markos01 Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 witam Mam pytanko kiedy powinien włączać sie wiatrak klimatyzacji? Od czego to zalezy?
Wihajster Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 jak wlaczysz klime to sie kreci przynajmniej jak masz climatronik tak to wyglada
Gość Iceman Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 jak wlaczysz klime to sie kreci przynajmniej jak masz climatronik tak to wyglada dokładnie :biggrin:
Luqas26 Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 Nie prawda. Went. klimy załaczany jest przez czujnik wysokiego ciśnienia w celu ochłodzenia czynnika i tym samym zmniejszeniu ciśnienia. to że nie działa w takim okresi jak teraz mamy to normalne gdyż może nie być potrzeby schładzać czynnika. Nie ma jeszcze takiego skwaru. W razie pytań odnośnie klimatyzacji proszę walić do mnie. Pracuje w tym 4 lata prawie. [ Dodano: 27-03-2007, 22:35 ] Ale byk w na samym początku. Nieprawda piszemy razem oczywiście. A wracając do tematu mowiąc wiatrak miałeś na myśli wentylator przy chłodnicy a nie wewnętrzny? Bo myśle że chodzi ci o ten przy chłodnicy. [ Komentarz dodany przez: pre_pl: 28-03-2007, 11:43 ] istnieje funkcja edycji własnego posta, nie potrzeba pisać kolejnego !
Wihajster Opublikowano 28 Marca 2007 Opublikowano 28 Marca 2007 jak masz klimatronik to kreci sie nonstop jak masz manuala to kreci sie tylko jak potrzebuje schlodzic czynnik
chołek_płock Opublikowano 28 Marca 2007 Opublikowano 28 Marca 2007 Mam klimatronic. Gdy nacisnę przycisk z symbolem śnieżki załącza się sprężarka i jednocześnie wentylator elektryczny. Gdy wcisnę drugi raz symbol śniezki, sprężarka klimatyzacji się wyłącza, ale wentylator nadal pracuje... i tak do momentu aż zgaszę samochód i zapalę drugi raz (wyłącze zapłon). Wtedy się nie włączy (do momentu wciśnięcia przycisku od klimy). Wcale nie prawda, że steruje nim czujnik wysokiego ciśnienia czynnika chłodzącego instalacji klimatyzacji. U mnie na tą chwilę tego czynnika brak (po zimie po prostu znikł), bo klimatyzacja prawie w wogóle nie chłodzi, a po wciśnięciu przycisku ze śnieżką załącza się sprężarka i wentylator. (chłodzi bardzo delikatnie, bo brak czynnika). Muszę jechać do serwisu klimatyzacji i dopełnić czynnika. Więc ciśnienie jest bardzo niskie, a jednak wentylator się włącza - więc bzdura, że załącza się tylko w wyniku wzrostu ciśnienia. Mam też przy okazji pytanie. Załączam zwykły nawiew, ustawiam sobie manualnie temp. na "LOW" i pracuje sam nawiew (bez klimy). Gdy wcisnę przycisk zamkniętego obiegu, to załącza się klima i pojawia symbol śnieżki... Czy to prawidłowe działanie? Pytam, bo to trochę uciążliwe, gdy jadę np za ciężarówką i chcę zamknąć obieg, by nie czerpał powietrza z zawnątrz, a od razu się klima załącza.
Gość spedyt Opublikowano 28 Marca 2007 Opublikowano 28 Marca 2007 Załączam zwykły nawiew, ustawiam sobie manualnie temp. na "LOW" i pracuje sam nawiew (bez klimy). Gdy wcisnę przycisk zamkniętego obiegu, to załącza się klima i pojawia symbol śnieżki... Czy to prawidłowe działanie? Też tak mam, więc raczej prawidłowe
wiki Opublikowano 28 Marca 2007 Opublikowano 28 Marca 2007 U mnie na tą chwilę tego czynnika brak (po zimie po prostu znikł), bo klimatyzacja prawie w wogóle nie chłodzi, a po wciśnięciu przycisku ze śnieżką załącza się sprężarka i wentylator. (chłodzi bardzo delikatnie, bo brak czynnika). Muszę jechać do serwisu klimatyzacji i dopełnić czynnika. po pierwsze nie tylko uzupełnić czynnik ale zlikwidować nieszczelność, a po drugie to nie wiem czy czynnik chłodzący nie smaruje sprężarki i załączanie jej na sucho może się źle dla niej skonczyć ale tu się mogę mylić bo specem od klimy nie jestem
Gość Iceman Opublikowano 28 Marca 2007 Opublikowano 28 Marca 2007 a po drugie to nie wiem czy czynnik chłodzący nie smaruje sprężarki i załączanie jej na sucho może się źle dla niej skonczyć ale tu się mogę mylić bo specem od klimy nie jestem jak niema czynnika to sprężarka sie nia włączy chyba że jest na krótko coś namieszane u niego w klimie ,bo wentylator dodatkowy powinien sie wyłączyc jak śnieżke wyłączy
markos01 Opublikowano 29 Marca 2007 Autor Opublikowano 29 Marca 2007 witamMam pytanko kiedy powinien włączać sie wiatrak klimatyzacji? Od czego to zalezy? Mam klimatronik i chodzi mi o wiatrak przy chlodnicy. U kolesia w B5 tez z tym włączaniem jest roznie. Jeszcze sprawdze u laski w A3 czy kreci sie od strzala jak zapala sniezke. bo u mnie jest roznie.
ulti Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Witam No ja mam taki problem ze silnik mi sie spalil w tym wentylatorze od klimy. wymienilem go ale nie kreci sie odrazu po wlaczeniu klimy tylko po ok minuty gdy zrobie klime na maxa, obraca sie wtedy ze spora moca. Teraz nie wiem bo bezpieczniki sa dobre, ktos mi mowil o jakims oporniku wstepnym ale aso chce za niego 400zl a nie wydam tyle aby tylko sprawdzic czy to jest to Czy moge jezdzic uzywajac klimy jesli zalacza sie dopiero drugi bieg wentylatora?
Luqas26 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Faktycznie w A4 nie jest tak, że włącza się po osiągnięciu pewnego ciśnienia. Startuje od razu po właczeniu klimy. Ostatnio miałem okazję sprawdzać klime w A8 i tam wentylator jest dwubiegowy, pierwszy załącza się w momencie właczenia klimy a drugi przy około 16-17 barach. Czy moge jezdzic uzywajac klimy jesli zalacza sie dopiero drugi bieg wentylatora? Nie wiem jak u ciebie kolego ale u mnie jest jeden bieg zapytaj icemana-on dłużej siedzi w fachu i też ma dłużej A4. Dziwi mnie tylko to że włącza ci sie dopiero po minucie i nie wyłącza razem z klima. Nie tylko ty masz problem, ja też mam spalony silnik wentylatora, sprawdziłem miernikiem na kostce prąd dochodzi:( ciężko z dojściem, cały przód chyba trzeba wywalić znowu:( ale musze to zrobić bo jak skwar przyjdzie to będe płokoł
M@rcus Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Nie wiem jak u ciebie kolego ale u mnie jest jeden bieg zapytaj icemana-on dłużej siedzi w fachu i też ma dłużej A4Już dyskutowałem z Iceman'em w tym temacie, bo też miałem problem z wentylatorem. Na 99% jest jednobiegowy.Faktycznie w A4 nie jest tak, że włącza się po osiągnięciu pewnego ciśnienia.U mnie (kiedy jeszcze miałem wszystko sprawne) np. po włączeniu klimy wentylator od razu nie startował, a po wyłączeniu chodził jeszcze kilkadziesiąt sekund, więc raczej pres klimy tym steruje.
Luqas26 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Nie wiem jak u ciebie kolego ale u mnie jest jeden bieg zapytaj icemana-on dłużej siedzi w fachu i też ma dłużej A4Już dyskutowałem z Iceman'em w tym temacie, bo też miałem problem z wentylatorem. Na 99% jest jednobiegowy.Faktycznie w A4 nie jest tak, że włącza się po osiągnięciu pewnego ciśnienia.U mnie (kiedy jeszcze miałem wszystko sprawne) np. po włączeniu klimy wentylator od razu nie startował, a po wyłączeniu chodził jeszcze kilkadziesiąt sekund, więc raczej pres klimy tym steruje. Już sam zgłupiałem. Na dodatek nawet sam iceman pisze raz, że wentylator chodzi razem z klima i włącza się po wciśnięciu śnieżynki a w innym poście że jest sterowany przez presostat wysokiego i dodatkowo przez cz. temp. wody. Sam to sprawdzić musze ale najpierw zamówie nowy wentylator, podłacze zegary i wtedy będe wiedział jak to chodzi. I wychodzi na to że miałem wcześniej racje a kolega chołek_płock niepotrzebnie najeżdżał na mój post.
szogun0 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Już sam zgłupiałem. Na dodatek nawet sam iceman pisze raz, że wentylator chodzi razem z klima i włącza się po wciśnięciu śnieżynki a w innym poście że jest sterowany przez presostat wysokiego i dodatkowo przez cz. temp. wody. Sam to sprawdzić musze ale najpierw zamówie nowy wentylator, podłacze zegary i wtedy będe wiedział jak to chodzi. I wychodzi na to że miałem wcześniej racje a kolega chołek_płock niepotrzebnie najeżdżał na mój post. Klima jest włączana nie przez przycisk na panelu ale przez sterownik silnika. Przyciskając przycisk dajesz info do ECU, że chcesz klimatyzację. Sterownik silnika sprawdza warunki, czyli temp silnika, czy się nie przegrzewa, bierze sygnał z presostatu i włącza klimatyzację.
ulti Opublikowano 1 Maja 2007 Opublikowano 1 Maja 2007 Panowie starczy tych przepychanek. moge powiedziec jak jest na prawde ale w silniku 1,9TDI AFN w innych modelach moze sie to różnic bo sam pracuje w Amica i tam kazdy model ma inaczej. U mnie załącza się w momencie włączenia klimy i odpowiedzialny jest za to opornik wstępny o nr katalogowym 8DO959493A I mozna go dostać tylko w serwisie za 400zl :/ PO uzyskaniu wiekszej temperatury załącza sie drugi bieg o predkości takiej jakbyście podłączyli wiatrak bezpośrednio z prostownikiem 12V. pierwszy bieg jes o mocy ok 1/4 maxa. W serwisie powiedzieli ze nie moge uzywac klimy bez tego pierwszego. Inni elektrycy i serwisy klimy mowia ze bez zadnego problemu moge jeżdzic. Na moje też uważam że moge bo jak biedzie za wysoka temperatura to sie zalaczy i zmniejszy ta temperature oraz co za tym idzie cisnienie w układzie. NO ALE PO COS TAM W TYM AUDI TO ZROBILI. Każdy tnie koszty wiec na nic tego opornika tam nikt nie wsadzil :/ Pozdrawiam i prosze o wypowiedz kolegów mających praktyczne doświadczenie z podobnym problemem i czy nic sie nie stanie jesli nic z tym nie zrobie
piotrpan Opublikowano 1 Maja 2007 Opublikowano 1 Maja 2007 Mam ten sam problem w 1.9 TDI AFN i już zgłupiałem prąd dochodzi do wentylatora a on się nie włącza ani na początku ani jak rozgrzany .Czy wentylator jest rozbieralny ? da się go naprawić ?
ulti Opublikowano 1 Maja 2007 Opublikowano 1 Maja 2007 Naprawianiem bym sie nie bawił ja kupiłem zamiennik za 180 zl z 12m. gwarancją Wymiana trwała ok pół godzinki Nie trzeba nic rozbierać Wystarczy dolot do turbiny wymontować Czekam na opinie klimaspeców czy mozna uzytkować klime nie majac 1 biegu
Luqas26 Opublikowano 1 Maja 2007 Opublikowano 1 Maja 2007 Nie trzeba nic rozbierać To swietnie. Byłem przekonany że znowu musze caly przod wywalic. wentylator mozna nawet za 160 zl na allegro kupic, nowy i z gwarancja.
Simon Opublikowano 2 Maja 2007 Opublikowano 2 Maja 2007 Nie tylko ty masz problem, ja też mam spalony silnik wentylatora...ciężko z dojściem, cały przód chyba trzeba wywalić znowu Nie tak ciężko da się go wyjąć bez żadnego rozkręcania przodu wystarczy odkręcić doloty turbiny i z filtra powietrza...oraz jeden wkręt na górze trzech ramion podtrzymujących went oraz odgiąć zapadkę na dole odkręcić 3cm jak śrubę i wyskoczy!Da się to rozebrać wyczyścić,wymienić łożysko typ 608 i śmiga jak nowy.Powinien sobie każdy z zapałem dać radę(mimo że na pierwszy rzut oka jest nierozbieralny)Dobry elektryk da radę bez problemów polecam wyczyścić rotor i wymienić kostki 4x ewentualnie ale ori sa praktycznie na 30lat poważnie. :smile: Umnie went jest jednobiegowy włącza się razem ze "Śnieżynką" wyłącza też....chyba że ciecz chłodząca G11 ma za wysoką temp wtedy wspomaga went na wisko i faktycznie się nie wyłączy! Jak dajemy obieg wewnętrzny załącza się klima żeby nie parowały szyby. Nowy w Aso chyba 980zł gdzieś czytałem 180zł na allegro ale ja wolę mieć ori.A koszty naprawy: moja robocizna, łożysko SKF 608D i kondensatorek.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się