracy gdy zgasze silnik i chcem go ponownie odpalic pojawia sie problem ze musze go dlugo krecic az zaskoczy :(

Podlaczajac Vaga wykazalo mi blad czujnika temperatury plybu chlodzacego. oczywicie to zostalo wymienione i problem z czujnikiem znikl.

Diagnozujac Vagiem sprawdzalem wartoci pompy itd i wszystko gra jak trzeba, jedyne co zwrocilo moja uwage to EGR. Wartoc podana przy pomiarach Vagiem powinna wynosic (wedlug programu) od 40% do 75% a u mnie EGR pokazuje 15%, kolejna rzecza jest to ze przy gaszeniu silnika widac jak w rurce doprowadzajacej paliwo do pompy, paliwo sie cofa nieznacznie.

nie rozumiem czemu tak sie dzieje i co z tym EGR-em ze ma taki maly procent ?

Pozdrawiam

prosze uzupełnić profil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymczasowo logow nie mam ;/ moze bede miale dopiero pod koniec tygodnia. a dokladnie logi trzeba z jakiejs danej grupy czy ogolnie??

ale dopoki nie mam logow to moze da sie tak rozwiazac problem ???

Dodam jeszcze ze ciekna nieznacznie w tym autku 2 wtryskiwacze, czy to sie przyczynia do zlego odpalania silnika na cieplym silniku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh bo we wszystkich lektorach jakie przejzalem do Audi to sa przewidziane tylko usterki zlego palenia przy zimnym silniku a przy cieplym brak informacji na ten temat ;/ nie wiem juz co jest grane. idzie lato, corag gorzej go sie bedzie odpalac; / pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam motor co Ty i też miałem ten problem :)

Wymieniłem czujnik temp. cieczy ale to nie pomogło ...

W moim przypadku miałem przestawiony kąt wtrysku paliwa :disgust:

Jezdziłem tak sezon letni po czym całkowicie padł mi sterownik pompy wtryskowej VP44 :wallbash:

Pompa poszła do regeneracji 1400 zł. ;(

Teraz autko pali od strzała

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kat wtrysku mam lekko przyspieszony (dokladnie nie wiem o ile bo nie zwracalem uwagi) ale wczesniej maialem opozniony to juz wogole byla tragedia odpalac.

co do pompy to byla (podobno) rozbierana i sprawdzana i niby jest wporzadku ale cos mi sie wydaje ze tak nie jest... stawiacie na 100 % na pompe?? moze sekcje w pompie nie trzymaja ze paliwo sie cofa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ten problem 80 b4 zrobiłem regeneracje pompy i :notworthy: ale nie zauwazylem zeby paliwo sie cofalo.

kup i zamontuj zawór zwrotny zapobiegnie cofaniu sie paliwa i zobaczysz co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj gdy klekot, a zwłaszcza 2.5 źle odpala na ciepłym silniku to pierwsze podejrzenie pada na VP44, ale jeśli na Vagu wychodzi co innego, to kieruj się jego wskazaniami.Nie powinno być żadnych pęcherzyków, powietrza w przewodach paliwowych, możliwe, że są nieszczelne i pompa się zapowietrza, co bardzo szybko doprowadzi do jej uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie tez mi sie to wydaje ze pompa sie zapowietrza. ale dlaczego silnik odpala w takiej sytuacjio na zimnym silniku dobrze nawet gdy stoi kilka dni?? czy dzieje sie tak przez to ze zalacza sie ssanie i jest podawana wieksza dawka paliwa do cylindrow i dzieki temu silnik zimny szybciej sie uruchamia?? a gdzy jest juz cieply ssanie jest wylaczone i zapowietrzona pompa wolno pompuje paliwo w mniejszych dawkach i dlugo trzeba krecic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kat wtrysku mam lekko przyspieszony (dokladnie nie wiem o ile bo nie zwracalem uwagi) ale wczesniej maialem opozniony to juz wogole byla tragedia odpalac.

co do pompy to byla (podobno) rozbierana i sprawdzana i niby jest wporzadku ale cos mi sie wydaje ze tak nie jest... stawiacie na 100 % na pompe?? moze sekcje w pompie nie trzymaja ze paliwo sie cofa ?

Możesz mieć "lekko przyspieszony",ale to już może być powodem tego,że autko ci gorzej pali! Proponuję jeszcze raz podpiąć vaga i sprawdzić Kąt! (grupa 04 BS na Late nie powinno być więcej niż 4* i mniej niż 0* a idealnie 2*)

Sprawdz najpierw to,a potem wyciągniemy kulę i będziemy wróżyć dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od zaworka zwrotnego - może zaworek albo te oringi :mysli:

w Golfie mk IV z silnikiem TDI AHF 110 PS dziewczyna miała ten sam problem i załatwiłem go za kwotę 90 zł :naughty:

kupiłem coś takiego http://www.allegro.pl/item598393548_zle_odpala_omega_opel_dti_dtl_bmw_tds_td_vw_tdi.html

to ustrojstwo po przekręceniu zapłonu oszukuje ECU mówiąc mu że silnik jest zawsze zimny i po odpaleniu i minięciu około 12 sekund urządzonko przestaje działać i jazda... nawet nie trzeba grzać świec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem coś takiego http://www.allegro.pl/item598393548_zle_odpala_omega_opel_dti_dtl_bmw_tds_td_vw_tdi.html

to ustrojstwo po przekręceniu zapłonu oszukuje ECU mówiąc mu że silnik jest zawsze zimny i po odpaleniu i minięciu około 12 sekund urządzonko przestaje działać i jazda... nawet nie trzeba grzać świec

no takiego czegos to jeszcze nie widzialem. no w sumie wydaje mis ie ze to napewno pomoglo by ale taka ingerencja "obcego" urzadzenia raczej nie wplywa za dobrze na ECu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcześniej był kąt wtrysku poprawiany i dalej była lipa więc żeby nie bulić za pompę kupiłem takie coś i narazie wszystko jest bez zarzutu

golfik robi codziennie 50 km - w silnikach AHF i ALH to typowe po przebiegu silnika ponad 150k km

aha gutek1777 jeszcze jedno - ściągnij czujnik temperatury cieczy chłodzącej ten co jest w głowicy (chyba w głowicy, w 1.9 jest w głowicy a w 2.5 to nie wiem dokładnie) i spróbuj wtedy odpalić

powinien odpalić od kopa bez grzania świec ale nie będzie pokazywać temeartury na wskaźniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm a jak z montazem tego urzadzonka?? laik da sobie z tym rade?;pp

jak zdejmuje wtyczke z czujnika temperatury cieczy chlodzacej to pali za pierwszym razem..

podlaczajac Vaga wykazalo mi wczesniej blad czujnika i faktycznie po jego wymianie autko dostalo ostrego kopa.

ale to jest dziwne wlasnie ze po zdjeciu wtyczki z czujnika temp. autko pali na dotyk i na zimnym i na cieplym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. posiadam Audi a4 2.5 TDi V6 z roku 98 w full opcji.

Problem mam nastepujacy:

gdy silnik jest zimny odpala za perwszym razem, np po dluzszej przejazdzce albo daniu po "garach" przy normalnej temp. pracy gdy zgasze silnik i chcem go ponownie odpalic pojawia sie problem ze musze go dlugo krecic az zaskoczy :(

Podlaczajac Vaga wykazalo mi blad czujnika temperatury plybu chlodzacego. oczywicie to zostalo wymienione i problem z czujnikiem znikl.

Diagnozujac Vagiem sprawdzalem wartoci pompy itd i wszystko gra jak trzeba, jedyne co zwrocilo moja uwage to EGR. Wartoc podana przy pomiarach Vagiem powinna wynosic (wedlug programu) od 40% do 75% a u mnie EGR pokazuje 15%, kolejna rzecza jest to ze przy gaszeniu silnika widac jak w rurce doprowadzajacej paliwo do pompy, paliwo sie cofa nieznacznie.

nie rozumiem czemu tak sie dzieje i co z tym EGR-em ze ma taki maly procent ?

Pozdrawiam

prosze uzupełnić profil

Przerabiałem ten problem..., u mnie rozwiązaniem była wymiana pompy wtryskowej, czego Ci nie życzę. Ale może to być też..., przy pompie wtryskowej jest zawór zwrotny, on podajże jest wkręcany do pompy i od niego idzie przewód powrotny do zbiornika. Wymień i zobacz efekt, może jest niesprawny i łapie powietrze. Na zimnym zapali bo świece grzeją a na ciepłym już jest problem. Może być też powietrze w filtrze paliwa, warto by wymienić filtr i w/w zawór zwrotny zanim nasze myśli skierujemy ku pompie wtryskowej. Pozdrawiam. :hi:

5acd0b627ea2104dmed.jpg

Teraz już nie pamiętam dokładnie, ale zdaje się, że ten zaworek siedzi pod przewodem zaznaczonym na rysunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ściągniesz kabel z czujnika to odpala super bo dostaje zawsze dawkę rozruchową taka jak na zimnym silniku.

a to urządzonko podpinasz w jeden kabel który idzie do czujnika temperatury (rozcinasz go i dajesz go pomiedzy) i dajesz prąd i mase, lub pod 3 piny ECU

ustrojstwo ma 4 kabelki - 2 niebieskie ( te które podpinasz pod czujnik temp) czerwony PRĄD i czarny MASA[br]Dopisany: 01 Kwiecień 2009, 08:27_________________________________________________gutek1777 wymieniłeś czujnik i jest OK??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa to widze ze to prosta sprawa wstawic taki wspomagacz odpalania... ;p

ANTONIO - czujnik wymienilem bo mi vag pokazal i samochod strasznie kopcil i byl zamulony;/ teraz jest z tym ok.

pozostaje kwestia tego ciezkiego rozruchu na cieplym silniku..

Grzegorz76 - ciezko bedzie bo jak wiadomo dostep do pompy w V6 jest dosyc ciezki ;p ale dam rade bedzie trzeba probowac ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...